Gjest eelis+spire Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg sliter med utrolig vondt både her og der, men spesielt ryggen (jeg lurer på om jeg har en bekkenløsning på gang, men ingen vil fortelle meg hvor man har vondt når man har bl !). Jeg jobber som servitør uten fast stilling og uten faste arbeidstider. Min jobb kan ikke tilrettelegges, da hovedproblemet mitt rett og slett er å gå, og det er for det meste det min arbeidsdag består av. Min arbeidsgiver har heller ikke gjort noe for å legge til rette min arbeidsdag for meg. Siden jeg jobber uten kontrakt på annet enn "ekstrahjelp", hvordan kan jeg sykemelde meg og fortsatt få lønn? Jeg jobber tilsvarende ca 80% pluss minus hver måned, men er veldig usikker på hvordan reglene for dette er. Hva trenger jeg av legehjelp for å få en sykemelding? Og hva har jeg rett på?
tullemor_til_snart_4 Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Kan du ikke jobbe pga bør du gå til legen og forklare situasjonen. Da blir du nok sykemeldt 100%, siden jobben ikke kan tilrettelegges. Evnt kan du ha rett på svangerskaps perm (vet ikke helt reglene på dette), som ikke må forveksles med Foreldre penger. Da vil du ha krav på lik utbetaling som du har idag. Bare husk å ta med lønnslippene til NAV når de skal regne ut hvor mye de skal betale, i tilfelle arbeidsgiver oppgir for lite. Det har skjedd før...
Gjest eelis+spire Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Dytter litt på denne jeg.. Jeg var hos legen i dag, fikk 100% sykemelding frem til 23. april, og 50% sykemelding etter det og frem til 30. april. Jeg stakk innom NAV på tur til arbeidsgiver med sykemeldingen, men hun dama jeg snakka med der var jo helt håpløs, og kunne ikke gi meg svar på noe av det jeg lurte på. Vil det lønne seg for meg (økonomisk) å sykemeldes 100% resten av svangerskapet, eventuelt få svangerskapspenger (hva er forskjellen??), eller er det en god løsning legen min har lagt frem nå? Legen min sa at hun ikke vet noe om hvordan det gjøres med penger osv, og hun ville ikke sykemelde meg mer enn 50%, og ikke resten av svangerskapet, siden jeg ikke er "dødssyk", som hun sa. Arbeidsgiver sa også at hun ikke skjønner hvordan hun skal få lønnet meg mens jeg er sykemeldt, i og med at hun ikke har noen stillingsprosent å forholde seg til. Hva gjør jeg, og hva har jeg krav på? HJEEEELP!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå