Gå til innhold

21+4 hvor langt på vei i måneder da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ikke den listen og begynner å bli litt nysgjerrig på om jeg har passert 5 fullgåtte måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Kan du´kke bare ta dato for svangerskapsstart (altså nåværende minus 21 uker og fire dager) og så telle deg fremover måned for måned?

Det er bare et snodig nettfenomen at man finner opp egne "svangerskapsmåneder." Et svangerskap er ikke nøyaktig ni måneder langt, lev med det, lissom.

Skrevet

jeg har termin 1 juni, og har dermed "tenkt" at jeg bytter mnd hver første. Så 1 april var jeg 7 mnd på vei. Nå er det 6 uker til termin (er 34+) og sier til folk at det er halvannen mnd igjen, og sånn sett er jeg 7 og en halv mnd på vei. Men altså, det er jo mange måter å rekne det ut på kan du si.

Om jeg tar utgangspunkt i 40 uker- og "gjør det om" til 10 mnd, er jeg jo plutselig litt mer enn 7 og en halv mnd på vei da er jeg vel heller 8 og en halv mnd på vei plutselig. :P

nei, ikke tenkt så mye på det der, når folk spør kor langt jeg er på vei, har jeg ofte fleipet litt og sagt at det kommer helt an på hvilken måte du vil jeg skal rekne det ut på det! og det er alltid et "slingringsmonn" på en mnds tid ca.

je sa jo f.eks at jeg var ca 3 mnd på vei, fra jeg var 11 uker (og slapp bomben) men så sa jeg at jeg var ca tre mnd på vei når jeg var ca 14-15 uker også, så det spørs jo veldig, man er jo ikke helt 4 mnd på vei når man er 16 uker heller (om jeg tok utgangspunkt i å bytte hver 1 i mnd) men så var det jo en mnd siden jeg hadde sagt jeg var tre mnd på vei... så litt forvirringer ja.

jaja, jeg får jo veldig lyst å si at jeg er 9 mnd på vei, selv om det er 14 dager til termin f.eks. Men nå på slutten er det vel mere nedtelling som teller... har jo begynt med det allerede selv så, "er ca 6 uker igjen" i stedet for å si at jeg er 7 1/2 mnd...

blir aldri noe klok på det der om man ikke lar det være på et vis.

Så ser man an hvem man snakker med da. Min far f.eks, kan jeg bare drite i at forstår dette med 34 uker pluss noen dager osv. Han forstår det heller ikke om jeg tar utgangspunkt i 10 mnd (40 uker sant) og det gjør svært få har jeg funnet ut, så derfor jeg bare tok datoen for termin og tellte meg bakover på kalenderen og skrev på hver første at jeg byttet mnd---- 1 mars 6 mnd, 1 april 7 mnd, 1 mai 8mnd, 1 juni 9 mnd/termin--------- sånn at vanlige folk skjønner det. Er bare gravide eller helsepersonell som skjønner dette med uker osv (eller som har vert gravid for ikke AAALT for lenge siden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...