Gå til innhold

Kan noen berolige meg???

Anbefalte innlegg

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

Er redd for å være gravid.. Vi bruker kondom som prevensjon, og tillater oss å ha "usikret sex" de første 2-3 dagene etter mensen er slutt. Blør i kun 3 dager og har hatt regelmessige sykluser på 30 dager.

MEN forrige mnd var mensen 5 dager forsinket av en eller annen grunn, og jeg lurer nå på om det har blitt noe kluss. Jeg var ikke gravid da (tok en test da mensen ikke kom som vanlig). Men så har jeg en rar følelse nå, om at noe kan ha skjedd. Vi hadde sex dag 3 og 6 i syklus. Dag 3 ubeskyttet, dag 6 med "avhopp i svingen". Nå er det jo lenge til neste mensen, og dette stresser meg. Leste et sted at man kan ha eggløsninger "i mellom" de faste, stemmer dette? I så fall skal jeg aldri sjanse på å droppe kondom igjen..

Mht når jeg evn kan få sjelefred for dette, når tidligst kan jeg ta en test (mht om jeg kan ha blitt gravid 7. eller 10. april)

På forhånd tusen takk for svar.

Hilsen urolig som ikke kan få en baby nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tidligst 9 dager etter eggløsning en test kan slå svakt ut.

Skrevet

sannsynligvis er du ikke gravid, men hvorfor tar du ikke p- piller når det passer så dårlig med graviditet?

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

Fordi jeg reagerer så veldig på hormonene:( Prøvd p-piller og hormonspiral. Tips om "milde piller" tas i mot med takk, noen år siden jeg prøvde sist så kanskje noen av de nyere er bedre for kroppen??

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

Forresten, dette med "ekstra eggløsninger", vil man ikke da evn få ekstra blødninger også??

Skrevet

Vil ikke virke slem, men om du ikke vil være gravid så må du jo skjønne at du ikke kan ha usikret sex!

Åh.. sånt irriterer meg....!

Lykke til..

Skrevet

Jeg har blitt gravid etter ubeskyttet dagen etter siste mensdag, men jeg blødde i ca 5-6 dager da, så det ble jo på dag 7 ca. i syklusen. Sæden til mannen min lever sikkert ganske lenge også, siden jeg ble gravid. Gjorde ikke den tabben igjen for å si det sånn, det finnes ikke sikre perioder nemlig. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...