Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at NÅ må jeg begynne med å legge mini (5mnd) til et fast klokkeslett. Til nå har jeg latt han styre søvna si selv.

Igår tok han f.eks. kveld kl. 1700. Og ville opp 0510 imorges. Han sov faktisk "litt" lenge. Vanligvis vil han opp ml. 0430 og 0500.

Som regel legger han seg for kvelden ml. 1800 og 1900.

Jeg har nå tenkt å forsøke å legge han ca. kl 1930 (2000), i håp om at han sove litt lenger. Å starte morningen kl. 0600 hadde faktisk vært en drøm, hehe.

Det innebærer jo at jeg må starte å vekke han opp på ettermiddagen, senest kl. 1800 kanskje..

1930 er vel et fint tidspunkt å legge et lite troll??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger ca. 20, har gjort det ca 1 mnd. Tidligere 22-01. Sover til 0630-08

Skrevet

Vi legger gutten kl 20-21. Da sover han til 7.30-8.30. Perfekt tid å legge han og starte ny dag, synes jeg.

Skrevet

her legges snuppa halv syv.. syns egentlig 19 hadde vært best, men da er hun overtrøtt.

Eldste på 2 år legger seg 19.

Gjest janne37
Skrevet

Junior er 4,5 mnd og tar natt mellom kl 20.30 og 21.30, dagen starter rundt kl 08.30. Sånn har det vore dei siste 2-3 vekene, men eg håper det fortsetter leeeenge :-)

Han søv to korte og en lang lur i løpet av dagen, passer på at han ikkje søv etter kl 18 så blir han passe trøtt til nattstellet. Før var der ingen faste rutiner på sovinga på dagtid, det kom liksom berre av seg sjølv...

Men det er utruleg godt å vite kor tid/kor lenge han søv! No kan eg planlegge litt i det minste :-)

Skrevet

Her blir snuppa lagt mellom 1830 og 1900. Det varierer når hun våkner. Mellom 6 og 8 i allefall! :) (Snart 5 mnd)

Skrevet

18.00- 19.00 tiden....spørs hvor trøtt han er:) sover til 6 dagen etter uansett når vi legger han for kvelden.

han er snart 8 mnd.

Skrevet

Her legges lillegutt mellom 19 og 20 om kvelden. Han begynner egentlig å bli trøtt ca 18, men hvis vi legger han da så er det morning kl 04. Det frister veldig lite, selv om lillegutt ikke spiser om natten og jeg sånn sett får sove godt.

Når han legges mellom 19 og 20, så er det morning mellom 06 og 07. Tidlig det også, men jeg har funnet ut at hvis jeg tar han opp i stua og gir han mat, steller han og så lar han ligge å pludre litt i fred og ro, så kan jeg legge han igjen etter ca en time og han sover da rundt to timer. Veldig godt for mammaen å få sove litt til da ja;)

Ellers har vi funnet ut at det optimale er at han ikke sover lenger enn til maks 16.30 på ettermiddagen, da sover han best på natta!

Skrevet

Gutten min er 7 mnd straks, og han legges ca kl 19. Har gjort det i flere mnd.... Våkner mellom 06 og 07, men spiser ikke på natten lenger. Uansett - jeg er b-menneske, og synes det er grusomt å stå opp så tidlig. Blir vel en vane ;-)

Skrevet

Ca klokka 19 viser han veldig tegn til å være trøtt, så som oftest legges han da.

Skrevet

Vi legger stort sett mellom halv syv og syv. Noen ganger litt tidligere, andre ganger litt senere. Snuppa våkner da mellom seks og syv. Hun har fremdeles et nattmåltid, har ikke orket å avvenne enda...

Skrevet

vi legger han kl 19. nå i det siste har det vært morgen i 6 tiden. prøver å få han til å sove til 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...