♥ DAME Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Er i uke 36 nå, og magen er like "spretten". Jenta mi ligger på tvers enda også Er så redd for setefødsel
Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Aldri med noen av mine 3, babyen festet seg ikke og kom ikke ned i bekkenet før riene var godt i gang. Med nr 2 lå også babyen i tverrleie med setet mest nedover fram til uke 37-38, da snudde han seg med hode ned. Uten at jeg vet om det virkelig er noen hold i dette, så har jeg hørt av dersom man ligger seg ned ca sånn som små babyer ofte ligger når de ligger på magen, dvs støttet til underarmene og med rumpa litt opp i minimum en halvtime, så kan babyen snu seg riktig. Om jenta ikke snur seg en av veiene før termin blir det vel keisersnitt på deg, babyer i tverrleie må forløses med snitt, men vanligvis snur de seg jo selv da! Lykke til :-)
Fjerdemann på vei Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Magen min sank for en liten uke siden. Var hos jordmor for noen dager siden, og da var hodet festet. Har to uker igjen til termin. Hodet festet seg 6 uker før fødsel med nr en, og et par uker før med nr to, hvis jeg husker riktig...
Lykkelig g~g~j Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 aldri med nr 1! Hodet var festet men min mage var i grunn ganske spretten hele veien, syntes ikke den ser ut til å ha sunket på bildene fra fødselen en gang!.... Men så gikk ikke fostervannet heller, det ble tatt rett før han kom
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Så vidt jeg har forstått det, så kan flergangsfødende oppleve at babyen kan snu seg riktig vei nesten helt opp til termin. Livmor er jo litt ekstra tøyelig etter tidligere graviditeter. Mener jeg har hørt at sjansen for at babyen fester seg heller ikke er så stor ved flergangsfødende. Selv venter jeg nr 3, og er i uke 36, og var særdeles spent på leie da jeg var til JM sist. Jeg syntes selv h*n lå med rumpa ned, men JM sa at hun var nesten helt sikker på at babyen lå med hodet ned, men at hodet ikke hadde festet seg. Jeg måtte følge med om det ble voldsomt til romstering i magen, for da kunne det tyde på at babyen vendte seg, men hun sa også at hun trodde ikke at det ville skje, Jeg krysser i allefall fingrene på at nurket vil fortsatte med å ligge med hodet ned!! Håper at babyen din vil snu på seg, og legge seg med hodet ned! Ønsker deg masse lykke til med det!!
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Så vidt jeg har forstått det, så kan flergangsfødende oppleve at babyen kan snu seg riktig vei nesten helt opp til termin. Livmor er jo litt ekstra tøyelig etter tidligere graviditeter. Mener jeg har hørt at sjansen for at babyen fester seg heller ikke er så stor ved flergangsfødende. Selv venter jeg nr 3, og er i uke 36, og var særdeles spent på leie da jeg var til JM sist. Jeg syntes selv h*n lå med rumpa ned, men JM sa at hun var nesten helt sikker på at babyen lå med hodet ned, men at hodet ikke hadde festet seg. Jeg måtte følge med om det ble voldsomt til romstering i magen, for da kunne det tyde på at babyen vendte seg, men hun sa også at hun trodde ikke at det ville skje, Jeg krysser i allefall fingrene på at nurket vil fortsatte med å ligge med hodet ned!! Håper at babyen din vil snu på seg, og legge seg med hodet ned! Ønsker deg masse lykke til med det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå