Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat tolv uker på vei etter endelig å ha blitt gravid etter prøverørsforsøk. Jeg blødde i hele går. Ikke mye men det drypte rent, mørkt blod. Tror ikke jeg har mer vondt enn vanlig, men blir gal av å kjenne etter.Det stikker nede i magen, men vet ikke om det er mer eller mindre. Iallefall ikke mye mer. Tror og håper jeg har sluttet å blø nå. På legevakten sa de det ikke var noe de kunne gjøre. Hvis det er en abort på gang så kunne de ikke stanse den. Fikk beskjed om bare å ligge i ro. Jeg er redd for at det er noe galt. At fosteret er dødt. Muligens psykisk, men i dag føler jeg meg ikke noe gravid. Er så lei meg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg fortsetter å blø så tror jeg ikke jeg drar på jobb på mandag, men prøver å få time til legen, så hun kan undersøke. Er veldig redd.

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Uff, jeg skjønner godt at du har det tøft nå. Det er forferdelig å blø, og man tenker ofte det verste. Jeg vil bare muntre deg opp med å fortelle at jeg blødde også i forrige svangerskap, flere ganger faktisk, så jeg var sikker på nok en spontanabort. Men det gikk fantastisk bra, en frisk gutt ble født til termin. Slimhinnene mine var visst litt ekstra sprø, så derfor skulle det lite til før det kom en liten blødning. Prøv å tenke positivt, samtidig som du naturlig nok forbereder deg på det verste.

Jeg krysser fingrene for deg, lykke til!!

Skrevet

hei

jeg ble også gravid etter prøverør (12innsett) og har egentlig blødd litt hele svangerskapet..

blødde litt uke5(rød/brunt)

litt uke 7(rødt friskt blod) var hos gyn fant ingen feil

uke9 (brunt blod hver gang jeg tisset) gyn fant ingen feil

uke 10 dro ikke til gyn da det stoppet opp fort

uke 12 litt brunt/rødt dro til gyn trodde kanskje det var hormonelle blødninger siden det var prøverør

uke13 kom det massse blodklumper som var brune,dro rett på legevakta,men spira den var i "farta" og blødningene kom ikke fra livmoren men han trodde livmorstappen min var veldig sår og at det mest sannsynelig var blodkar som sprakk da livmoren utvidet seg..

jeg er 16 uker i dag og har ikke blødd på 3 uker..

jeg kjøpte meg en babywacher og hører på hjertet hver morgen,-

skjønner godt at du er redd og lei deg men ikke ta sorgene på forskudd :0) klemm

Skrevet

Forstår godt at du er redd. Greit nok at legevakten ikke kan stoppe det om det er en abort som er på gang, men de kan da sende deg på ul!!

Du kan også ringe og snakke med gynekologisk vakt på sykehuset, spør om en ul slik at du slipper å uroe deg så.

Da jeg ble gravid startet jeg å blø ved ca mens dato, forstod derfor ikke at jeg var gravid før jeg var over 7 uker på vei. Blødde frem til uke 10, opphold til uke 13. Da hadde jeg en stor blødning, ble da tatt inn til ul med engang. Blødde da fra morkaka. Blødningen stoppet opp, men startet igjen i uke 14-15. Har hatt opphold nå i snart 3 uker.

Har 3 barn fra før, og har stort sett blødd i alle svangerskapene, bare ikke så mye som denne gangen.

Mange som blør uten at det er en abort pågang.

Håper alt går bra for deg! Mange som blør i svangerskapet uten at det er noe som er galt

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Godt å høre at det har godt bra med andre. Litt mer optimistisk nå. Har ikke blødd noe mer og det har jo gått bra med dere. Tenker at hvis ikke legen sender meg på ul på sykehuset så går jeg på en privatklinikk så slipper vi å lure.

Tusen takk alle dere og lykke til videre!

Skrevet

Hei!

Hvordan går det nå?

Jeg startet også med blødninger i uke 12, og var av og på med sporblødninger og friske blødninger i ca en måneds tid etterpå. Jeg er nå i uke 31 og har en aktiv krabat i magen:)

Jeg fikk samme svar som deg da jeg ringte til sykehuset ved første blødning, men fikk heldigvis time hos fastlegen min dagen etter. Han henviste meg videre til ultralyd på gynekologisk avdeling, men vi kom faktisk ikke inn før en uke senere. Alt var bra på ultralyden, men legen på sykehuset sa at jeg for min egen del burde ha fått kommet inn til ultralyd tidligere, slik at man slipper å gå og engste seg. Skulle også ta det med ro og ble sykemeldt. Ved senere blødninger dro vi via legevakten og kom rett inn på ultralyd.

Ring fastlegen din i morgen, du, så håper jeg du får henvisning videre til ultralyd.

Lykke, lykke til! :)

Skrevet

Hei. Jeg har også hatt blødninger.

Begynte i uke 10, fikk samme beskjed som deg fra legevakta. Det er ingenting vi kan gjøre dersom det er en abort på gang, men legg deg ned å slapp av, så lenge blødningene pågår. Jeg ga meg ikke, og fikk komme på UL. Alt stod bra til, de fant en blodansamling i livmoren. (noe som ikke er farlig)

men den må jo tømmes, så de sa jeg kom til å ha blødninger en stund fremover.

Jeg er nå i uke 25, fortsatt blødninger, å lisje i magen har det bra :)

Fikk beskjed fra legen nå på mandag, at jeg er en av de uheldige som kommer til å blø hele svangerskapet, men da pga den blodansamling, og svake slimhinner.

Altså hvis du er veldig bekymret, så maser du deg til ul. Og som regel trenger det ikke være noe galt med fosteret :)

Ønsker deg og babyen masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...