Gå til innhold

Sukkervann?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at man kan gi en halv teskje sukkervann pr måltid og disse 2ml skal man bruke 1-2 inutter på å få i babyen. Hva skjer dersom man gir det fortere evt noe mer enn 2ml? Om man ikke gir til hvert måltid altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, dette har jeg ikke hørt! Helsesøs sa til meg en halv til en hel ts. Gav alt med en gang. Han smattet det i seg, og ble bedre der og da. Vi gav bare på kvelden for det var da han hadde magesmerter. Sluttet etter uke for vi følte ikke det virket lengre.

Skrevet

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/kolikk/sukkervann_hjelper_for_de_fleste

Her jeg leste det. Blir så sprø av at gutteplutt begynner å kave med fordøyelsen 2-3 min etter han er lagt til brystet at jeg tenkte jeg skulle gi sukkervann før maten i dag i håp om bedring. men å bruke såpass lang tid på å få det i ham er jo umulig, spes når han er sulten, hehe. Og siden jeg gav det i en flaskesmokk så ble det kanskje litt mer også, målte ikke opp på forhånd (fytti så stressa jeg blir i hodet av baby som er ilsk!)...

Skrevet

på nyfødt bruker de 27-30 % sukkervann.. altså 3 dl sukker 7 del vann

Skrevet

Å bli stressa vet jeg alt om, men det hjelper ikke, he he! Jeg måtte ofte ta en timeout, pappa tok gutten tok en runde på gulvet, (holdt gutten på magen), jeg talte til 10, så prøve igjen... Han er jo ikke så gammel, så dette ordner seg nok :D

*stor klem*

Skrevet

Jeg er så UFATTELIG glad for at han ikke kaver sånn "hele tida" sånn som mer typiske kolikkbabyer - jeg hadde hoppa i sjøen tror jeg. Men blir alltid litt rabiat når han skal legges til brystet og jeg skjønner ikke helt hvorfor - kanskje "maten" i magen er mer vond i sideliggende stilling? Ikke vet jeg... Nå er han i alel fall rolig igjen og måltidet ble bedre når han først fikk det som han ville (etter sukkervannforsøket) :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...