Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 25 med nr 4 og har hatt mye vann i kroppen med alle ungene på slutten. Gifteringen min er ganske romslig av seg egentlig, men nå de siste kveldene og morningene sitter den av og til fast (merker jeg begynner å få vann i kroppen på beina også). Midt på dagen er det ikke noe problem, da er den romslig igjen. Har ikke lyst til å ta den av helt enda, men husker ikke helt hvor fort det plutselig kan komme mer. Når tok dere av dere ringen? Med en gang den var litt trang en kveld, eller ventet dere til den ble trang hele dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta den av du ;) jeg ventet alt for lenge og til slutt måtte jeg klippe den av :( en giftering som kostet oss 10.000 kr :o

Skrevet

Heng den i et kjede rundt halsen kanskje? Jeg var heldig sist, og fikk ikke noe vann i kroppen. Fødte med ringen på... Men vi får se denne gang.

Skrevet

Sååå dyr er ikke min, hehe... Beholder den nok på litt til, men får vel kanskje ta den av snart da ja... Mener å huske at den passet av og til midt på dagen noen dager når jeg prøvde den på med de andre noen uker etter jeg egentlig hadde tatt den av, men er vel ikke verd å ta for mye sjangser.

Med førstemann hadde jeg sykt mye vann i kroppen (3++ i ødem), og da fikk jeg ikke ringen ned til første leddet på fingeren engang når jeg prøvde det en gang, hehe... Håper ikke det blir så ille flere ganger!

Skrevet

Jeg sover ikke med ringen på meg, legger den på nattbordet også tar jeg den på om morgenen. På sluttet med forrige mann hadde jeg den rundt halsen i en gull lenke sammen med et hjerte. Kommer nok til å gjøre det samme denne gangen også. Husker ikke akkurat når jeg tok av ringen, men jeg hadde MYE vann i kroppen på slutten.. Jeg fødte i februar og i nov/des hadde jeg den iallfall rundt halsen.

Skrevet

Jeg er 29+2 nå og har ringen på enda, kan nok ha den på god stund enda.... Giftering hadde jeg ikke de forrige svangerskapene så jeg vet ikke svaret på det, vi giftet oss etter de to første barna var kommet til verden:-)

Skrevet

Min måtte av i påsken... Da var jeg 27 uker, og det var bare så vidt det gikk!

I tilleg måtte mammen min også ta av sin pga jobbingen han driver med for tiden, så nå går vi her uten giftering begge to..... ;o)

Skrevet

Huske ikkje heilt ka tid,men måtte berre ta av ringane på venstre handa og ikkje høgre...Så kunne ha forlovelses ringen på heile tida...

Merkelig,men ve.fot var nesten dobbel så stor som høgre...frå ankel og ned/ut....

Skrevet

Jeg føler meg så naken uten... Men måtte krype til korset sist også - men ikke før helt på slutten. Merker den begynner å bli litt trang nå, så spørs om den må av snart...*sukk*

Skrevet

kan du ikke henge den i ett halskjede nå, også er det ferdig med det.

Skrevet

Jeg er 39+5 og bruker ringen min fortsatt :)

Skrevet

Jeg pleier ikke være plaget med ødemer, så jeg beholder ringen på enn så lenge :)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Aww, jeg vil ikke ta av ringen! Den er liksom min trygghet i svangerskapet, siden jeg er så ung (folk ser meg og syns det er rart at jeg er gravid, så ser de ringen og syns ikke det er så rart lenger). Den er jo "bare" arvegods da, men kjekk å ha likevel. Hehe ;-))

Skrevet

Er 33 uker nå, og har begynt å ta den av om natta for ca 2 uker siden (var pga utslett under den). Og så tar jeg den på de dagene jeg husker det... Jeg gjorde det samme sist, og plutselig fikk jeg den ikke på meg en morgen jeg våknet. Hvis vannet kommer like plutselig denne gangen, er det nok best sånn. Tenker ikke så mye over det å gå uten ring, alle vet jo at jeg er gravid, og at da er det vanlig å gå uten. Tenkte på å ha den i kjede rundt halsen, men har ei klåfingra jente fra før som elsker å dra i alt som kan dras i...

Skrevet

Jeg tok den av for mange uker siden. Er 27+0 i dag. Men min får jeg aldri av uten såpe uansett, så jeg tok ingen sjanser:)

Jeg ville tatt den av nå om jeg var deg. Det med vann kan jo komme veldig kjapt.

Skrevet

Har fremdeles (uke 40) ikke vann i kroppen, så ringen sitter som den pleier - ingen grunn til å ta den av altså :-)

Skrevet

Et lite spørsmål...

Er det eneste grunnen til at legen/jordmor hele tiden skal kikke på hendene mine når jeg er på kontroll, eller er det flere grunner? Føler meg alltid som et lite skolebarn som blir sjekka for skitt under neglene.... :P

Her er ikke hovne fingre noe problem enda.. er 21+1... Men det kommer nok... Mamma slet litt med det og går den dag i dag med ringen på feil hånd fordi det ikke har gått helt ned igjen :)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Er du i uke 25 allerede?!?! Herregud som tiden flyr=) Og jeg er i uke 34, herremin... Blir helt stressa nå jeg=)

Skrevet

Ja, jeg vet!!! Er helt skummelt! Hehe... Har lyst å rope: "Vent litt!!!!" til tiden, synes dette går litt vel fort, men samtidig har jeg vennet meg til tanken nå og vil gjerne bli ferdig og få hilse på vesla. Tenke seg til, JEG få jente liksom, hehe... Rart!

I dag merket jeg det skikkelig på beina også for første gang, gjorde vondt å ha på skoene utover dagen rett og slett, klemte godt på foten. Har fortsatt ringen på, men den blir vel tatt av om et par uker ja.

Hvordan er formen din da Sauen?

Skrevet

argh... du måtte spørre.. hadde ikke ring sist jeg, så har ikke tenkt på det i det hele tatt.. Men nå sitter den jammen meg dønn... er 1-2 på ødemer allerede og er i uke 27. Sist var jeg kun 2 på slutten. Den får bare sitte der da, så får jeg håpe fingeren tåler det. Men skulle ønske jeg sjekket det litt før ja, har ikke lyst til å klippe den ;)

Skrevet

Uff ja, er ikke noe særlig å måtte klippe den av. Min er veldig romslig da, er nok egentlig en størrelse for stor, men skal ta den av neste gang den har kjørt seg fast en kveld, får heller bare være om den egentlig passer litt til etter det. Får vel høre på dere ;-)

Skrevet

Hehe, sånn var jeg også rundt uke 25... fikk helt noia, skjønte ikke at jeg hadde baby i magen... Det skjønner jeg egentlig ikke enda, men begynner å bli lei av å være gravid...=P

Sist gang var jeg så fokusert på graviditeten, hadde jo alt på stell... Det var jo så nytt. Nå engasjerer jeg meg egentlig veldig lite, tenker ikke så mye på det, og har ikke ordnet NOE... Jaja, tar det når jeg er ferdig med eksamen=)

Formen er ganske bra, bekkenet har blitt bedre etter at jeg ble sykemeldt og småen kom lengre ned i bekkenet. Begynt å få endel vann i beina, men det hører vel med. Og kynnere og halsbrann da...

Er litt bekymret da, går til ekstra UL pga komplikasjonene sist og ultralyden i går viste at småen ikke vokser som hun skal. Samme som skjedde sist gang... Så nå må jeg følges opp på haukeland oftere, og blir det ikke bedre blir det igangsetting og dritt... Skal tilbake om 2 uker. Men legen forsikret meg om at alt (hjerte, navlestreng, morkake, hode osv) så bra ut, hun bare vokste dårlig... Yeye, det ordner seg=)

Ja, det blir vel morro (men kanskje veldig uvant?) med en jente nå, du som bare har gutter fra før! Blir artig det da. Har dere bestemt noe navn enda eller?

Skrevet

Jajeg leste at du hadde fått litt trøbbel, men det virker jo som om det "bare" er genetisk da, likevel forstår jeg godt at du blir bekymret, hadde jeg også blitt selv om leger hadde prøvd å berolige meg. Er jo sånn vi kvinner fungerer. Håper du får en roligere barseltid denne gangen også med tanke på amming og sånt, at du ikke sliter deg ut me å prøve for masse nå.

Det blir sikkert veldig gøy med jente. Veksler mellom å ikke tro på at det er sant (selv om til og med veninner og familie lett kunne se at det var jente på UL bildene og JM var 100% sikker), og å glede meg noe helt sinnsykt. Er utrolig gøy å shoppe litt jenteklær til en forandring. I dag fant jeg DET søte settet med body, tynn løs bukse og kjole i str 56 i Name-it serien, så da måtte jeg jo så klart bare kjøpe det, hehe... Mannen bare humrer av meg når jeg kommer hjem med noen små rosa eller lilla plagg hver gang jeg er til byn *rødme*

Vi har to navn klar, enten blir det Sol Elvira eller Maya Elvira, men blir jo bare Sol eller Maya til dagen da. Har du funnet noe navn?

Skrevet

Ja, satser på at det bare er genetisk, det var det legen også mente=)

Det er jo sååå gøy å kjøpe babyklær da=) Jeg har ikke samvittigheten til det, siden vi har så utrolig mye etter anniken, men du som bare har gutter kan jo shoppe så mye du orker...=P Name it har jo utrolig mye fint også da, vedder på det var fint det du kjøpte=)

Sol og Maya er jo kjempefine navn begge deler=) Er Elvira oppkalling, eller liker dere det bare godt? =)

Vi blir aldri enig om noe navn, men har tenkt litt på Ingrid, Maren, Mari, Aurora og litt forskjellig... Men det er vanskelig dette... Med Anniken var det så lett, bestemte det med en gang vi fant ut det var jente, men nå blir vi aldri enig om noe...=P

Skrevet

Hehe... sånn var det her også, nr 1 gutten var enkel å finne navn til, nr 2 var værre. Han var vel 6 uker gammel før han fikk navn stakkers ;-) Nr 3 var et kapittel for seg selv, gikk i fødsel uten å engang ha klart å bli enige om alternativer. Men jentenavn var enkelt, er jo første gang med det :-)

Elvira fikk jeg tips om her inne, og vi falt helt pladask begge to, men var også enig i at det ble litt for uvanlig og "skjørt" til å stå alene som fornavn, så derfor blir det mellomnavn.

Synes du har fine navn på listen din jeg, du kan jo bare vente til jenta er ute og se hva som passer? Ingrid er liksom litt sterkt navn, Maren også, men Aurora synes jeg er mer forsiktig og drømmende, Mari lyst og lett. Du skal se det faller på plass av seg selv når hun er ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...