Gå til innhold

Ang. navnefest, er dette teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker veldig en slagt markering for barnet vårt. Men ikke dåp. Jeg tenkte da på humanetisk navnefest. Da første ble født ønsket vi også dette. Problemet var at vi bor på bygda, det er ikke så mange som benytter seg av navnefest her, og humanetisk forbund arrangerer derfor sjelden navnefest. Med andre ord ble det inge navnefest for nr. 1. Vi vurderte å lage en slags privat markering (uten noen form for sermoni) men det ble med tanken.

Nå har vi fått nr. 2, og nr. 1 er nå snart to år.

Så ser jeg at Humanetiskforbund reklamerer med at det skal holdes navnefest i nær fremtid.

Det jeg tenker at det blir litt dumt og urettferdig å holde navnefest for nr. 2 siden vi ikke hadde noen markering av nr. 1.

Så jeg har tenkt tanken på å rett og slett ha navnefest for begge to nå (eldste er som sagt snart to år)

Blir det litt i teiteste laget? Altså navnefest for en to åring?

Hva med bare navnefest for nr. 2. Blir DET i teiteste laget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville hatt navnefet for begge to jeg....kan jo hende at eldste føler det litt urettferdig at det andre søskenet fikk navnefest og ikke hun/han selv. Da vi hadde navnefest for sønnen vår, var det faktisk ei på tre år som også hadde navnefest, hun så ut til å synes at det var stor stas:)

Skrevet

Det er ikke teit. Søskenbarnet mitt gjorde det sånn, og da vi hadde navnefest var det en gutt som var ett par år der.

Skrevet

Kjør på med begge to..

Navnfest er da en "ny" oppfinnelse uansett, det må da saktens være lov å være litt utradisjonell!? :)

Skrevet

syns ikke det er dumt jeg. har ikke hatt noe navnefest eller dåp for min første, men tengte jeg skulle ha navnefest for begge til sommern, da gutten blir storebror:)

Skrevet

Kjør på med begge to, sier jeg bare. :)

Synes det virker koselig og fint. Har vel ingenting å si at eldste er 2 år.

:)

Skrevet

Oi, ikke meningen å gjemme seg bak anonymknappen.. hilsen 21:23

Skrevet

Ja, det syns jeg er teit.

Skrevet

nei da det går så fint, hvorfor skulle det ikke det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...