Pittamitta Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 kunne gjerne tenkt meg oppskrigft på flere gode kaker,,går liksom litt opp igjen i hvert selskap føler jeg.Og JAAA,har vært inne på "det søte liv" men veldig ok å få en oppskrift som noen har prøvd og VET er god :-).Jeg laget en after eight kake derifra,men den var IKKE god :-(.
mai mammaen til to Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 den after eight kaken har vi laget og. var ikke noe særlig god nei. vi lager allid sjokoladekake...så ikke så spennende
~**nuttis**~ Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 oreo eller melkesjokolademoussekake. Oppskrifter i bloggen min. www.leneskaker.blogspot.com
abfabmom Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Marsipankake, så klart. Vert ikkje fest utan:). Bak eller kjøp sukkerbrød, fyll med krem og alt du synest er godt, og legg marsipan over for å skjule skavankane (og tidoble nytinga).
Ranveig R Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Oreokake er den beste eg veit i alle fall...
Fruen i huset Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Har blitt oreokake her i familien også... Den er digg http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1503
Malin G. Spann Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Osteiskake! Den er god den! Smaker ikke som vanlig ostekake!
Gjest Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 sånn kake med gele og banan på og kakebunn, har ingen oppskrift da, men den er jo veldig god :-) Kan vel bruke kiwi også på den kaka tror jeg...
Himmel og hav Skrevet 20. april 2009 #15 Skrevet 20. april 2009 Intet selskap uten brownies! Sist jeg bakte, brukte jeg denne oppskriften: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1351.asp Den ble knallgod!
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 20. april 2009 #16 Skrevet 20. april 2009 Celopatra82, den heter gelè kake, hvis det er sukkerbunn med vaniljekrem mellom og rød gele på toppen med bananskiver under. Er vår slager også, kjempe god:D
It's all about me Skrevet 20. april 2009 #17 Skrevet 20. april 2009 Kokoskake, eggehvittekake, gelatinkake (kjært barn har mange navn) 4 eggehvitter 3 dl. sukker 6 plater gelatin 1 kopp kokende vann 1 ts. vaniljesukker 1 plate kokesjokkolade 3 - 4 ss. melk Kokkos Pisk eggehvittene og sukker i ca 5 min. Bløt gelatin i kaldt vann i 6 min.og ta det opp i det kokende vannet. Bland det med eggene og piskes kaldt (viktig at det er helt kaldt, ellers kan det skille seg igjen) Tilsett vaniljesukker, hell opp i form og avkjøl i kjøleskap. Smør på smeltet sjokoldade med melk i og strø over kokos.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. april 2009 #18 Skrevet 20. april 2009 her går det også i det samme. sjokoladekake,gulrotkake og eplekake. om sommeren lager jeg en jeg har komponert selv. har fått mye skryt for den. og den tar bare 10 min å lage. kjøper ferdig kakebunn i butikken, på bunn 1 smører jeg først blåbærsyltetøy på (den på "tube") legger babanskiver oppå, og så krem oppå der igjen, gjentar på bunn 2.i resten av kremen blander jeg inn litt blåbærsyltetøy så den blir lilla og smører på toppen og siden av kaken. pynter gjerne med blåbær på toppen om jeg har det. bruker 2 små kartonger med kremfløte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå