Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Lurer på hvor mye tv barna deres ser på hver dag og hva de ser på? Jenta mi på 21mnd ser ca 1time hver dag, drømmehagen 30min, mikkes klubbhus ca15min og ole brumm ca15min. Jeg har ingen ide om dette er mye eller lite, så hadde vært morsomt å høre hvordan dere har det med deres barn.
Barbafin Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Småen vår er 17 mnd og ser sikkert alt for mye på TV (iflg. "synsere"). Han ser på tv om morran mens han spiser frokost (kanskje 1/2 - 1 time), så ser vi litt mens han drikker "kosemelk" og pusser tenner om formiddagen (ca 15 min). Han ser i tillegg på Drømmehagen om ettermiddagen. TV-en står jo på om kvelden, så han titter litt innom men er ikke så veldig opptatt av den. Han er ganske opptatt av barneprogrammene da, spesielt Drømmehagen, og han snakker mye om dem. I tillegg liker han Ole Brum, Lazytown (men bare dansingen), Mikke Mus Klubbhus (eeelsker Langbein og Tip-top dansen), Connie Ku og Peppa Gris.
Sissy-mams Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jenta mi på 18 mnd ser fra 0-30 min. Aller helst vil hun UT og leke i sandkassen eller springe i hagen og leke med hunden!! -Men det er ikke alltid hu mor er like klar for det... Hun ser litt på Drømmehagen (det er ikke alle figurene hun er like begeistret for, så interessen er varierende), mens hun leker litt innimellom eller koser med hunden vår, litt på Mikkes klubbhus. Kometkameratene på lørdag er kjekkest! Da følger hun bra med. Litt sjokolade- og eplebiter i en skål til lørdagsgodt hører med da .
Sistah*G07*J09* Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 sønnen min på 18mnd, ser 15-30min hver dag stortsett. Tv'en står jo på noe ellers, men han er lite interessert. Ser stortsett bare drømmehagen, noen ganger hele og noen ganger bare noen minutter. Alt etter hvor trøtt han er.
Sistah*G07*J09* Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 han er foressten 19mnd nå tiden går litt fort i svingene her
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Hmm, har ikke tatt tiden, men kan se litt på også gå seg en tur og tjone på med andre ting mens det står på. Er som regel Mikkes klubbhus og Little Einsteins på Playhouse Disney kanalen. Ellers ser hun jo litt i blant på det vi ser selvfølgelig, men det blir jo ingen sammenhengende TV-titting da. Må vel kanskje begynne å være litt mer bevisst på det når hun blir eldre.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Til sammen ser hun vel på tv ca 20 min, men vi pleier å skru på tv i 17-17.30 tiden(da ser vi på tv) og den er på fram til hun legger seg kl 19. Nå sitter hun ikke og ser på da så jeg bekymrer meg lite for det foreløpig:) I grunn gjør ikke vi det heller så den blir bare bakgrunnsstøy, liten uvane vi har lagt oss til det der.
camillah 2 små Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Dattera vår på 20 mndr. er manisk opptatt av Drømmehagen og "Pinkel", men når sant skal sies, er det sjelden hun følger handlingen fra begynnelse til slutt. Hun springer fra og til og leker samtidig. Jeg tror hun liker slutten, når alle legger seg, best. Så jeg vet ikke hvor mye hun ser på TV-en, egentlig. Men TV-en står på fra halv seks til halv sju omtrent, da. Ja, og på lørdag står TV-en gjerne på om morgenen fra 7 til 9 omtrent. Men det er mest mamma/pappa som ser på TV-en, tulla leker.
nettigull og Lenora lille.. Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Jenta mi på 15mnd liker veldig godt å se pippi og Emil, er det på tv så viker hun ikke øynene unna. Drømmehagen ser hun nesten hver dag men varierer veldig etter hvor intressant hun synes det er, noen dager leker hun i stedet og noen ganger ser hun litt.men hun følger aldri med fra begynnelse til slutt.Nåp upsy daissy danser da må lille mor danse likens fremfor tv'n..søta mi Men som sagt det varierer mye, er tv på løpet av dagen kan hun se på den nå og da mendet er ikke sånn at hun elsker den slik det var da hun var baby, da var jeg jo faktisk bekymret en stund for at babyen min var tv-slave..hehe
Bebés'ilvousplâit Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Jenta vår på 17 måneder ser ikke på tv i det hele tatt! Det er absolutt ingenting som fenger henne. Hun er bare opptatt med å leke, klatre og ellers være i aktivitet når tv'n står på. Av og til skulle jeg faktisk ønske at hun kunne sitte i ro en halv times tid og se et barneprogram
lille sprelle Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 0 min. om dagen! Har aldri presset henne eller prøvd å vise at det er moro. Satt på drømmehagen en gang. Hun var helt uinteressert (13 mnd) Bøker er mye mer spennende! Kan sitte en stund med dem, men for at de ikke skal gå helt i filler, så er det sammen med oss.
Lykkelig g~g~j Skrevet 30. april 2009 #12 Skrevet 30. april 2009 veeldig varierende! småen på 19mnd ser litt om morningen, drømmehagen eller mikkes klubbhus stort sett! Så ser han av og til litt mens jeg lager middag, da er han litt til og fra og mens han spiser kvelds gjerne 20 min på kvelden! Prøver å begrense litt, var en periode han var hektet på å se på dvd filmer så da sluttet jeg konsekvent å sette på noe. Nå er han mer opptatt av lekene sine eller å leke med oss! Men er godt han liker å se litt barnetv.. da vet jeg hvor jeg har han mens potetene koker ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 Snuppa er øyeblikk 12mnd, hun liker godt Drømmehagen som hun ser på mens hun får grøt,kveldsmaten sin. (Legger seg etterpå.)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #14 Skrevet 30. april 2009 Her går drømmehagen igjen mye ser jeg på svarene Til dere som har barn som ikke er interessert i tv enda, og kanskje skulle ønske dere kunne få ei lita pause en halvtimes tid på ettermiddagen, så kan jeg si at jeg hadde det også slik. Ønska egentlig ikke at hun skulle interessere seg så mye for tv, men må innrømme at det hadde vært deilig om hun satt stille LITT etter at vi kom hjem fra bhg og jobb Trodde aldri hun skulle sitte stille å følge med, men i det hun runda 18mnd kom tv interessa også, og nå krever hun hinkel pinkel til alle døgnets tider allerede, og ikke lett å forklare henne at det ikke starter før 17:30 Vet det ikke er "riktig" å bruke tv som avslapping for oss voksne, men akkurat i drømmehagetida er det godt å kunne la middagen synke litt! Gjelder bare å ikke la tv'n ta over resten av dagen, og det går helt fint for oss! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #15 Skrevet 1. mai 2009 Vi har en jente på 21 mnd som alltid har virket interessert i tv'en. Vi foreldrene er ganske glad i tv selv, så vi er litt bevisst på å prøve å begrense tv'en slik at hun ikke blir stuegris før hun er eldre i alle fall, he he. Hvis hun er syk, er det myyyyyye tv. Er hun syk og hjemme, er barneprogram på nesten hele dagen. Når hun er frisk, begrenser vi det. Er hun skikkelig sur, og vi trenger å gjøre noe - ja - da hender det nok vi tar på tv'en. Bare skyt meg :-). Er hun frisk, rask, i vanlig humør, kan tv'en være av absolutt hele dagen uten noe problem. Så her er det veldig opp og ned. Da hun begynte å følge med på tv, var det først Drømmehagen hun elsket. Nå er hun lei av det, og favoritten er definitivt Pingu samt Postmann Pat. Jeg liker best Peppa Gris :-). Vi ser mest dvd, da har vi på noen episoder og så skrur vi av.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #16 Skrevet 1. mai 2009 Vi har også kjøpt DVD spiller i bilen, og har med på langtur. Sikkert ikke "riktig", men herlighet så deilig bilturene ble.. Anbefales..
shimonie Skrevet 4. mai 2009 #17 Skrevet 4. mai 2009 lille på 16 mnd ser egentlig ingenting ¨på tv ennå. har prøvd å sette på Mikkes klubbhus, Drømmehagen, Pippi, Postmann Pat, men ingenting har fenget hans interesse... han likte å titte på tv da han var bitteliten, sikkert fine farger hehe.. men som en over skrev, når han blir større og faktisk vil se på tv, så kommer jeg også til å kjøpe dvdspiller til bilen:) foreløpig er det uaktuelt da. har forøvrig lest et sted (husker ikke hvor) at tvtitting ikke er skadelig som mange vil ha det til, men syns det er er fint om barna vil leke framfor å titte på tv'en da. de trenger jo å bevege seg=) ikke bli fete foran tv'en. men om de vil ha en halvtime-time hver dag tror jeg neppe det gjør noe=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå