Gå til innhold

drita mann :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

huff, nå ble jeg kjempe frustrert og lei meg...

var på fest sammen m mannen min, men jeg dro hjem tidligere for å legge meg. kl 3 ringte han, og var så full at han hadde ikke klart å komme seg hjem selv. jeg måtte komme å hente han. heldigvis er ikke sønnen vår på 2 hjemme i natt. mannen min tryner rundt her hjemme flere ganger, men greier tilslutt å få lagt seg.

kl 5 våkner jeg, for han går på do. jeg hører en rar plaske-lyd, og ser at han står og tisser på tripp trapp stolen til sønnen våres. Han tisser så masse at det er en liten "bekk" inne på kjøkkenet, og jeg eksploderer fullstendig.

Han mener jeg er hormonell og urimelig, men dette tok virkelig kaka.

jeg kommer til å nekte han å drikke fremover. han drikker ikke ofte, men blir alltid superfull hvis ikke jeg passer på han. orker ikke ha det sånn fremover, og vil ikke at mine barn skal vokse opp med en sånn far.

er jeg for streng??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du er forbannet... men man må jo le litt oxo av disse tafatte mannfolka som ikke vet når de skal stoppe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Jeg hadde nok blitt drit forbannet. Forstår egentlig ikke at det går an å bli såååååååå full. Synes ikke du er streng. Min Samboer må faktisk ligge på gjesterommet bare han har tatt seg et par øl og kommer hjem i tolvtiden. Det er då fordi jeg sliter med å sove og orker ikke å ligge å vente til han kommer hjem for da vet jeg at jeg blir vekket. Dette forstår han godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så sinna at jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg finner meg ikke i sånt i det hele tatt og det har mannen min forståelse for. Han synes nok jeg er litt streng, men han skjønner også at det å være gravid er en helt spesiell periode, og at sånne "gleder" heller får slippe til litt senere. Jeg mener at mannen din trenger litt hjelp med dette med drikkinga. Du sier at det ikke er så ofte, men han må skjønne at det å "ta igjen" for fester han ikke har vært på, å drikke veldig mye når han først er på fest, ikke er så lurt.Hvor gøy er det for han selv? Og blir han ikke ledd av av de andre sånn i ettertid? Vet at for noen er det "status", hvem som var fullest liksom. Veldig voksent... Snakk med han, vær vennlig og si ifra at det er helt ok med fest, og at det er helt ok at han blir litt brisen, men direkte søppelfyll bør han være ferdig med nå. Han er voksen, og han har barn å være rollemodell for (spør han hva han vil si når sønnen hans kommer hjem drita full når han blir 15), og ikke minst deg å hele tiden sørge for å ha et godt forhold til. Du er vel egentlig den viktigste. Dere skal elske hverandre og respektere hverandre gjennom livet, og dette vil barna deres fange opp og bli gode mennesker av. Dere må ha det godt dere to imellom for å kunne ha det rolig og greit hjemme. Vær vennlig under samtalen, smil, si at du er glad i han, si at du syntes det var gøy å feste sammen med han og at det kan bli gøy å få gjøre det igjen når barna er blitt litt større, men forklar at dere har kommet til en litt ny tid i livet. Si at du savner å drikke vin og bli litt påvirket av dette (slappe av, eller glemme stresset med barn o.l), og at du synes det er litt egoistisk at han tror han kan ture sånn alene. Si at tida med fest absolutt ikke er over, men at dette er en liten overgangsperiode. Overbevis han også at det å være litt brisen er målet med drikkinga - aldri det å bli direkte full. Holder han seg til å være litt brisen på neste fest, så er det kanskje nettopp det som kan føre til en kosestund i senga? Det er blitt min erfaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...må le litt.. tisse på stolen... Da er man FULL! Når min samboer skal ut å feste så får han beskjed om å ikke komme hjem. Synes det er en grei deal :) Ikke orker jeg fullesnakk og grafsing om natta. Nei takke meg til at han sover en annen plass da.

Regner ikke med at han hadde kommet hjem så drita hvis dere hadde hatt barna hjemme? Da hadde jeg reagert... Men en voksen mann bør jo klare å drikke med måte...men det blir kanskje så sjelden at han føler at han må ta seg skikkelig ut, og så blir det bare helt feil...

Enig i at mannfolka bør klare å styre seg litt under graviditeten... Vi damer gjør tross alt en enormt innsats ved å bære fram disse herlige små menneskene. Men min erfaring er at de faktisk ikke helt klarer å sette seg inn i situasjonen, og det ender opp med at det er VI som er for strenge, masete osv. Hva med å nekte ham å sove hjemme hvis han absolutt MÅ drikke?? Alle vet hvor utrolig kjipt det er å våkne hos andre dagen-derpå ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle kan gjøre en tabbe nå og da, og jeg skjønner du blir sur. Men han angrer sikkert veldig. MEN, nå tror jeg tidspunktet er inne for at mannfolk bør prøve å holde seg edru i en tid framover. Du vet aldri om noe blir å skje med deg, og dere er avhengig av at han er på allerten å skal kunne kjøre deg, dersom det starter opp med tidlig fødsel, eller at dere må plassere 2 åringen deres, dersom dere må avgårde til føden. Så nå må han ta en pause:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...