Myra Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Gutten min er 4,5 mnd og har de siste tre ukene begynt å våkne ofte om natta. Av og til sover han tre timer i strekk, men for det meste sover han to timer og skal ha pupp, noen ganger bare en time til neste gang. Har såvidt begynt å gi litt grøt så det er for tidlig å si om det har noen effekt. Noen som har tips eller råd å komme med. Det blir så slitsomt med så avbrutt søvn. I tillegg er det rett opp med føttene med det samme han blir lagt. Det er plent umulig å få lagt den dyna på han.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Ingen tips, desverre Men du er ikke alene, om det er noen trøst. Jenta mi er 4 mnd og har den siste tiden våknet hyppig på nettene. Jeg er heldig om hun sover 2 timer i strekk. Somregel våkner hun med 30-60 min mellomrom... Fryktelig slitsomt! Dette har pågått litt over 2 uker nå. Det er litt annerledes for meg da, jeg ammer ikke. Hun våkner ikke for mat alle gangene heller, men roer seg med smokken. Siden hun var 8 uker har hun ikke spist på natten, men den siste tiden spiser hun en gang i løpet av natten. Er også begynt med grøt, smaksporsjon på morgene. På kveldene får hun tynn velling i flasken. Hun er forresten akkurat lik som sønnen din: føttene rett i været så det er umulig å legge dyna på.
Myra Skrevet 19. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2009 Når jeg leser litt rundt her så virker det som at mange babyer er urolige i denne alderen. Kan det rett og slett være at det er utviklingen som skjer i livet deres, som gjør dette til en urolig periode. Min gutt tar puppen når han våkner om natta. Han vil absolutt ikke ha smokk om natta (kan ta den på dagtid, men er ikke veldig glad i den). Men kan jo ikke si om han våkner fordi han er virkelig sulten. Tror egentlig ikke det. Gir han bare pupp fordi jeg vet at han roer seg og som regel sovner. Og fordi jeg er så skrekkelig trøtt.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Ja, i denne tiden begynner de å gjøre mer. Følge mer med, leke, snu seg, få annen mat enn melk osv. Er vell mange inntrykk som skal bearbeides. Vi får bare bite tenna sammen og holde ut! Vi overlever nok, vi som alle de før oss
Venja Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Ingen gode soveråd for sliter med mye av det samme selv... Her også sparkes dyna av så jeg har tatt på han sovepose.
høst1979 Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Jeg kan også anbefale sovepose! Vi har dreampod sin, og den er super (2.5 tog). Vesla her drar alt over hodet så vi tør ikke la henne sove med dyne....Med sovepose er hun god og varm. Det er også fint å ta på posen en liten stund før hun legger seg slik at hun er varm, og hvis hun sovner på fanget om kvelden så er det bare å legge henne i senga, og hun våkner ikke av kald dyne over seg.
Lemonia Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Jeg anbefaler også pose. Vi kjøpte en helt enkel en på H&M. Gutten vår har nemlig en tendens til å sparke av seg dyna om natten og da våkner han. Vi har et tynt teppe over ham når han har pose på, men det klarer han ikke å sparke av når bena er i posen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå