Gå til innhold

Brus på tåteflaske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg helte brus på tåteflaske til barnet sitt som er 2.årgammel.

Dette provoserte meg veldig, men ville ikke si noe. Jeg tenkte mitt og lot det være med det.

Hva mener dere om brus på tåteflaske?

Jeg synes det er helt utrolig at foreldre gjør dette i dag. Vi vet jo hvor skadelig dette er for tenna og at brus ikke er bra for barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort dette en gang men min på 14 mnd.

Men det var fordi at vi var på vei hjem og hun hadde ikke mer å drikke og var så tørst at hun hylte stakkar. Men det var rett på badet og pusset tennene med en gang vi kom hjem.Og det ekstra godt.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor ofte dette skjer da. Barn kan jo få smake brus (men kanskje da drikke fra glass) syns jeg bare det ikke blir for mye og for ofte

Skrevet

Så lenge barnet ikke får flasken med brus om natten, og pusser tennene før hun legger seg ser jeg ikke problemet.

Det er faktisk veldig bra å drikke brus, saft, juice o.l med sugerør (flaske går vel for noe av det samme). For da er brusen i mindre kontakt med tennene.

Å hva skader gjør litt brus?

Skrevet

Det å pusse tennene ekstra rett etter brusinntak (sukkerinntak generelt) gjør bare skadene enda verre. For da gnir dere sukkeret og syren inn i tennene.

Det beste er egentlig å pusse før frokost f. eks.

Skrevet

Hvorfor er min tannlege helt imot hva du sier?

Drikker du juice og andre syreholdige drikker så skal en ikke pusse med en gang, men vente litt. Men å ikke pusse etter frokost er dumskap sier han.

Skrevet

Han er jo ikke helt i mot, sa jo mye av det samme.

Men det er jo det samme som skjer når man spiser å pusser tennene rett etterpå. Man skurer jo bare tennene med dritten.

Det er i hvertfall hva min tannlege sier (ang. å heller pusse tennene før mat). Men det finnes vel like mange meninger som det finnes tannleger.

Men å pusse rett etter juice, brus o.l DET er dumskap.

Skrevet

Brus er jo ikke bra. Hvilken skader det gjør vet ikke jeg, men vet jo at det inneholder mye sukker. Jeg skal sååååååååååå vente med å gi barnet mitt brus. Hva er vitsen med å gi 2.åringen sin brus når h*n aldri har smakt brus før? Så lenge barnet ikke vil smake, så er det ikke vits å gi bare for å gi.

Det er akkurat som å gi 2.åringen sin lørdags godis. Noe så teit... Barnet blir like glad for epler, druer, knaskegulrøtter, mango og andre søte frukter. Greit å vente med sukker til barnet ber om det selv. Mange gir jo barnet sitt godis forid det er "kos" å ha noen godbiter å trygge på. Det er jo opp til oss foreldre hva som er godbiter:)

Skrevet

Vet no ikke ka som é vaerst her, brus eller taateflaske til 2 aaring? hvis dette er en vane sa blirt det sikkert pene tenner, stakkars barn....

Skrevet

Tror på at du ga flaske, men tror ikke på at du ilte på badet og pusset tennene ekstra godt med en gang, hehe... Det er du programforpliktet til å si her inne.

Men ingen skam i å la ungene få brus, men greit nok, ikke på flaske. Det får ikke trollet her heller.

Skrevet

Tåteflaske til en toåring?? Vi har kasta tåteflasken til lille snupp på halvannet år. Her drikkes det av kopp.

Brus... Nja... Skjer det en gang i måneden eller sjeldnere så spiller det vel ikke så stor rolle.

Noe jeg synes er verre er de som gir ungene sine Pepsi max..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...