Gå til innhold

Der gikk proppen!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slimproppen kom ista, i to runder - så nå er jeg ett skritt nærmere :D Hatt masse vondt og press og stikking de siste dagene, så er modning på gang. Hurra ;) Vet jo at det kjan gå litt tid fortsatt da - noen som vet hva gjsnittet er? Uke 36 nå iflg ULmen min termin er 11 mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "mista" slimproppen et par-tre dager før begge mine fødsler. Begge gangene en uke før termin. Kanskje din termin var den mest riktige? :) Masse lykke til!

Skrevet

TakK!

Så spennende - merka ikke noe til den forrige gang så dette er helt nytt ;) Min termin stemte sist også :D

Skrevet

Oi, så moro!! Men har du tenkt deg på sykehsuet og barsel uten at jeg er der denne gangen da?? Hihi :o) Så utrolig spennende!! Da føder du i løpet av ett par dager da sikkert!! Blir hvertfall aprilbaby på deg! Har du vonde rier/kynnere nå eller? Slimproppen gikk ikke på meg sist, så jeg kan ikke så mye om den.. hehe.

Skrevet

Neida Maibaby, jeg venter såklart på deg denne gangen også :)

Har ikke rier enda nei, men kynnere ikveld som er mer vonde og ubehagelige enn de har vært før - kanskje kanskje de tar seg opp men kanskje det er falsk alarm - vet at noen venter en måned til og med selv om den har gått så.....Men det er spennende, for det er liksom første tegnet på at noe skjer :D

Skrevet

Det er godt å høre :o) Nå trodde jeg at jeg måtte dit alene jeg.. hihi :P Oki, trodde at når den gikk så ble det fødsel om max 2 dager eller noe jeg.. Men uansett kjempespennende da!! :o) Du får ha masse lykke til!! Håper det ikke er falsk alarm da! Skal krysse fingrer jeg.. Du må oppdatere da :o)

Skrevet

Ja spennende :)

Sovet som en stein inatt da, kynnerne er ikke vonde idag men det verker litt i mage og rygg. Og jeg kan nesten ikke gå for det er sånn trykk mot underlivet. Har time hos jm idag da, skal be henne sjekke ting og tang bare for å se om noe har skjedd ;) MEN først burde jeg vært pg handla inn det siste man trenger tilbebisen kommer - for nå ble det pluselig veldig veldig nærme!!! :D

Skal du ha en liten gave til storesøstra på sykehuset? Jeg tenker at det blir litt rart om hun ikke får noenting når alle har med noe til minsta??

Skrevet

Høres kanskje dumt ut detti her men...

hvordan ser slimproppen ut??? er det GIGANT mye eller en liten klump?? Driver å har en del utflod som er tykk, lure rå om min kan komme litt å litt?????? er det noe mer farve på den?? :-)

Skrevet

Hei!

Ikke for å drepe noens glede altså, men trodde ikke det var noen sammenheng mellom tidspunktet slimproppen går og fødselen. I forrige svangerskap gikk det i hvert fall 14 dager fra slimproppen gikk til fødselen startet...

Skrevet

Hos meg har alle 3 fødslene startet med litt blodtilblandet slim. Regner med at det var slimproppen. Deretter har jeg gått med smårier i mange timer som tar seg opp og blir kjempevonde. Sånn har altså alle mine fødsler vært til nå, er spent på om neste fødsel vil utarte seg på samme måte...

Så hos noen vil altså at slimproppen går bety fødsel innen få timer.

Skrevet

Hvis man googler litt omkring dette med slimproppen,så ser man at det kan gå både timer og uker til fødsel. Ingen automatikk i det. Men spennende er det! Lykke,lykke til:)

Skrevet

Leste det andre innlegget ditt ang jm toimen din idag...:( Skjønner det ikke var en koselig beskjed å få, men får bare krysse fingrer for at alt er fint. Og skulle det være noe, setter de vel bare fødselen igang? Gjør jo ikke noe da om babyen kommer ut.. Ikke såå lenge igjen nå..

Hva er det du har igjen å kjøpe? Føler jeg mangler såå mye jeg.. Men vet liksom ikke hva... Er vel bare det at jeg ikke er heelt klar ennå.. hehe.

Ja,vi har tenkt å kjøpe noe til storesøster.. men vet ikke hva det kunne vært... Har du noen tips?

Skrevet

Har fått sovet på det inatt og er litt mer positiv idag, det er jo ingen krise nå lenger som du sier :) Men fikk sjokk igår, da.

Hadde en rinde på apoteket igår og hamstra diverse, siden vesla ikke bruker bleie lenger hadde vi lite sånt i skapet! :) Ellers er det vel bare småting som badetermometer, regntrekk til vogna, en liten kam og et par tepper. De gamle blir brukt til dokkene, så det er vel ikke populært å ta dem tilbake nå ;) Føler også at det er massemasse som mangler - men har nok det viktigste allerede vi også :)

Vi har tenkt på dukkevogn! Kan få den når vi er hjemme fra sjukehuset igjen tenkte jeg. Hun har en liten en nå, men tenkte en sånn ordentlig Brio dypvogn, men brems på hjula og handlekurv under og helseteppe til dokka (hun er veldig på mamma-pappa-babystadiet da). Da blir det en kombinert bursdag- og storesøstergave, og så kan vi trille turer sammen :D

Og et par småting til å ta med til sjukehuset, en kjole og noen smykker kanskje, klistremerkebok...sånn i tilfelle noen har "glemt" henne i løpet av barselbesøkene. Kjekt å ha liggende for sikkerhets skyld!!

Skrevet

Ja, jeg snakka med jm da jeg gikk med førstemann og hun sier det samme, men at gjsnittet føder innen 7 dager. Men man kan jo gå en måned til og med - men det er spennende siden det er første tegnet på at man begynner å bli klar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...