Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hadde du syntes at det hadde vært rart og vært i et alkoholfritt bryllup? Evt at det kun ble servert drikke til maten? Hvordan gjorde du det i ditt bryllupp, evt andre du har vært i? Jeg og samboeren min driver og snakker litt om og gifte oss, jeg vil helst reise bort og ha en enkel sermoni med bare han, evt noen venner som er forlovere. Han er mer tradisjonell og vil helst gifte seg i kirken, med begges familier til stede. Jeg har jo og lyst til dette, men saken eller problemet er min familie. Halve familien min er alkoholikere (uten og innse det selv) Vi er en liten familie, så har kun 3onkler og 3 tanter. (Og foreldre, men de later som om det ikke er noe problem) foreldrene mine, 2av onklene mine og en tante drikker hver eneste jævla helg, de fester mer en jeg gjorde når jeg var 14-19år.. :s (var ute ca. annenhver helg) Og de syns at jeg og samboeren er skikkelig partypoopere som ikke drikker hver helg. Dette er da godt voksne mennesker på 40+. Er ikke en eneste jul, eller fering uten alkohol og de får alltid for mye og drikke. Festen er ikke over før en av de sovner i stolen de sitter i. Jeg har sluttet og feire høytider med dem.. rett og slett for jeg er dritt lei av at de alltid skal drikke seg dritings. krangle, grine, kjefte, komme med formanningstaler og div. Men dette er den eneste familien jeg har. :s Svigers er helt annerledes, og mer normale i forhold til alkohol , de kan fint ta seg et glass vin til maten og det er nok. De drikker ikke på julaftner og slikt. Til og med ikke nå som barna er store. De kan ta seg en fest iblant, men blir ikke fulle. Og det er så deilig.. Min familie har aldri brydd seg om det er barn tilstede. Vet at det er vår dag.. Men vil jo gjøre alle til lags.
Rugekassa til nurket Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Hei Jeg synes overhodet ikke det er rart med et alkoholfritt bryllup. Har vært i flere slike. Det aller viktigste er at et bryllup arrangeres etter brudeparets hjerte og ønske!! Da vi giftet oss i sommer hadde vi kun alkoholfri velkomstdrink som vi fikk masse skryt for;-), Til middagen rødvin, øl, eplemost, mineralvann og vann etter gjestenes ønske. Og dessertvin eller kaffe til desserten. Ikke noe sprit utover kvelden. Men en ting er jeg sikker på, og det er at om vi visste at en eller flere ikke villle vært måteholdne med alkohol, så hadde det ikke blitt noe alkoholservering hos oss. Jeg trives rett og slett ikke med fyll, og det er jo vår store dag:D Ønsker deg en flott dag, og at dere finner en løsning dere begge trives med!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Det er vel ikke noe i veien med et alkoholfritt bryllup. FAmilier koser seg like mye i en barndåp, hvor det er vanlig at det er alkoholfritt. Svigerfamilien din vil nok respektere det, hvis de er måteholden. Da er det vel ikke så nøye for dem om de drikker alkohol eller ikke. Det er deres bryllup, så dere bestemmer Samtidig går det jo an å bare servere et par glass vin til maten, også er resten alkoholfritt. Fordi om noen blir helt tullete når de drikker alkohol, så trenger det ikke gå utover dem som klarer å drikke alkohol med måte. Så lenge det ikke er nok alkohol til at noen klarer å bli skikkelig fulle, så kan det vel kanskje være godt med et eller to glass vin til maten. Men spritservering til kvelds kan man jo droppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå