Gå til innhold

Kreta- Noe som er lurt å ta med seg norge? Tips?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solkrem regner jeg som en selfølge, men noen som har tips til andre ting d kan være lurt å ta med fra norge?

Bleier /badebleier?

Myggnett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med FRA norge, selvsagt!!!

Skrevet

Jeg har aldri vært på Kreta, men jeg er generelt skeptisk til barnemat i utlandet. I mange land tilsetter de sukker i grøten (det er sukker i grøten i norge også, men ikke tilsatt som rent sukker, kun fruktsukker ol). I Thailand så jeg retter med egg i mat anbefalt fra 4mnd...

Badebleier/badebukse ville jeg hvertfall tatt med. Hvis dere har plass, så kan det være greit å ha med andre bleier også og hvertfall til flyreise frem og tilbake og nettene, ettersom det kan være vanskelig å vite hvilke bleier der ned som passer best til ditt barn. Bleier er også dyrere i de fleste andre land, men jeg syns uansett det er en uvesentlig del av feriebudsjettet, så det syns jeg ikke er noen god grunn til å ta bleier med hvis det er vanskelig å få plass til det.

Skrevet

brødposer på flyet et fint å ha i tilfelle bæsjebleier =)

vi hadde med masse bleier til hellas da vi dro i fjor fordi bleiene er dobbelt så dyre der.

vi hadde med over 2 pakker badebleier. vi brukte kun 1 badebleie.. resten av ferien badet hun i badetruse og hadde vanlig bleie på på stranden så for oss var det helt unødvendig å ha med..

middagsglass fantes ikke til barn under og over 6 mnd.. så vi hadde med oss det..

Skrevet

bleier har du råd til å kjøpe der nede, om det så koster 20 kr mer for pakka har man jo råd til det:), men ta med barnemat! de har et veldig begrenset utvalg, (på Rhodos hadde de 2 sorter middagsglass for 2 år siden, tror jeg var innom samtlige butikker, inkl Lidl!)

Skrevet

Hvorfor betale mer en du må for bleier?

Kvaliteten på de er dårligere!

Så er det jo veldig ok med all den ekstra plassen en får til hjemveien :)

Blir en del ekstra shopping etter at en har fått barn mot hva en hadde før ;)

Skrevet

Han er 20 mnd og spiser stort sett d samme som oss, så barnemat tror jeg ikke blir aktuelt å ta med.

Hadde ikke tenkt å gi han melk der nede, litt skeptisk til melkeprodukter i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...