Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Vi bruker mye toro lasagnen. Og gryterettene. Spagettiglass og taco. Blir så lei, og trenger forslag til hva som er godt........
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Halfrabrikata av type Toro har så elendig næringsverdi og inneholder så mye salt og konserveringsmiddel at jeg ikke ville gitt det til svigermor engang. Unn dere selv sunn og god mat, det finners oppskriftbøker og mye er like enkelt som posematen å lage hvis man bare gir det en sjans. Gode alternativer til halvfabrikat posemat et frosenblandinger, ikke like bra som fersk, men mye bedre enn tørrmat som er peise full i dritt.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Driter i om halvfabrikata mat ikke er det ideele, masse er godt. Og de fleste spiser det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 "Og de fleste spiser det", haha, flott argument, du!!! hahaha.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Argument? Argumenterer ikke på noe som helst. Sa meningen min.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Bernaisesaus er vel omtrent det eneste vi bruker. For den klarer jeg rett og slett ikke å lage selv, den blir ikke like god.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Jeg synes det meste er ok, så lenge det ikke er det man alltid bruker og det er største delen av hvert måltid. Har noen sauser som jeg ikke får til selv og da bruker jeg pose, men det er jo bare en liten del av resten av middagen (som da f.eks kan bestå av kyllingfilter, ris og masse salat).
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Det som er ille med toro er jo at det er lite næringsverdi og også temmelig dyrt. Men det er jo lettvint, og det er vi jo villig til å betale for, samt ofre litt på kvalitet. Jeg er helt for lettvindt og sliter litt med å finne hurtige, lette ting å lage til middag selv. Vi jobber begge to, jeg riktignok i redusert stilling, men det er litt av et slit å få kabalen til å gå opp. Fiskeboller og fiskepinner bruker vi sånn av og til. En liten pose småpoteter og muligens en hvit saus/karri saus. Det er jo raskt å lage og en trenger ikke bruke toro, så unngår en de e-stoffene. Fisk i hvit saus lager jeg skjeldent, men det er jo egentlig ikke mer arbeid. Så har vi en annen unge middag, spagetti i rød saus. Grov hakker 2 løk og to hvitløk, steker de (med eller uten kjøttdeig). Hiver opppå to bokser med grovhakkede tomater. Rasper litt ost og litt parmesan. Bruker salt og pepper og gjerne litt oregano og basilikum til. Det er litt bedre å bruke hermetiserte tomater, enn å bruke toro, det har mye mer næringsverdi, i tillegg ti lmindre e-stoff. Så har vi virkelig hurtigmaten, kok pasta, ha på et galss pesto, en halv parmesan, og server. Da og slipper en unna frysetørrede produkter uten næringsinnhold. Litt overkokt brokkoli som du rører full av presset hvitløk og parmesan er smakfullt og godt som tilbehør til svin. En pakke kylling filleter som du steiker i ovnen, hell over en boks fløte tilsatt karri, server med ris og salat. Lettere enn Toro bali kyllinggryte og like godt. Så der er det vi bruker mest av halvfabrikat. Vi bruker mye grovhakkede tomater, vi bruker pesto på glass, vi bruker litt tomatpure. Vi bruker buljong og vi bruker av og til toro gryter. Vi bruker også ting som fiskeboller, fiskepinner, pølser, snitzel, og karbonader. Prøver å la det være, men kommer ikke unn det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Haha.. Visste det ville komme en supermum på banen i første eller andre svar. Halvfabrikata er da bedre en helfabrikat. Så det er sagt! Jeg er kresen!! Her er mine anbefalinger: -Stroganoff gryta (fikk terningkast seks i test) tilsett kjøtt du har brunet og så kokt mørt. Bruk denne krafta i gryta! -Peppersaus -Mexikansk tomatsuppe -Dolmio al ferno. Den lyse. Knallgod! Prøv den med kylling og ris også. -Marrokansk gryte (hvis du følger serveringsforslaget) -Uncle Bens sur-søte saus. -Toro sin Tikka masala pose. Spis med nanbrød. Kjempegodt! -Uncle Bens Chili con carne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå