Gjest eelis+spire Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg sliter med utrolig vondt både her og der, men spesielt ryggen (jeg lurer på om jeg har en bekkenløsning på gang, men ingen vil fortelle meg hvor man har vondt når man har bl !). Jeg jobber som servitør uten fast stilling og uten faste arbeidstider. Min jobb kan ikke tilrettelegges, da hovedproblemet mitt rett og slett er å gå, og det er for det meste det min arbeidsdag består av. Min arbeidsgiver har heller ikke gjort noe for å legge til rette min arbeidsdag for meg. Siden jeg jobber uten kontrakt på annet enn "ekstrahjelp", hvordan kan jeg sykemelde meg og fortsatt få lønn? Jeg jobber tilsvarende ca 80% pluss minus hver måned, men er veldig usikker på hvordan reglene for dette er. Hva trenger jeg av legehjelp for å få en sykemelding? Og hva har jeg rett på?
tullemor_til_snart_4 Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Kan du ikke jobbe pga bør du gå til legen og forklare situasjonen. Da blir du nok sykemeldt 100%, siden jobben ikke kan tilrettelegges. Evnt kan du ha rett på svangerskaps perm (vet ikke helt reglene på dette), som ikke må forveksles med Foreldre penger. Da vil du ha krav på lik utbetaling som du har idag. Bare husk å ta med lønnslippene til NAV når de skal regne ut hvor mye de skal betale, i tilfelle arbeidsgiver oppgir for lite. Det har skjedd før...