TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Heia igjen =) E d noen som har gode råd mot bekkenløsning/plaga?? Har fått beskjed om å holde mæ i ro, og merke sjøl at en for lang tur med hunden gjør smerten verre.... Finnes d kanskje nåkka krema, eller et eller anna æ kan gjøre. Har så sinnsykt ondt, så går jo med ei krykka da (men bruke den nok ikke nok, e flink å legge den fra mæ...) Takke for alle svar =)
Minnie_Moon Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vil tipse deg om denne siden, står en del nyttig info her :-) http://www.lkb.no/ Ellers kan det være greit å få en ordentlig diagnose. Bekkenplager kan skyldes bekkenlåsning, bekkenløsning og nerver i klem, og behandling/forebygging er jo litt ulikt ut fra hva det skyldes. Selv har jeg vært hos manuellterapaut og blitt henvist videre til fysioterapaut for forebygging.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Hei! Har vært veldig plaget med bekkenet. Noen tips: 1) Du kan gjøre mye selv! Større byer/steder har ofte felles-trening for gravide med bekkenplager, ledet av jordmor/fysioterapeut. Undersøk hva du kan få til! Øvelser kan løse opp bekkenlåsning og løsne spenningene som gir bekkensmerter. Anbefales varmt. (Hvor bor du? Har noen tips for Trondheim) 2) Sitt riktig! Viktig å rulle rumpa litt så man sitter på "mer" av den, dvs motvirke krumningen i ryggen (svaien) 3) Allsidig bevegelse. Ikke bare sitt, ligg eller stå. Bytt litt på! 4) Sov med en STOR pute mellom området fra knær til ankel. Gjerne ta en liten dyne og stapp i et putetrekk, denne er for meg alfa og omega. Uten denne våkner jeg med store smerter og kommer meg knapt ned trappa hjemme. 5) Noen har glede av elastisk bånd rundt hoftene. Kjøp et bredt ett med borrelås. Må ikke klemme over magen da.. Fås kjøpt i enkelte sporstbutikker og på butikker som selger sykepleieartikler Du sier du har krykker, de har du kanskje fått av legen din? Hva sier legen om videre alternativer? Snakk med legen og be om henvisning til fysioterapeut, som en start. Med dine problemer bør du få hjelp straks, ellers kan det bli værre og rekonvalesensen etter fødselen kan ta lenger tid. Kremer tror jeg du skal styre unna. Det finnes noen som har smertedempende/betennelsesdempende effekt(f.eks Orudis krem) men de kommer jo inn til babyen din like fort som de kommer inn i kroppen din, så ville vært skeptisk... Lykke til! Be brave...
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 19. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2009 Takk for flott tips =) Har både låsning og løsning, kommer og går som d selv vil.... skal ringe etter rek. til fysio i morn tenkte æ =) Takk takk for nyttige svar =)
lykkelitenkomtilverden Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Hei. Jeg hadde ekstrem bekkenløsning med første mann, fikk beskjed om å holde meg i ro. Neste gang trente jeg MYE, og MYE yoga, kjente det litt men var i kjempe form. For all del ikke hold deg i ro, blir bare værre!!!!! Kom deg på trening og spesielt yoga!!! Lykke til:)
Sweet Georgia Brown Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Kiropraktor har hjälpt mej massa medans jag väntar på tid hos fysio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå