Gå til innhold

Andre som sliter med tannpussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr. er 19 mnd og hvert tannpuss er et lite helvete. Han vegrer seg alt han kan og jeg har prøvd ut alle triks i boka. Nå er vi på det stadiet at jeg må tvangspusse og selv det blir ikke optimalt. Og blir vel neppe bedre av seg selv når han får et slikt negativt forhold til hele seansen....

Noen som har lure tips???

(har seff prøvs å pusse hverandres tenner, pusset bamser og dukker, synge sanger, fly inn i munnen med fly-tannbørsten og U name it....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jenta mi bare 6 mnd da, men hun haaater å bli pellet på, og dermed blir jo tannpuss også noe hun haaater...Hyler som en stukken gris, så jeg blir bare pent nødt til å tvangspusse jeg også. Prøver meg litt på tulling, og pusse-sang, men d hjelper ikke d spøtt. Tror imidlertid at dette er noe som vil gå seg til av seg selv m alderen, når barnet blir eldre får det sikkert et bedre forhold til tannpuss, når de skjønner litt mer hva som skjer (karius og baktus osv). Håper ihvertfall det;)

Skrevet

Hadde samme problemet med første. Hun hylte og hylte når jeg pusset tennene, til hun var over året iallefall. Jeg måtte jo pusse,så jeg pusset... nå er hun kjempe flink å pusse tenner!!!!

Minsten er heller ikke alltid like samarbeidsvillig, men han kniper igjen munnen... så da er det litt vanskeligere for meg...

Fikk tips forrige gang om å kjøpe elektrisk tannbørste, må få sullet meg til å kjøpe en til vesle gutt også, kanskje det blir bedre da!

Skrevet

Hm.. Så merkelig! Jenta mi er 8 1/2 mnd, og med 8 tenner har vi blitt ganske drevne på tannpussen. Men hun har elsket det fra dag 1, synes visst at tannpasta er det beste i verden (bruker selvsagt bare bittelitt). Her gjør vi det sånn at jeg pusser først, mens jeg sier "mamma sin tur" og dytter bort hendene hennes når hun prøver å ta over. Så skyller jeg den i vann, og putter den i munnen hennes igjen, og sier "Luna sin", og da får hun styre som hun vil.

Men selvsagt, dette kan vel snu over natta, hvis hun finner ut at tannpasta ikke er noe godt lenger!

Skrevet

Vi gjør som deg BoomChicaWowWow. Fungerer veldig bra. Nå er han straks 11 mnd. Han fikk sin første tannbørste før han fikk tenner slik at han skulle bli trygg på den. Brukte den da først bare til tyggeleke under tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...