Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 de sier kontantstøtten er kvinnefientlig og isolerer barn?? her i huset skal mannen være hjemme slik at vi slipper å ha barnet i barnehage den første tiden! jeg stemmer nei for at den skal fjernes! stem nei dere også, slik at vi får beholdt denne goden som kontantstøtten er.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 politikerne følger faktisk med slike tester, så gå inn å stem!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Har også stemt nei, men merkelig jeg så på resultatet 5 min etter jeg stemte. og selv om det hadde rast inn en aug med stemmer sto prosenten på akkurat det samme.... jaja. Her går det desverre ikke rundt uten så jeg håper at vi får beholde den ihvertfall et år til. Desuten er det veldig merkelig å gå ut å si at man har full dekning til høsten når intakene ikke er ferdige. Og jeg syntes faktisk at skal den fjernes så bør foreldrene vite det før søknadsfrist på bhg er ferdig. For det er en del som ikke har søkt men valgt å være hjemme/ha dagmamma for barna, men som ikke ville tatt det valget ten kontantstøtte. Så da hadde det nok vært enda større press på bhg markedet ja.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Takk for tipset! Da skal jeg gå inn og stemme JA!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 For å ikke snakke om de som har barn som blir 1 første september og fram til neste høst. For de regners jo ikke med. Greit å si at man har full dekning da, når man velger at en haug med unger ikke skal ha krav på plass..............................................
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Fjerne kontantstøtta?!? Er de helt riv ruskende gale? For det første er det ikke full BHG dekning ennå, det er et faktum! Og hvis man ikke ønsker å ha barnet i BHG før det er over året, så sitter man jo med skjegget i postkassa da! Det er jo kun de som ikke vil ha barnet i BHG fulltid som får kontantstøtte, hvorfor skal de som IKKE VIL ha barnet i BHG med en gang det fyller året (eller tidligere) straffes? Det er BS at det er kvinneundertrykkende å beholde kontantstøtta. Er det noe den gjør, så er det jo å gi muligheten til å VELGE selv, fjerner man den må man som regel sende barnet i BHG. Tull fra ene enden til den annen. Går denne gjennom, da klager jeg til statsministeren!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Jeg håper virkelig ikke at dem fjerner kontantstøtten.. Venter barn i oktober, og har ikke tenkt å sende den i bhg allerede 10 mnd gammel - dessuten er det ikke sikkert at vi får plass når h*n er så liten. Planen er å gå hjemme til august 2011, og da ha kontantstøtten som skal brukes til regninger osv.. Så NEI til fjerning av kontantstøtten!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Takk for tipset! Skal gå inn å stemme JA jeg også. FJERN DEN!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Jeg har stemt med flertallet, JA til forslaget om å fjerne kontantstøtten. I en overgangsperiode (til barnehagedekningen blir bedret de få stedene som fremdeles sliter) kunne de som kan dokumentere at de ikke får barnehageplass få beholde den, men alle som bare vil "kose seg hjemme ett par år" må finne økonomisk dekning for det selv. Pengene man sparer på å avslutte ordningen kan brukes til å bygge ut barnehager. (evt til sykehjemsplasser, kutte ventelistene for kreftpasienter, veibygging, økte sosialstønader, beholde dagens pensjonsordninger og alt annet man virkelig har behov for i samfunnet). Skal stemme Arbeiderpartiet også ved dette valget!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Mannen din skal være hjemme, men dette er nok MEGET sjeldent. Det er først og fremst kvinner som taper på å gå hjemme for lenge med barn. Lavere lønnsstigning, dårligere jobber, mindre pensjon osv - for ikke å snakke om den dagen de blir skilt!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 så egoistiske dere som stemmer ja til å fjerne kontantstøtten er. "gå hjemme å kose seg" hva er det for no tull?? Skjønner dere ikke at de som vil være sammen med barnet treneger den støtten?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Dette er seriøst et tegn på endetiden..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Vil man det nok klarer man seg uten de 3300 i mnd. !
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 De fleste "vil" nok være samme med barnet, men samfunnet ville seriøst slitt om alle skulle tatt et år ekstra fri. Ergo, vil du vente med å begynne å jobbe får du finansiere det selv. Å gi fullt arbeidsføre folk penger for å få dem til å gå hjemme er galskap all den tid vi har masse uløste problemer i samfunnet, som nevnt over.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Kvinneundertrykkende med kontantstøtte ja.. Synes fra barnet er 1 år til det fyller 2 bør man ha mulighet til å motta kontantstøtte (full barnehagedekning eller ei) Vi har det problemet at småen ble 1år i mars, det er ikke ofte åpne plasser midt i året sånn, så vi trenger kontantstøtten frem til august. Mange andre som har lignende problem. Ikke alle barn blir ett år i august. Attpåtil sier ekspertene at barn bør begynne i barnehage først når de er 2år. Så da bør man ha mulighet tilå velge å utsette barnehage frem til da, OM man vil. Akkurat slik som det er lagt opp for å fremme amming.
Boulengerina Skrevet 19. april 2009 #17 Skrevet 19. april 2009 Dere tenker ikke på at å gi barn en god barndom (ja de har faktisk det bedre hjemme hos mor fram til de er 2 år) er en god samfunnsinvestering da?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #18 Skrevet 19. april 2009 21:54, 3300 kr er faktisk mye penger. Kanskje ikke for deg, men for mange er det det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #19 Skrevet 19. april 2009 Nei Opiophagus, folk tenker ikke på barna lenger, men på sånne overfladiske ting som at etter man har gått hjemme to år så får man dårligere jobber osv. Akkurat som er er det viktigste..
Boulengerina Skrevet 19. april 2009 #20 Skrevet 19. april 2009 Huff.. da får vel jeg meg aldri noen jobb jeg som har vært hjemme i snart 4 år nå. Huff og huff..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #21 Skrevet 19. april 2009 Det er ca 1,7 millioner kvinner som jobber utenfor hjemmet i Norge, ca 47% av arbeidsstokken. 7-800 000 av disse er i alderen da de kan få barn. Det fødes drøyt 60 000 barn i Norge hvert år. Hva om 8-9% av norske kvinner skulle gått hjemme et par år ekstra med hvert barn? Det ville vært en nasjonal katastrofe! Flott at du vil gå hjemme med barnet ditt, men du burde ha tenkt på det på forhånd pg lagt deg opp penger til å gjøre det. Og vi er mange som tror at barna har det aldeles supert i barnehager også! Verken på kort eller lang sikt tror vi det vil "skade" barna å gå i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #22 Skrevet 19. april 2009 Klart det er mye penger, men hvis folk vil være hjemme får de finansiere det selv. Man skal ikke bare få ting i fanget hele tiden. "Alle" her inne er opptatt av at barna skal lære seg verdien av en krone og jobbe for pengene sine, hvorfor skal ikke det samme gjelde for foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #23 Skrevet 19. april 2009 De fleste i Norge bor i byer. Der er huspriser og levekostnader mye høyere enn ute i distriktene, og dermed er 3300 veldig lite penger. Urettferdig da, at noen kan nyttiggjøre seg disse kronene mens andre ikke kan det? Og nei, det er faktisk ikke alle som bare kan flytte på landsbygda.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #25 Skrevet 19. april 2009 jeg blir helt satt ut jeg! Jeg er SJELEGLAD for at jeg utsette BHG til sønnen min er halvannet. Og jeg syns fortsatt det er TIDLIG. Ikke rart det går dårlig med barna/ungdommen. De blir sendt vekk fra foreldrene sine 7 timer om dagen, 5 dager i uka, fra de er en neve stor. Også begynner de på skolen og har SFO til sendt på ettermiddag, også er det trening etter de er kommet hjem. Og hvor mye ser foreldrene barna? knapt 2 timer daglig?! Hvordan kan dere bygge oppunder enda mer frarøving av tid med barna? Hvordan kan dere stemme ja til at babyer skal MÅTTE sendes fulltid i BHG? Det er jo riv ruskende galskap, og ikke minst unaturlig for barnet. Å bli sendt vekk fra mamma og pappa tidligst mulig? Barna trenger foreldrene, skal dere stole på at barna får alt de trenger av nærhet og støtte av overarbeide mennesker som dere ikke kjenner? Fortsetter det slik som dette, vil det ikke være igjen et eneste menneske som TØR å få barn før de er ferdig med alt av skole, har hus, gjeld, bil og stakittgjerde.. Flott at man skal presse alderen på førstegangsfødende enda lenger opp! Ikke rart det minsker med nordmenn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå