Gå til innhold

Dere som jobber med barn i ulike arenaer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive oppgave om hvordan man kan bruke ulike aktiviteter sammen med barn av ulike årsaker. Alt fra å bruke aktiviteter i vanlig barnehagelek til å bruke ulike akt som forbyggende arbeid. Feks mobbing!

I denne perioden skal jeg oppsøke ulike arenaer hvor de bruker ulike aktiviteter. Derfor er det spennende og høre litt om hva du gjør på din arbeidsplass..

Hva slags akt bruker dere, og for å oppnå hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er litt vanskelig å skjønne hva du mener...?? eksempler?

Skrevet

Jeg skjønte ikke så mye jeg heller. Jeg er lærer, og vi bruker jo støtt og stadig ulike aktiviteter. Vet ikke helt hva du vil vite.

Skrevet

Beklager, gikk litt fort for seg. Så skjønner det!!

Målgruppen jeg skal jobbe med er barn.

Og min oppgave skal være å fortelle litt om de ulike aktivitetene som brukes med barn. Og hvorfor de brukes!

Man bruker blant annet mye drama i arbeid med barn som har opplevd mye og som har foreldre som ikke klarer å ta vare på de. Dette for å få de til å uttrykke seg.

Det finnes mange ulike inst. hvor det jobbes med barn - og i alle arenaer med barn foregår det jo aktivitet. Både lyst betongt og mer organisert. Da lurte jeg på hvordan dere bruker akt. på deres arbeidplass med barn? Det er jo stor forskjell å bruke lek som lærling i barnhage enn akt. med barn som bor i ulike instit.

..håper detblir litt mer klarere nå :)

Dette er jo et uendelig spørsmål. Men jeg er litt inter . å vite litt om ulike arenaer som bruker mange spennende aktiviteter. For jeg må skille ut, og velge bare noen arenaer.

Skrevet

hei! jeg jobber i barnehage på storbarn(3-6 år). vi bruker åha tema "venner". dette er akkurat for å forhindre mobbing. i den fobindelse bruker vi masse rollelek. både hvor barna siller selv og hvor vi ansatte spiller. her er et eksempel: samling! vi voksne spiller to ulike rollespill hvor i det ene to barn ikke lar et annet være med på leken, og i det andre lar de to barna det ene barnet være med på leken. barna i samlinga får da være med på å velge hvilke at disse to alrnativene de ville ha valgt og hvoorfor. et annet eksempel kan være at de ansatte spiller et rollespill ikke helt ferdig. vi stopper midt i og barna får spille resten og finne løsninger på ting. vi leder de til de "riktige" avgjørelsene,

vi deler også ofte inn plasseringer og grupper etter hvile som leker godt sammen og ikke, og tenker alltid hvordan vi skal innkludere de barna som ofte er alene.

de barna som ikke har så mange venner å spille på og ikke roper høyest oog ikke er så populær passer vi alltid på å få fram i lyset og vise de andre barna hva dette barnet kanelller er god på. feks før utelek kan vi spørre det "stille barnet" hav han skal gjøre ut i dag. hvis han svarer fotball så spør vi hvem flere som vilvære med. da er det alltid flere som rekker opp hånda. a får det "stille barnet" pluss en til lov til å hente fotballen i bbua sammen før de andre barna går ut. og etterhvert kommer de andre ut og hiver seg med. da errdet alltid en voksen med i starten slik at det "stille barnet" ikke skal dette ut med en gang.

ROS ROS! RS! vi roser alltid positive handlinger istede for å alltid kikke på de negative!

Å VÆRE TIL STEDE SOM VOKSEN!!! regel nr. 1! men kanskje også den vanskeligste å oppfylle. dette er nok enklere i barnehage enn på skole. man må faktisk være tilstede for å få med seg ting.

jeg skriver forresten ppå et trådløst tastatut som er helt hååååpløst. derfor så mangr skrivefeil og rare delinger av ord.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...