Samsung123 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hun er 8år og bor 50/50 hos far og mor. Hun grein til mor og sa at stemor sier at hun må klippe seg kort, noe som jenta absolutt ikke ville. Mor tok en prat med far, og han sa at det bare var snakk om å klippe opp til skuldrene, noe som mor var enig i. Men etter å ha vært hos far i vinterferien kommer jenta hjem med kort hår bak, og lang rød pannelugg... Jenta sa da til mor at stemor sa at hun MÅTTE klippe seg kort. Nå angrer jenta på at hun klippet seg kort.... What to do??? Mor her i denne situasjonen har vært i flere møter sammen med far for å komme til enighet ang jenta deres, men hver gang de har vært på møte, så blir mor motarbeidet nok en gang. Det virker som at far/stemor setter barnet opp mot sin egen mor også. Hun får alt hun peker på hos far, og får hørt at mor er kjip som ikke kjøper ny sykkel, ds, playstation og slike ting. Mor er veldig på at barna skal lære seg å måtte spare for å få dyre ting, slik at ikke barnet tror at penger vokser på trær... Samværet har vært 50/50 i 7 år, og tidligere, fram til skolealder fungerte det sånn tålig bra. Jeg tror at jenta ikke har det noe bra slik som hun har det nå. Men hva skal mor gjøre for at barnet skal ha det bra? Humøret hennes har forandret seg veldig de siste årene, gråter når hun skal til far, og sier selv at hun vil bo hos mor. Hva skal mor gjøre??? Skal hun ta kontakt me advokat nå, siden ikke møtene med far fører fram til noe?
Samsung123 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 19. april 2009 Ingen som har noen synspunkter? I dag gikk hun til far igjen, og i bilen på vei til ham hadde hun grått og sagt at hun vil bo mer hos mor og bare være i helgene hos far. Hvor seriøst skal mora ta sin datter? Far er ikke slem med jenta, men de har veldig strenge regler på leggetid, vennebesøk, og ellers sosiale ting. Hun har mer "frihet" hos mor, flere venner rundt dørene.... Finnes flere argumenter for at mor skal ha henne, men hvordan skal hun gå fram for å få far til å forstå hvordan jenta har det? Mekling har de vært til, og familiekontoret. Men ting bedrer seg ikke etter slike møter..... Er det en mulighet for henne å gå til advokat? Hun er ikke interessert i å gå rettens vei, for det blir vel bare krangel og uvennskap utav det. Men kanskje å få advokatene til å sette opp en skriftlig avtale foreldrene seg i mellom. Er jo litt mer "alvorlig" å bryte skriftlige avtaler enn disse muntlige som aldri blir overholdt etter møtene deres....
annonymus1 Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 ligner på min situasjon,jenta ville ikke være likt hos meg og far,hadde til tider veldig problematiske samvær. Her også med en god pappa. Han samarbeida ikke,og så kun sine egne behov. etter tre år måtte jeg ta det videre og denne uka har vi vært i rettsmøte. Datter har nå fat bosted hos meg,og er hos pappa tirsdag-søndag kveld annenhver uke. Skal starte med denne ordningen nå,og håper det passer bra for jenta mi. Men uten at jeg hadde tatt dette skrittet til advokat ogtil rettsmøte(ikke rettsak),hadde jeg aldri fått til en forandring
Samsung123 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg tror også at jenta har det best med en fast boplass og samvær med den andre forelderen. Foreldrene har gangavstand seg imellom, så det er ikke noe i veien med at viss jenta vil besøke far en dag, så kan hun gjerne det. Men hvordan fungerer et rettsmøte? Er det begge foreldrene sammen med sine advokater? Sitter det en "dommer/fagmann" i midten og avgjør saken, eller er det foreldrene selv som må komme fram til en avtale? Far kommer til å nekte for alt i denne saken, og kommer aldri til å gi slipp på jenta, selv om det kansje er det beste for henne. Han ser bare sine behov, og er redd for å måtte betale bidrag. Stemor kommer også til å ville være med på slike møter, men det er ikke mor interessert i. Hun har også en ny mann, men han holder seg i bakgrunnen og lar biomor og far ta de viktige avgjørelsene. Stefar her er kun interessert i det beste for jenta, og er like glad i henne som i sine egne barn. Han har vært i livet til jenta siden hun var 1år gammel. Stemor møtte opp på forrige møte hos fam.kontoret, men da sa mor klart ifra at dette var et møte mellom foreldrene. Rettsmøte er vel kun for foreldrene til barnet? Så første steg mor må ta, er å ta kontakt med en advokat, så hjelper han henne resten av veien?
annonymus1 Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 rettsmøte er kun for foreldrene,steforeldre har ikkeno der å gjøre. Man sitter i ett møterom/rettsal,ved ett bord,sammen med advokaten sin. motparten sitter på andre siden av bordet med sin advokat. En dommer sitter på enden,sammen med en sakkyndig. det var ikke så skummelt som jeg trodde,helt uformellt. Her følger faren også kun sine egne behov,det prøvde han også på i rettsmøte,men da sa dommeren klart ifra,at han var der for barnets beste,så det kommer man ikke langt med. bare å kontakte advokat,så hjelper de deg med resten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå