Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej, hur länge ska man ta folat? Hörde nåt om 3 månader? Någon som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også alltid hørt tre mnd, men selv har jeg bare fortsatt med det etter tre mnd. Det gjør ingen skade og jeg tar folat som kapsel sammen med omega 3. Men minimum tre mnd iallefall

Skrevet

De sier jo at man skal ta det i 1.trimester. Jeg sluttet vel i uke 12 eller 13 tror jeg.

Skrevet

Sniker litt innom dere jeg.

Folat/folsyre fikk jeg beskjed om av legen min å ta gjerne 3 måneder før og under hele svangerskapet.

Jeg har akkurat begynt med folsyre igjen, og planlegger nytt forsøk i juni etter at vi mistet i slutten av februar.

 

Så det varierer fra person til person tror jeg. Og forresten er det jo bare sunt og ta det.

Skrevet

De nyeste retningslinjene sier 400 mg daglig fra en evt.prøvestart og gjennom første trimester, og 200 mg daglig gjennom resten av svangerskapet. De 200 mg dekkes stort sett gjennom multivitaminer dersom man tar det. Omega 3 bør også tas gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Nyere forskning har vist, i følge min lege, at folat også kan forhindre morkakesvik. Derfor blir noen anbefalt å ta dette hele svangerskapet. Jeg ble anbefalt dette, men jeg vet fakitsk ikke på hvilket grunnlag...

Skrevet

de 12 første ukene anbefales i allefall! er snart i uke 14. men har ennå folat igjen.. så jeg spiser ti ldet er tomt! så får jeg snakke med jordmor og høre hva hun sier når jeg skal dit om noen uker :)

Skrevet

De nye anbefalingene er som imoen sier; 400 mikrogram daglig frem til utgangen av tolvte svangerskapsuke, deretter 200 mikrogram daglig (eller en vanlig 400 mikrogramstablett annenhver dag om man vil).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...