Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Gjør dere det hver dag? Hvordan rer dere opp? I tilfelle hvordan seng har dere da? Hvordan legger dere putene og dyna? Jeg synes det er så vanskelig å få redd opp sengen. Får det liksom ikke til å se pent ut. Unnskylder meg ofte med at det ikke anbefales at man skal re opp, da det blir et bedre miljø for midden...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vi rer ikke opp med mindre vi vet at fremmede må inn på rommene! (megler/tømrer/rørlegger-har også bad innenfor vårt rom) Utenom det prøver vi bare å dra vekk dynene. Hos ungene henger jeg bare dyna over kanten og hos oss legger vi dyna dobbelt nederst i fotenden (har ikke noe å henge den over)
Raych Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Samme som over:) Bortsett fra at vi ikke har bad innenfor vårt rom. Hvis vi rer opp legger vi begge putene der de bruker å ligge, altså på lakenet øverst, deretter legger vi dynene flatt over hverandre:) Dynene er helt utbrettet. Vi har rammemadrass 180*200.
De tre gull Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Her rer jeg alle fem senger hver dag. Putene øverst og dynene brettet i to på langs...untatt den minste dynen,den ligger bare flatt i sengen. Syns det er deilig å legge seg i en reid seng, føler at sengen er så skitten om man ikke rer den.. Men vet jo at den ikke er det , det er bare følelsen.
du og jeg og vi to Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Rer ikke opp sengen jeg - og det er faktisk bra i fht midd, som liker seg best i veloppredde senger hvor de koser seg under dyna;)
erteposen + 4 Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg slenger dyna over sengekanten, ganske høy, nederst i senga og så fluffer jeg dunputa. Rer aldri opp.
De tre gull Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Ikke fem senger,men fire.. Glemte at jeg deler jo med mannen he he he:))
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 På fredager skifter jeg sengetøy, og vi rer opp sengen i helgene.. Da bretter jeg kantene på dynen innover, og legger den nedenfor putene.. Synes det er penest jeg da:)
Tommage♀♂ Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Bretter hver dag. En gang på langs og en gang på tvers, så ligger dyna ferdig brettet i nederste sengehalvdel. Barnas dyner er det ikke alltid jeg bretter, men det hender. Elles henger de bare over kanten (de har sprinkelseng begge 2). Må re sengen og dra fra gardinene hver morgen, ellers føler jeg at rommet er skittent og rotete. På sommeren lufter jeg dynene hver dag når det ikke regner.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 19. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2009 Men når har dere på sengeteppe e.l.? Eller lar dere dynene og putene ligge løst...?
Raych Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Vi har ikke sengeteppe. Blir aldri brukt likevel. Vi er jo ikke inne på soverommet unntatt når vi skal legge oss, så det er jo ingen som ser om det er redd opp fint og om vi har sengeteppe eller ikke:) Hos ungene hender det at vi legger på et sengeteppe hvis de skal få besøk. Liker ikke at ungene leker oppi senga, og i alle fall ikke oppi dynene. Klarer å holde det litt "renere" med sengeteppe på. Da kan de i alle fall sitte oppi senga:)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Jeg MÅ re opp hver dag, og gjør det ganske grundig også =) Har blitt mobbet endel for at det alltid skal være så perfekt... Men syntes det blir innmari koselig når sengen er pyntet fint med masse puter i stil med rommet osv.. Jeg har ofte sengeteppe sånn halvt brettet i halve sengen (vanskelig å forklare) Blir ofte inspirert av innredningen av soverom som det er bilde av i reklamer osv.. Elsker å handle sengetøy!!
Gjest Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Rer bare opp ved sjeldne anledninger, fx ved rørleggerbesøk som nevnt over eller til visninger:-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. april 2009 #14 Skrevet 20. april 2009 Jeg gjør det ikke hver dag, men angrer hver gang jeg legger meg - det er så mye deiligere å legge seg nrå dynene er oppredd og "freshe". Men når jeg gjør det legger jeg sove-pute og lese-pute oppå hverandre, rister dynene og legger dem kant i kant med det "overskytende" hengende ned over kantene og så bretter jeg 20cm (ca) inn fra hodeenden. Bruker ikke sengeteppe eller noe sånn. Da er det akkurat passe anstendig til "hverdags" - ikke akkurat visningsverdig (for salg liksom), men det trengs heller ikke. Føler jeg får blottet nok av madrassen til at i alle fall noe av midden ikke trives så godt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. april 2009 #15 Skrevet 20. april 2009 Har forøvrig kontinentalseng 180x200
prekæs Skrevet 20. april 2009 #16 Skrevet 20. april 2009 Hver dag. Å ikke re opp og bruke argumentet med at uoppredde senger slipper midden ut osv, er som å la være å vaske seg for ikke å vaske av de sunne bakteriene. Mao. en dårlig unnskyldning og latskap. Dynen bretets til side slik at lakenet får luft og putene ristes og flyttes. Det luftes i tillegg. Sengeteppe brukes ikke.
lisje marthemora Skrevet 20. april 2009 #17 Skrevet 20. april 2009 vi rer heller ikke sengen, å det er IKKE en unskyldning for å slippe , for det er jo ikke SÅ tidkrevene da. Prøver og forebygge den allergien vi kan (har nok av det),og skifter på sengen til helga. http://www.dinside.no/784597/sover-du-med-denne
Gjest Skrevet 20. april 2009 #18 Skrevet 20. april 2009 Rer bare opp når jeg tar nytt sengetøy på. Gubben er allergisk mot midd, så gjør det vi kan for å holde luftveiene hans så åpne som mulig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå