Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg så litt etter babytøy etter ultralyden, men var så lite i butikkene da så kjøpte bare 2-3 plagg. I går hadde de fått inn masse, så da handlet jeg inn litt mer, både en body, et par pysjamaser, en kjole og litt sokker, luer osv. Vi har 3 gutter fra før, så må ærlig innrømme at det er utrolig gøy å handle litt jentetøy nå ;-) Synes egentlig jeg har vært flink til å begrense meg jeg, er i uke 25 og har fortsatt bare ca 1/3 av det man bør ha til en nyfødt baby av klær, hadde faktisk trodd jeg ville ta mye mer av. I går kveld tok jeg opp alt jeg hadde kjøpt så lang og la det utover bunnen i en stor skuff på badet (med merkelapper på i tilfelle 3D ul'en viser noe annet enn jente, noe jeg tviler på da JM på ordinær sjekket vedlig mange ganger og var 100% sikker), og i dag har jeg måtte bort og kikke ned i skuffen flere ganger og bare står der og småsmiler tåpelig for meg selv, hehe... Mannen bare ler av meg ;-P Andre som gjør slike ting? Husker med nr 1 gikk jeg og strøk over vognen og trillet den litt fram og tilbake hver dag når vi fikk den i hus, nå er liksom ikke vogn så kult lenger, minstegutten sitter jo fortsatt i vogn, så triller ofte nok liksom, hehe... Vi kvinner er nå litt rare, men kjekt å glede seg slik da! :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Jeg kjøpte et par sko til barnet mitt nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid (unisex-sko). De står inne i skapet, men mange ganger må jeg gå i skapet og se på dem og ta på dem Har også fått en liten nattdrakt til den lille. Den må jeg ofte ta frem og se på og ta på. Også tenker jeg på at om noen måneder skal jeg kle på den lille nattdrakten på MIN baby. Da dunker hjerte mitt veldig hardt, mens jeg smiler og hopper litt av glede, og tenker at det er helt vilt (er førstegangsgravid) Blir nok verre når jeg får vite kjønnet. Da blir det nok stor-handling og da blir jeg nok ikke gjøre annet enn å se og ta på baby-klærne og baby-utstyret Synes bare det er artig og koselig jeg
Artica Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Jeg har ikke kjøpt noe enda, men går i butikkene og småtitter. Klør i fingrene etter å kjøpe jentetøy, men jeg vet ikke kjønnet så jeg har bare latt alt avvente litt. Mannen ville ikke vite kjønnet på ul som vi hadde i uke 15. Uken etter skulle jeg på ul alene, og hadde store planer om å vite kjønnet i all hemmelighet. Da lå den lille med ryggen til, så det var umulig å se noe. Hun i uke 15 så kjønnet med engang, og fikk forståelse for at det var veldig tydelig. Nå har jeg kommet frem til at jeg ikke skal vite kjønnet, så da får babyklærna vente litt;)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Godt det ikke bare er meg :-) Selv om det er min fjerde, så er det like rart nå som med første. Jeg vet litt mer hva jeg går til enn deg, men en ny baby er likevel helt anderledes enn alle andre babyer og en helt ny erfaring :-) Gleder meg vilt til å hilse på vesla nå, men håper jo så klart hun har planer om å være i magen min i en 14-15 uker til enda.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Hehe... det er nok ikke bare deg nei. Kjenner meg godt igjen. Dette er min første, så alt er nytt og spennende, men så bra at man blir sånn med fjerdemann også. At det aldri blir en vane liksom... Jeg er stadig innom babyskuffen og titter igjennom tingene som ligger klart. Og også triller litt på den nyinnkjøpte vogna som foreløpig står midt på stuegulvet.. ) Tror det er helt naturlig... Ruge ruge ruge )
erteposen + 4 Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg har det ikke sånn i det hele tatt. Nesten litt skuffa:/ Det er jo gutt nr 3 og 4. Jeg har ikke mye tøy etter de to andre fordi det rett og slett var for slitt etter bruk, og vi hadde en fuktskade på den ene kassa. Tror faktisk jeg hadde gått litt bananas om jeg venta ei jente eller to, men jeg finner ikke fint tøy til gutter som ikke koster flesk. Skal ta turen til nøstebarn og kjøpe inn to skikkelige sparkebukser, silkeluer, tynne luer i ull og kanskje en body til hver. Svigermor vil så gjerne kjøpe noe når hun er på besøk, og hun liker så godt nøstebarn:) Meeeen jeg kjenner det kribler litt i kroppen når jeg for første gang i mitt liv skal lage til babyrom, uten at eldre søsken skal ligge der. Skal lage et skog/tre rom, eller mannen min har vel alt planlagt og kjøpt inn.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Nja, det er ikke sikkert. Jeg trodde også jeg ville ta helt av og nærmest tømme kontoen om jeg fikk vite jente, men det har faktisk ikke blitt slik. Sikkert delvis fordi jeg har litt vondt for å tro det er sant, hehe... Håper du finner noe du liker da, synes jeg ser mye fint til babygutter jeg, kikker jo bort dit av gammel vane når jeg leter etter klær til vesla, hehe... Men nøstebarn har jo mye veldig fint da! Blir kjempekos med eget babyrom som har tema da, du må legge ut bilder etterhvert, trenger inspirasjon til 4 barnerom etterhvert (bygger nytt hus) :-)
Mamma-til-3-jenter Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Blir man ikke litt småtåpelig når man er gravid da?? ;-) Jeg er ihvertfall ofte borte og må dra ut en skuff i "baby-kommoden", og kikke litt. Er god plass i den enda, men håper vi får vite kjønn på ul neste uke. DA skal jeg nok handle mer!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå