Gå til innhold

Stikkinger i magen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får så utrolig mye stikkinger i magen når jeg går, flere som har dette? Noen som vet hva det skyldes? Kan bli skikkelig vondt og ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i magen stikker det da? Jeg har hatt noen stikk nedover. Føles som om barnet holder på å legge seg til i bekkenet, men synes det er litt tidlig i og med at det er syv uker igjen til termin. Kanskje lurt å spørre lege eller jordmor hvis du føler det er veldig vondt og ubehagelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kynnere spør du meg. Har også kjent dette, særlig når jeg går litt fort. Går over hvis jeg stopper opp litt. Er førstegangsfødene og vet ikke helt hvordan kynnere kjennes ut, men har bare trodd at det er dette, he he.... Er ikke lett når alt er nytt ;o)

Noen med mer erfaringer som kan svare kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror kanskje at det kan være lette kynnere du opplever. Men de skal ikke oppfattes som veldig vonde, mest føles det plagsomt. Kan også være musklene det stikker i, da ofte rundt magen. Har dette selv, og disse smertene er sterkere enn kynnerne. Ekspertene mener at de kommer av strekkingen musklene blir utsatt for. Vet ikke helt hvor du har vondt, men det kan alltids være lurt å nevne smerter underveis for lege eller jordmor. Håper dette var til hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er ikke unormalt at det føles som om noen stikker deg i magen. Jeg får dette av og til når jeg går. Akkurat som om noen stikker noe spisst opp nedenfra. Har også kjent dette rundt navelen noen ganger. Har hatt dette med alle mine 3 graviditeter og det er ikke farlig. Barnet som presser seg ned i bekkenet eller ut og bekkenet og livmor blir påvirket så det kjennes ut som et stikk. Varer bare noen sekunder, men kan komme flere ganger. Er jo ganske ubehagelig men altså ikke farlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...