Dindagmamma? Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Eller drømmer dere om å bo et helt annet sted? Jeg kunne ikke tenkt meg å flytte unna, men kanskje andre drømmer om det? Og hvor er drømmestedet? Jeg bor på et tettsted noen mil nord for Oslo:o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Haha, nei så langt derifra! Jeg vil bo et annet sted, laaaaaaaaaangt vekk!! Men av praktiske årsaker går ikke det... men vi skal flytte ja, det er nå sikkert!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Ja eg bur der eg vil bu når eg blir gammal Eit lite problem er at kommunen la ned gredeskulen her......vekst i kommunen vil dei ha så da legger me ned den eine skulen i kommunen som har vekst i elevantall og som dei tjener minst på å legge ned, 4000kr fra 2009/10 til skulestart i 2010.......??? JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!! Utenom det så vil eg bu her ja, me har snakka om å flytte ca ei mil unna men eg er litt usikker eg da, trives her. Bur i ei lita bygd i Telemark og slepper kjas og mas heile tida, ikkje har eg "plagsomme" naboar, ingen som kan kikke rett inn i huset mitt osv. Er lagt opp slik her at det er hus også kjem det stor plen, hus også er det stor plen, hus og stor plen sov. Snakkar om at det er sikkert 30meter til naboen på begge sider Det einaste er at eg ikkje er heilt fornøgd med huset me bur i, det er gammalt og lite praktisk. Nå som eg er student så er heilt greit for me har ikkje råd til å kjøpe noko anna enn det me har, håpar på å få ta over ein gård i mannen min sin familie men det ser ikkje så lyst ut. Han som bur der nå kan godt leva 20-25år til og bli nærmare 100år og like sprek.......også er mannen min yngst av tre søsken så det er nokon som går før han, ho eine veit me at ikkje vil ha garden så det er ikkje problem der......
Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Nei!!! Stedet er i og for seg trivelig, og det er trygt og godt her (bitte lite sted), men vi misstrives veldig. Jobber med saken da. Vi har kjøpt tomt og skal snart igang med byggingen av drømmehuset og da blir det på drømmestedet vårt! :-) For å flisespikkerere kunne jeg vel tenkt meg å heller bo en liten kilometer eller to i en annen retning enn der tomten vår er, men der er det altfor, altfor dyrt der og jeg blir i grunnen mer og mer fornøyd med tomten vår sin plassering nå :-) Der vi skal flytte til er ca 1 mil unna Bergen sentrum. Gleder meg vilt til å bo mer sentralt igjen!
Norwegian by injection Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Så lenge jeg har småbarn så bor jeg på drømmestedet, men ville heller bodd i et varmere land enn Norge.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Ja og nei ) Jeg bor i det huset vi har planlagt å bli gamle i og jeg elsker beliggenheten og at vi har besteforeldre og venner veldig i nærheten. Men samtidig skulle jeg ønske at alt dette var på et sted hvor det ikke regner og blåser så innmari, sånn sett savner jeg sørlandet som jeg egentlig kommer fra. Og at huset i seg selv var litt nyere (barndomshjemmet til svigermor).
meg & to små vampyrer Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Hmmm... nei, ikke egentlig. Vi bor her vi bor av praktiske årsaker. Men er mange andre steder jeg heller kunne tenkt meg å bo. Men noe må man jo ofre for familien sin:) muligheten til bhgplass avgjorde ganske mye for å si det slik.
Sjefsmegga Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Jeg kunne ikke tenkt meg å bodd noe annet sted nå i denne fasen av livet i hvertfall. Bor på landet, har en mindre by ca 30min kjøring unna. Akkurat passe. Ro og fred
Vilja<3 Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Både og. Vi budde i Bergen i 4 år, elsker byen men alt var litt tungvindt der i forhold til det å ha små barn. Brukte mye tid på reiseveien til jobb og skole, stod altfor mye i kø osv. Pga jobb og at vi ville prøve det ut flyttet vi til hjemstedet mitt, til en bygdeby på Sunnmøre. Her leier vi en hel enebolig ganske rimelig. Mannen min jobber noen ca 200 m fra huset. Jeg og ungene har ikke noe stress om morgenen, eldstejenta springer til skolen som ligger veldig nær og jeg kjører minsten i barnehagen i 9 tiden, ikke noe kø Her er nydelig natur og trygt og godt for barn å vokse opp. Men vi savner det pulserende livet og vi savner å kunne velge å være litt anonyme. Når jeg er ferdig utdannet ser jeg for meg at det er få og litt lite utfordrende jobber her men kanskje mer i en storby, Jeg har også lyst å videreutdanne meg, da må jeg til Bergen eller Oslo. Så om noen år når vi skal kjøpe hus så får vi se om vi har blitt godt integrerte her eller om vi vender nesen til Bergen igjen:)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Ja, stedet er helt topp, men huset/ tomten kunne med fordel vært litt større. Vi får eventuelt bygge på ;-) Bor i søndre bydel i Bergen...
winneboo Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Bor nøyaktig her jeg vil bo. Har drømt om å bo i denne byen hele livet mitt. Har bodd her i snart 2 år nå, og trives like godt som jeg trodde Bor i Oslo er oppvokst i en liten by. Hatet det...hehe.. nå stortrives jeg
Den heldige eier av ett barn Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Bor vel egentlig på drømmestedet. Et lite tettsted i Nordland. Men har litt lyst til å flytte til Stavanger, om ikke for alltid, så for noen år, må bare klareres med en drøss andre før et slik valg kan tas:)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Aller helst så skulle jeg bodd i en annen by i et annet land, men til Norge å være, så duger stedet jeg bor på nå. Men når jeg blir seksogseksti...! ;-)
OsloMor Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 JA!! Men vil gjerne ha større leilighet når studielivet er tilbakelagt:-), men vil bo innenfor denne bydelen iallefall.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Nei, absolutt ikke. Blir nok boende i byen, men gleder meg til å flytte fra området. Bor i høyblokk, så det er mye mas og kjas med naboer. Veldig sentralt egentlig, men det hjelper ikke når vi ikke trives... Men vi må vente med å selge til jeg er ferdig med skole - selger vi nå går vi i tap... Vil bo på et roligere sted, og vi SKAL ha enebolig... Jaja, holder ut en stund til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå