vimsi78 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hei, Her kommer vår ultralydhistorie. Vi mistet i september og når vi nå var gravide igjen så ønsket vi en tidlig ultralyd. Hadde derfor bestilt time hos fastlegen min nå på fredag. Da skulle jeg være ca 8 uker på vei. Vi gikk inn og hun startet undersøkelsen. Hun så lenge og vel, men klarte ikke å finne noe. Hun begynte å stille mange spørsmål som om det kunne være at jeg kun var seks uker på vei, fordi da kunne det være vanskelig å se etc. Jeg var helt sikker på at jeg var i hvert fall 7 uker. Gitt vår historie fra september var ikke dette noen hyggelig opplevelse. Legen min sa imidlertid at jeg ikke skulle uroe meg, men at jeg kunne ha kommet kortere enn jeg trodde. For sikkerhetsskyld fikk jeg henvisning til ultralyd på sykehuset der de har bedre utstyr. Vi fikk heldigvis time samme dag. Der fikk vi klart og tydelig se et bankende hjerte og legen anslo at vi var 7+4. Det var en utrolig lettelse. Ville bare fortelle denne historien videre i tilfelle andre skulle oppleve noe av det samme. På mange legekontorer har de ikke råd til så bra utstyr + at legene ikke er like erfarne med ultralyd. Det kan derfor være at de ikke like tidlig klarer å fange opp liv som på sykehus. Det er godt å ha i bakhodet dersom man skal ta en slik tidlig ultralyd.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Så glad på deres vegne:) Håper vi får samme opplevelse på tirsdagen. Hadde SA i november, og håper inderlig på at det er et bankende hjerte vi får se.. er i uker 9 ca tror jeg selv, men har hatt litt blødninger på papiret (over nå da) men håper det går bra:D Hyggelig at du deler dine opplevelser med oss. Jeg skal på tidlig UL på Ringerike sykehus, og tror det er ganske bra der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå