Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 vi er samboere, han eier huset og betaler dermed lånet alene. Vi deler på regningene og maten. det som er igjen fra lønna våres forblir slik. Men nå har det seg slik at vi venter baby... og han mener det vil bli lettere om jeg kjøper meg inn i huset... har felles økonomi osv.. Og siden han allerede har betalt ned en del på huset, så vil han at jeg skal kjøpe halve gjelden hans, da vil jeg eie 40%, og han 60%. Fordi hvis jeg kjøper 50% av huset til markedets verdi så vil jeg sitte igjen med mer gjeld enn han. Han sier at han vil at vi skal bli gjeldfrie samtidig. Er det noen som har greie på dette her ? Føler meg ikke helt konfortable med tanken,,, men jeg slipper vell på en måte billig unna når jeg ikke trenger å kjøpe halve huset for markedets verdi ? taper jeg noe på dette ?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Høres rettferdig ut det. Er bare ved et eventuelt brudd du ikke får med deg mer enn 40 % av markedsverdi, men da får du hvertfall med deg noe. Får deg høres dette ut som en god deal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå