Gå til innhold

Trulte med bolle nr 2


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det du skrev ang kløe i et annet innlegg og tenkte bare jeg måtte spørre.. Jeg klør masse på leggene og også litt på ryggen og lårene, men har ikke opplevd noe kløe under føttene eller i hendene da. På onsdagen var jeg på sykehuset og tok blodprøve av andre årsaker. Da jeg snakket med legesekretæren på torsdagen sa hun at alle prøvene var fine unntatt leverfuksjonsprøva hvor det var merket for avvik...tror hun sa at den var litt lav. Vet du om det da er noen grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til bekymring!

Hun snakker antageligsvis om ASAT og ALAT. To leverenzymer man ofte sjekker i mange sammenhenger.

Alle de ulike blodverdiene har sine referanseområder der det er normalt at man skal liggen innenfor om man er normal og frisk.

Men alle er vi jo ikke like, og mange kan ligge både litt over og litt under uten at det er unormalt.

 

Selv vet jeg at jeg kan ligge under referanseområdet på akkurat disse to leverenzymene, men det er ikke noe galt med meg fordi.

 

Om de verdiene det var snakk om var for lave har du mao ingenting å bekymre deg for mtp kløen. Ved svangerskapforgifting blir disse vediene forhøyet. Og de må vøre masse forhøyet før det blir farlig.

 

Sammen med høye leververdier har de fleste utslag på urinen, hodepine, gjerne vann i kroppen og et typisk symptom er vondt i mellomgulvet.

 

Kun kløe trenger man ikke bekymre seg for, men som gravid skal man jo være på den sikre side, så man bør nevne slike ting når man er til kontroll hos lege eller jordmor!

 

Om du googler svangerskapskløe finner du masse god info det!

Skrevet

Tusen takk for info!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...