Gå til innhold

fødselen var igang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går kveld fikk jeg mage smerter og litt i ryggen det kom og gikk.da jeg sku legge meg fikk jeg ikke sove for jeg hadde så smerter i ryggen og foran i magen.ringte føden og de ba meg komme.

de målte riene mine,det hadde ikke jeg forventet at jeg hadde trodde det var kynnere bare...det var 7min mellom riene da jeg kom.

ettersom jeg bare er 35uker på vei så valgte de å stoppe fødselen med en pille...egentlig litt kjedelig synes jeg når ting var igang...så ble jeg lagt inn .de sa at neste gang (om det ville skje igjen) så skulle de ikke stoppe fødselen...

noen som har erfaringer med "premature rier" de siste ukene før termin?

er det mulighet for at det kan skje igjen de nærmeste dagene?

hvorfor stoppet de fødselen da og ikke trenger å gjøre det neste gang????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alltid fått høre (og lest) at man ikke stopper fødselen etter man er 34 uker på vei...

og skal jeg være ærlig, med den formen jeg har nå, så hadde jeg faktisk nektet de å stoppe noesomhelst om ting hadde satt igang her, enda jeg bare er 34+1

Er allerede snakk om å sette meg igang før termin pga formen min, men får no se hva som skjer med den saken. Men iallefall, jeg hadde sagt "nei takk" og tolket det som et tegn på at kroppen hadde prøvd å "ordne opp"

(men det var om meg da...- huff ikke meningen å snakke om meg selv i innlegget dit.. :P)

hvorfor de stoppet fødselen hos deg, aner jeg ikke, jeg har alltid fått opplyst at de gjør ingenting for å stanse fødsler som setter igang etter uke 34 jeg da..

Men, babyen har det jo bedre i magen i noen uker til, er jo fremdeles prematur, enn om bare litt prematur.

Det som ofte kan være problematisk for babyer født før uke 37, er ammeproblemer, at sugeteknikken kan være litt "dårlig" at de trenger litt mere tid på å øve seg enn fullbårne. Men ellers med pusting og sånn skal det ikke være stor fare for at babyen får problemer etter uke 34... Men det kan jo være derfor de stoppet riene dine? og kanskje du ikke hadde kommet særlig langt, at du bare var begynt å modnes litt? Men at om du hadde fått tre-fire cm åpning hadde de bare latt deg føde?? kanskje??

Skrevet

jeg vet egentlig ikke hvorfor de stoppet fødselen...sånn jeg forstod det så vil de veldig gjerne at barne ska være modent.jeg tenker jo at jeg kunne jo ha nektet nå i ettertid.men akkurat der og da var jeg litt redd og uforbredt så jeg sitter her å er veldig etterpåklok.

jeg har jo igjen noe for det...nå vet jeg forskjell på kynnere og rier.vis jeg ska se det positive i det...

jeg er helt enig i deg at jeg sku ha sagt jeg ikke ville...så var jeg på ul i dag å da ble hun estimert ca 2900g så er jo egentlig ikke så liten lenger.så er nok derfor de ikke vil stanse meg neste gang om det evt sku skje...vil jeg tro...

Skrevet

Jeg har født i uke 35 en gang (pga premature rier), og er lykkelig for at jeg har passert d nå (også m nr 2).

Selvfølgelig er d forskjell på de barna som fødes i uke 35 også, men i vårt tilfelle var komplikasjonene:

- Sondebarn i 12 døgn. Var for svak til å suge bryst=> fikk aldri amming.

- Lysbehandling pga gulsot

- Nedsatt hørsel på et øre

- Konsentrasjonsvansker

Selvfølgelig kan du føde et barn i uke 35 uten noen av disse komplikasjonene, eller d kan også være andre ting.

Vet ikke hvorfor de gjorde som de gjorde til deg, men jeg vil tro at de prøver å stoppe dine rier for å se om d hjelper, og funker d ikke vil de la deg gå i fødsel.

Vær glade for at de gjorde det du, og se på hver ekstra dag du får nå som en bonus. hver dag nå er en dag nærmere termin, noe som er d absolutt beste for både deg og barnet.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...