Gå til innhold

Er dette en venninnde å samle på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjente henne hele livet, vi var naboer som små. Hun er av party typen, mens jeg er mer avslappet. Når jeg var 18år begynte jeg på folkehøyskole, og etter det flyttet jeg inn med min samboer på en annen kant av landet. Så har ikke vært regelmessig sammen med denne venninnden etter det. Det kan gå måneder mellom hver gang vi snakker, jeg prøver å ta kontakt, men hun svarer ikke, alt skal skje når det passer hun. Det har vært greit for meg, helt frem til i fjor sommer..

Hun skulle dra hit sammen med en venninnde, så skulle hun bo hos meg (litt utenfor byen), og hun andre hos sin venninnde (i byen). Det som skjedde var at jeg fikk en melding på mobilen 30min før vi skulle dra for å hente henne på flyet, hun skulle da bo hos vennindens venninde. Unnskuldningen var at hun hadde redd opp der å kom sikkert til å bli så skuffet hvis hun ikke bodde der. Møtte henne til èn kaffe den helgen i 30min, mer hadde hun ikke tid til, også var jeg med når hun skulle dra igjen. Da ble jeg stående med "verten", og vi begynte å prate. Hun lurte på hvorfor jeg ikke ville ha venninden min på besøk likevel, da fortalte jeg om meldingen, og hvor skuffet jeg ble når hun ikke skulle bo hos meg likevel. Fikk da til svar at hun egentlig ikke hadde plass i sin lille leilighet til to besøkende, men siden min venninde ikke fikk bo hos meg likevel måtte hun jo bo der. SÅ kjekt å høre! Planen var å møtes lørdag kveld hos meg, men da fikk jeg ny melding om at min venninde var dårlig. Så bilder på facebook etterpå at de hadde vært på by'n den kvelden.

Jeg var hjemme til jul, min venninde gledet seg SÅ til å se gravidmagen. Da skulle hun gi en lyd når det passet, men jeg hørte aldri noe, ikke svarer hun når jeg ringer eller på meldinger. Møtte hun tilfeldigvis i butikken, da var hun helt i ekstase over å treffe meg og magen. Joda hun skulle ringe!

Denne helgen skulle hun og kjæresten over til vår by. Kjæresten skulle treffe broren og min venninde ble med for å besøke meg. Vi har fått ny, stor leilighet med gjesterom så hun skulle overnatte her lørdag/søndag (idag). Hun kommer hit 2t etter avtalt, uten å gi noe beskjed. Så er hun her 1t før vi drar på butikken for å handle inn kveldskos. Når vi er på butikken sier hun at hun ikke vil ha noe mat, men jeg og min samboer handler til oss uansett. Når vi er i kassen sier hun at hun bare kjører oss hjem, så reiser hun til hotellet "fordi hun har bilen og kjæresten blir så sur om hun har den". Hun sa hun hadde gledet seg til å være hos meg, fordi kjæresten skulle ut med broren som hun ikke likte så godt.

Så da satt vi der, jeg har gitt opp å bli skuffet over henne.. Selvfølgelig reiste hun ut med de på by'n. Jeg angrer på at jeg har brukt to siste dagene (høygravid) for å rydde og vaske og gjøre klart gjesterommet!!

Kunne hun i det minste vært ærlig?? Nå hører jeg vel ikke fra hun igjen på 2-3mnd, og da skal vi vel være bestevenner igjen. Hun ringer meg hvis hun har problemer med kjæresten o.l. Men det er alltid HENNE det er ille med og synd på. Hvis jeg ikke gir en lyd fra meg på en liten stund, så får jeg alltid en sms/tlf hvor hun spør om jeg er sur på henne. Jeg VET at hun ikke har noen gode venner, og foreldrene hennes er ikke helt stabil, så jeg har stillt opp for henne samme hva. Blir såret og lei meg hver gang, kan jeg takke meg selv for at jeg gidder å stille opp? Er klar over at vi har vokst fra hverandre, for lenge siden!

Blir jeg brukt? Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en venninne som alltid avlyste, men vi bodde i samme by. Når hun ringte og ville avtale noe frem i tid sluttet jeg å gå inn på avtaler. Jeg sa heller at hun kunne ringe når det var aktuelt. Overnattinger og slikt gikk jeg aldri inn på mer, for jeg orker ikke å styre for at avtalen skal avlyses. Det er nå ca 18 måneder siden jeg snakket med henne sist, og jeg savner henne ikke i det hele. Dersom hun ringer snakker jeg med henne, men avtaler ingenting!

Skrevet

Jeg ville bare dritt i henne.. Det der er ikke en venninne.. og du har det bedre uten.

Skrevet

Hvis du klarer så ville jeg hvert ærlig og sakt det som det var..Det kan jo være litt vanskeligt noen ganger..Om ikke andre er det så er hvertfall jeg redd for å såre andre uansett..Eller så kan du kjøre samme stil som henner og se om hun syns det er noe kult å bli behandlet som "dritt"

For hun gir deg jo ingen respekt.

Leste en gang i en repotasje at noen ganger så må man faktisk gjøre det "slutt" med venniner og..Som en kjæreste--Hvis du sjønner..

Vi skal ikke finne oss i alt syns jeg..Har ei sånn "Vennine" jeg og..

Gått på så mange ganger og blir såret..Kjipt..Men nå snakker jeg bare med henne hvis jeg må på jobben..

Lykke til =)

Skrevet

Veldig ufin oppførsel mot deg. Spørs jo om hun er klar over hva hun egentlig gjør mot deg...

Enten bør du si fra ellerbare la vennskapet ebbe ut... Enkelte venner er ikke verd å ta vare på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...