Gå til innhold

Vekt


awenka84

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye det er normalt å legge på seg under et svangerskap. Hørte at det var rundt 12 kg.Synes det høres mye ut. Kommer det ikke an på formen før? Om du er høy eller lav? Godt hold eller mager? osv...

 

Så lurer jeg på når en legger på seg kiloene.. Jeg er nå 9+4 og veier det samme som før eg ble gravid. Leste at gjennomssnitt for uke 10 var +3 kilo? kommer jeg til å legge på meg +3 kilo de nærmeste dagene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 10+0 i dag, og veier ca en kilo mindre enn før jeg ble gravid. Så tror nok å være på "normalen" er ganske unormalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er 11+6 i dag og har ikke lagt på meg noe enda, har gått ned en halv kg. Det er forskjellig fra person til person. Tror ikke du legger på deg 3 kg i løpet av de første dagene, og du trenger ikke å vere bekymret om du ikke gjør det. Kiloene kommer garantert senere:)

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+4 og har tatt av 4kg, pga mye kvalm.

I første svangerskap begynte jeg ikke å legge på meg før i uke 20, da gikk jeg også ned 5kg først. Men alikevel greide jeg å legge på meg 18kg hvor de siste 8 kom bare uker før fødselen. En del vann ja. Men 10 kg var borte den dagen jeg kom hjem fra sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg humret litt for meg selv når jeg så at du synes 12 kg var mye. Det står litt ulikt på forskjellige steder, men jeg tror ikke du skal bli sjokkert om du legger på deg 12 kg og mer til. Du må huske på at mange kilo forsvinner ved fødselen og i dagene etterpå. I forrige svangerskap gikk jeg opp 19kg, men da jeg veide meg en uke etter fødselen var over ti kilo borte. Om man ammer er det kjekt å ha et lager å tære på, for den første tida når man fullammer går de fleste kjapt ned i vekt. Ikke tenk så mye på kiloene du, bare spis sunt (og nok!) så ordner det seg nok av seg selv. Lykke til med førstemann. Det er fantastisk å bli mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 11+2 og veier 7 kg mindre enn da jeg ble gravid. I mine andre to svangerskap har jeg også tapt mye vekt, men det kommer seg etterhvert:)

 

12 kg er ikke mye, husk at alt veier litt...babyen, fostervann, morkake osv:)

 

spis sunt og unn deg noe godt:) skulle heller ønske jeg hadde lagt på meg 3 kg til nå enn å ha gått ned 7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen særlig trøst, men min svigerinne la på seg 30kg under sitt svangerskap. Jeg har også gått ned disse første 9 ukene, 4kg.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;)

Jeg la på meg 17 kg i første svangerskap og 18 i det neste, så blir vel 19 denne gangen da:P

Hihi, men de kiloene har forsvunnet veldig fort..har ikke gjort noe som helst for å gå ned fde 14-15 første kg, de rant bare av;)

Men de siste gikk av da jeg begynnte å trimme litt mer;)

Så kos deg i svangerskapet! :) Har lagt på meg ca 2 kg og er 11+1 idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse hyggelige svar. Gleder meg til å bli mamma:)

Bare jeg som er så bitteliten( er under 160) og har store problemer med å forstå hvor alle kiloene skal legge seg henne. Kommer vel til å bli trillrund. Jaja når jeg hører hvor rask dere går av dere kiloene så er vel det ikke noe problem:) Håper jeg kan amme. Ser ut til å være noe helt spesielt med mor og barn når en ammer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk opp 18 kg i forrige svangerskap.. og befynte ikke å legge på meg før i 2.trimester.. gulp.. Før har jeg alltid hatt høg forbrenning og jeg kunne spise alt mulig i mengder, så skuffelsen var stor da jeg la på meg så mye.. men hadde god apetitt hele svangeskapet.. ca 15-16 av kiloene gikk bort igjen... Nå legger jeg på meg i 1.trimester og jeg tør ikke tenkte på hvor mye jeg går opp denne gangen.. Huff og huff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så høy jeg heller, 163;) Å ingen syns jeg har vært feit..har ikke kunnet se bakfra at jeg var gravid;) 18 kg på magen..haha, neida..merka jo at rompa å låra ble større, men det er helt greit, for de er så små i utgangspunktet;p Men buksene som var stramme ved fødsel, var slakke rundt låra og over rompa da jeg reiste hjem fra sykehuset...så slapp helt av å nyt det! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg vel lagt på 2 kg tror jeg (uke 13).

Forrige svangerskap la jeg på meg 15 kg, og tok av 10 før jeg var ute av sykehuset.Det gikk lang tid før jeg la på meg de siste kiloene i svangerskapet, synes å huske at jeg hadde lagt på 8 kg da jeg var 7 mnd på vei, så kom resten ganske fort i slutten. Men tror det er veldig individuelt. Kjenner flere som nesten ikke har lagt på seg i det hele tatt, fordi de tar av andre steder og legger på seg på magen... Så vi får se om en 6 mndr tid hvordan vi ligger an;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ingen som har lagt på seg mye her :P

 

Jeg er 13+4 idag, og har lagt på meg nesten 4 kg allerede..

Er 181 høy og var 72kg da jeg ble gravid..

Håper det ikke blir for mange kilo på meg i løpet av disse mnd :P tihi..

 

Lykke til, jenter! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12, og har lagt på meg 4 kg. Det var litt sure kilo å få så tidlig, så det er bare å krysse fingre for at snopesuget gir seg.... Heldigvis har vi store mager på stranda i sommer, så da ser vi gravide ut. Og ikke bare smålubne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde lagt på meg 2 kg da jeg var i uke 9+5.. venter med å veie meg til neste kontroll om 4 uker... er 10 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14 og veier 1 kg mindre enn da jeg ble gravid. Ca det samme i forrige svangerskap- da kom det første kg rundt uke 17 - la på meg 15 kg totalt.

 

Du lurer litt på hvor alt skal legge seg- du må huske at selve graviditeten veier jo ca 10 kg- er vel 1,5 kg ekstra bare i ekstra blod. Dessuten veier babyen 3-4 kg, morkaken litt, samme med forstervannet. Så man legger ikke på seg så mye fett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap la jeg på meg 30 kilo. Yupp.... Jeg var slank og i god form før jeg ble gravid, men kroppen min sugde til seg alt jeg spiste som om den forberedte seg på hungersnød. Det skal også sies at jeg nesten hadde forstoppelse i 9 måneder, så selv fordøyelsen gikk på sparebluss...

 

Tok meg 10 måneder å komme tilbake til normalvekt og det krevde trening og VELDIG sunt kosthold.

 

Men, herregud - hva er vel 30 kilo når man får en nydelig baby?! Trimme og slanke seg kan man alltids gjøre senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er 1.63 høy og veide ca 76kg før jeg ble gravid, store muskler, tung benbygning og litt ekstra;) ble utrolig dårlig i uke 8, og tok av meg 9kg frem til uke 12... er egentlig ganske fornøyd med fasongen nå, større pupper og flatere mage, men håper baby-magen begynner å vise snart:) er nå i 13+5 og veier nå fortsatt 67kg, men ser ikke like mørkt på å legge på meg 12 nye kg de neste 5-6 måndene, ikke redd for det blir mer heller, det er jo tross alt en grei pris å betale for noe så flott som det som kommer ut:D

 

men må si jeg hadde sett mørkere på det om jeg fortsatt hadde vært 75 og lagt på meg 15 til...

 

men det viktigste er at den lille inni har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14uker+6 i dag,og har sannsynligvis lagt på meg litt mere siden forrige kontroll. Da hadde jeg lagt på meg drøye 3kg. Dette blir jo mitt andre svangerskap,så jeg har lagt på meg fortere denne gangen. Forrige gang la jeg på meg 23kg,men i løpet av 10-12mndr hadde jeg gått ned 26kg. Så jeg ble både tynnere og lettere etter jeg fikk barn. Vi får se hvordan det går denne gangen. Jeg gleder meg kjempe mye til å bli mamma igjen. Ønsker alle her lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awnkaa, di skal være glad for at du kun har lagt på deg en kilo, de kommer fort nok tipper jeg.. :)

Har nesten ikke turt å veie meg jeg.. Liker ikke vekten.. Tipper jeg har lagt på meg 2-3 kilo. 13+5 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel takk jahoo. men jeg er ikke tynn til vanlig. jaja får begynne med full trening og slanking etter babyen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er nå 14+3. Jeg har fortsatt samme vekten, iflg jordmor har jeg gått ned 4 kg siden barnet, morkake ++ nå veier 4 kg.

12 kg er lite å legge på seg. Hun mente at siden jeg ikke hadde gått opp noe, kunne jeg være en av de som KANSKJE kom på det lave tallet 12 kg. Normalen mente hun varierte mye, men ca 18 kg. Så forsvinner jo rundt 8 kg etter fødtsel, og enda mer tærer bort når du ammer :)

 

Vi krysser fingrene for alle sammen at det forsvinner fort igjen ;) (for de det har betydning for ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...