Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Har ei på 7 mnd som vi begynte å gi grøt da hun var 6 mnd. Prøver nå 2 ganger for dagen, men vi får ikke til å gi henne mer enn en smaksprøve ved noen av måltidene. Hun viser interesse og smatter og koser seg, men hun skjønner enten ikke hvordan hun skal få det ned eller hun har bare nok med puppen enda. Hun legger på seg godt og er blid og fornøyd, men er det noen "fare" for at hun ikke får nok næring nå? Tenker da på jern som er tilsatt i grøt som det er så mye fokus på at de skal ha. Er ikke bekymret selv om det kan sies at jeg fullammer enda siden hun er så fornøyd, men lurer altså på om hun får nok næring når disse "grøtmåltidene" kun er en 2-3 t-skjeer.
RødRev Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vi måtte ha et opphold i intro av grøt pga eksem. Legen forsikret meg i alle fall da om at det ikke var noen fare med det. Men du kan jo høre med HS hvis du er urolig. Når det er sagt, så er jo rådet at man skal begynne ved 6 mnd, og det forutsetter jo at det tar litt tid å komme i gang. Slik du beskriver det tror jeg er veldig vanlig i begynnelsen. Det tar litt tid før de skjønner at det er mat på en måte. Før de forstår hvordan det skal eltes rundt i munnen og svelges, for det er en helt annen teknikk enn ved amming/flaske. Bare gi henne god tid, ikke stress med det, det pleier å komme av seg selv har jeg hørt. I alle fall var det tilfelle her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå