Hilsen Aud Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jr. er 19 mnd og hvert tannpuss er et lite helvete. Han vegrer seg alt han kan og jeg har prøvd ut alle triks i boka. Nå er vi på det stadiet at jeg må tvangspusse og selv det blir ikke optimalt. Og blir vel neppe bedre av seg selv når han får et slikt negativt forhold til hele seansen.... Noen som har lure tips??? (har seff prøvs å pusse hverandres tenner, pusset bamser og dukker, synge sanger, fly inn i munnen med fly-tannbørsten og U name it....)
lille sprelle Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 har du prøvd å gjøre det til en kosestund på fanget? hold hodet i armkroken din litt vendt oppover. Da blir det mer naturlig å gape.
pæredilla Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Vår jr. er 17 mnd. og vi har også slitt litt med dette, spesielt når nye tenner er på gang. Skjønner jo at det er fryktelig sårt der inni da. De er jo i tillegg i den alderen hvor det meste skal klares selv.... I det siste har han fått tannbørsten (vi har 3 i forskjellige str. å velge mellom) selv mens morgen-og kveldsstellet pågår, eller at han får den når han ser sin favoritt på tv. Da kan han holde på lenge med både med pussing og gnaging. På slutten overtar en av oss, men når han har holdt på i 5-10 min selv må man jo betrakte det som ganske så greit... Du kan jo også prøve å bytte tannkrem, kanskje det er den han ikke liker. Her i gården har vi av og til brukt bittelitt av vår tannkrem til stor nytte =) Kanskje til og med en voksentannbørste kan hjelpe. Koster jo ikke allverdens å forsøke heller =) Håper dette kan være til hjelp..
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Sønnen min er 20mnd straks. Vi kjøpte elektrisk tannbørste til han, og nå er tannpussen en drøm! Vi kjøpte sånn barne elektrisk tannbørste (egentlig beregnet fra 3år, men vi hørte med selgeren av braun). Han pusser litt selv, og så gjør vi det etterpå. Han synes det er kjempe gøy!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 jeg hadde det samme problemet, jenta mi er 19 mnd. kjøpte en elektrisk tannbørste som synger. nå pusser vi i vei, først pusser hun også jeg etterpå!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 "Filmen" karus og baktus hjalp oss mye..Når de begynner å sjønne at de lager hus i tennene så vil de kansje pusse de vekk.Sier at der ser jeg karius...Han må vi pusse vekk.Først pusser jeg så får h*n etterpå
camillah 2 små Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Jeg gjorde den tabben å gi tulla vår tannkosten så hun fikk pusse mye selv i begynnelsen. Det gjør at hun bare vil stå og sutte på tannkosten og ikke vil la mamma eller pappa hjelpe. Vi fant ut at det hjalp at hun fikk en liten fluortabelett i "belønning" hver kveld. Bestikkelser... Ellers er det eneste som hjelper for oss, å være bestemte.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Jenta vår på 17 måneder er også vanskelig å pusse tennene på. Inntil for en måneds tid siden gikk det som en drøm, men nå blir hun stadig mer bestemt og vil "gjøre selv"! Løsningen for oss har vært å gi henne tannbørsten 3 - 4 ganger i løpet av dagen. Da får jeg i hvert fall sneket meg til å pusse litt, før hun vil "pusse selv". Jeg har ikke lyst til å tvinge henne, derfor har vi gjort det slik. Så nå har jeg ganske god samvittighet i forhold til tannhygienen hennes, selv om det selvfølgelig ideelt sett ikke skulle vært så vanskelig :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå