annonymus1 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 etter rettsmøte på torsdag,har jeg jeg fått fast bosted for min datter,med utvidet samvær hos pappa. Ca 65/35%. Hva har jeg krsv på av evt stønader fra nav? Jg og bf har ikke bodd sammen på tre år,men har hatt delt bosted for jenta til nå. er litt grønn på dette..... Og jeg har ny samboer,vet ikke om det har noe å si?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Du har krav op utvidet barnetryggd tror jeg. Siden du har ny samboer tro jeg ikke det er noe mer du får av økonomisk hjelp
annonymus1 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2009 men det står at man kan søke hvis man ikke har hatt samboer mer enn de siste 12 månedene. Jeg har bare vært samboer i 5 mnd. har fått oppfattelse av at de som har barn på fast bosted hos seg,får ganske mye,men da er jeg helt på jordet da vel?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Du får jo bidrag fra barnefar, og en ekstra barnetrygd. Siden du har ny samboer, så vet jeg ikke hvor du står når det kommer til overgangsstønad. Det kan være du har rett på det i de resterende 7 månedene av det første året som samboer. Mulig du skal ha skatteklasse 2, også. hehe.. det er en del en får som enslig forsørger, men ikke om en bor med ny kjæreste. Da er det kun til det har gått 12 mnd, eller om en gifter seg eller får nytt barn før det har gått 12 mnd, så mister en stønadene før det har gått 12 mnd.
annonymus1 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2009 bidrag fra far var uaktuellt,det står i avtalen vår at han ikke skal betale. Istedet deler vi på alt av bhg-utgifter og klær og sko. Men søker barnetilsyn og utvidet barnetrygd så får jeg bare se. Overgangsstønad ser det ut til at jeg ikke har rett på,jeg jobber 100 %
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Ja, den kommer jo an på inntekten din. Så har du over 360 000 brutto i året, er overgangsstønad utelukket. Mindre inntekt enn det, gir i så fall redusert overgangsstønad.
annonymus1 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2009 jeg har 269000 i året,skal jeg da søke om barnetilsyn,utvidet barnetrygd og overgangsstønad da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå