Gå til innhold

Ingen liker mannen din. Han er mindre pen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk jeg høre av mamma. Og det kan hende det er sant. Men hvorfor sier ikke folk dette til meg, og ikke til henne? Når jeg svarte at jeg vil ta det opp med folk, sa hun at da tror de hun har sladret, og hun ble sur på meg. Jeg tolker det jo da som om hun kanskje er den som hater han, og egentlig sier det på den måten for å understreke sitt eget hat mot han?

Hun har sagt at når hun ser oss sammen, ser hun en pen dame med en stygg, halvgammel mann, og hun har spurt meg rett ut om jeg ikke skjemmes når jeg går sammen med mannen ute blant folk.

Er det andre som har en sånn mor? Jeg har aldri hørt annet enn negativt fra hennes munn siden jeg var bare barnet. Det er ikke noe nytt, med andre ord. Men jeg skjønner ikke at hun aldri slutter å si negative og stygge ting til meg. Hva er det som gjør at folk sier sånne ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, om noen har sagt noe så stygt til henne hva er da vel vitsen i å bringe det videre? Han blir vel neppe noe annerledes utseendemessig for det om hun sier slike ting? Og spiller det egentlig noen rolle hvordan han ser ut om du er fornøyd med ham?

Du hadde nok hørt noe fra venner lenge før dere giftet dere om han er en skikkelig uspiselig kar, men siden ingen har sagt deg et par ærlige ord i all fortrolighet er det vel bare moren din og et par andre sippete gamle damer som sitter og sladrer om alt og alle og dikter opp egne rykter. Moren din er kanskje typen som trives best med negative utsagn? Min mor er også egentlig sånn, men jeg har konsekvent de siste fem åra sagt til henne at jeg ikke orker å høre på sladder og lignende og byttet tema hver gang hun blir for negativ. Kanskje en framgangsmåte som kan gjøre hverdagen din også lysere?

Skrevet

Han er ikke akkurat noe fruktfat, kjæresten hennes heller. Men jeg kunne aldri i verden funnet på å sagt noe stygt om et annet menneskets utseeende. For det første betyr det så lite. For det andre ser jeg verdien av et menneske basert på hva det indre har å by på. Jeg synes det sårer, men når det kommer fra henne, så burde jeg vel egentlig ta det med en klype salt. Jeg vet jo at hun ikke kan noe for det. Hun klarer ikke la være å si negative ting. Vet ikke hvorfor. Hun har alltid vært sånn.

HI

Skrevet

Jeg må jo bare si at du høres ut som et fint menneske, til tross for oppdragelsen du må ha fått av din mor. Hun høres ikke helt god ut.

Kos degmed mannen din, som du sikkert har valgt fordi du elsker han. Synest ikke du han er fin? Det er jo det som teller.

Skrevet

Ja, jeg er fornøyd. Han er ikke noen fimstjerne, men han er min, og han har verdens fineste og varmeste øyne.

HI

Skrevet

Går folk rundt og snakker stygt om folks bedre halvdeler? Er folk så stygge og shallow at de gjør sånt? Gjør du som leser dette sånt?

Jeg gjør ikke det. Jeg kan tenke som så at en person har stor nese eller sånne ting, men tar meg i det med det samme, og kjefte på meg selv for det i samme øyebllikk tanken kom. Det ytre betyr ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...