Gå til innhold

Ang sex og lyst...trallalla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har absolutt ingen sexslyst, overhodet! Blir nesten irritert når han vifter tissemannen sin frem og dytter den borti meg på kveldene..

Er dette vanlig?

Hadde en tøff fødsel for snart 5 mnd siden, stingene og underlivet var i orden etter 2 mnd... Etter det var det ikke noe stas med sex altså, gjør det for å glede han..

Nå har jeg akkurat gjennomgått en akutt operasjon pga en verkebyll i rompa..(i skinka...:P) som var SYKT vondt..og har åpent sår etter det.. og derfor helst ingen sex...

Men det er vel litt sånn at har man det ofte så har man mer lyst på det til slutt, man får vel mer glede av det?

Jeg stresser pga veslemor, redd for at hun skal våkne og jeg må være klar.. ligger bare å lytter etter lyder og orker ikke "glede" meg over hva som skjer..

Flere i lignende situasjon?

Litt åpent tema,...men her diskuteres det da hemoroider og underliv jevnt, så dette føler jeg at ligger midt i mellom! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene. Det er vanlig å ikke å ha sexlyst en god stund etter en fødsel, faktisk opp til halvannet år... Ikke bare pga fødselen, men man får tilfredsstilt nærhet og kos med barnet, og da trenger man ikke sex. Mange har jo sexlyst og det er jo bra for dem. Jeg sliter fortsatt, ett år etter fødsel... desverre.

Skrevet

Hei :-)

Jeg skjønner deg kjempegodt!! Jeg hadde sexlyst ca 4 uker etter fødsel, men fyyyy sa vondt det gjorde å prøve (sydde også mye og hadde en tøff fødsel), sa det ble med prøving inntil det nesten var gått 4 mnd...

Må si at jeg tror ikke det er bra å presse seg til sex... enig med deg at man skal forsøke å få igang "systemet" igjen, men hvis du virkelig ikke vil gjør det bare vondt værre tror jeg (kan bli værende en følelse av å MÅ ha sex...).

Sambo var rimelig desperat etter 4 mnd uten ordentlig sex... he he... men han har skjønt at det tar tid og sex er jo noe mellom to mennesker.

Jeg klarer ikke å ha sex i samme rom som lillemann, så vi har sofasex i stua, litt sånn fjortis :-) Og det er sjelden!!

Frem til 4mnd etter fødselen var jeg også kun fokusert på lillemann og tenkte på om han våknet etc... så da sank jo sexlysten betraktelig...

Er et ømtålig (hvordan skriver man det?) tema, men fint å diskutere her inne da :-)

Ikke press deg, men søk lysten :-)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det!

Snart 4 mnd siden fødseln og jeg kjenner ikke en ensete plass at det frister med sex!

Jeg har hatt endel problemer etter fødselen, å fremdeles er jeg ikke bra i underlivet (måtte ta korrigerende inngrep pga at såret grodde feil), så jeg har jo en unnskyldning for å la være da. Egentlig glad for det! :)

Mannen min har på en måte vent seg til det tror jeg, uansett er det jo uaktuelt med sex nå siden jeg enda har vondt.

Håper lysten kommer snikende snart.

Jeg har jo lyst å ha lyst hvis du skjønner :)

Skrevet

Og her kommer ordene fra SølibatDronningen ;oD

Etter forrige fødsel var det helt uaktuelt å gjøre noe som helst før jeg hadde vært på 6ukerskontrollen hos legen, og da den var unnagjort bestemte jeg meg for å "kaste meg i det" (hadde ikke hatt sex omtrent hele svangerskapet pga enten hyperemesis eller bekkenløsning). Det var ikke mye godt! Kjentes ut som en granbarbusk oppi hutaheiti, til tross for god smøring. Og så rant det mm fra puppene også, noe jeg selv ikke syns var noe stas (mannen merka det ikke før jeg akket meg). Først 9mnd etter fødsel begynte det å være godt igjen, og lysta begynte så smått å komme i gang. Mannen var kjempeforståelsesfull den perioden og lot meg være den som tok initiativet (for å unngå at jeg følte meg presset og evt sa nei av gammel vane). Jeg hadde mer behov for å ha kroppen min i fred om natta, enn nærhet selv om jeg elsker nærhet med mannen min. Ble liksom "spist opp" av baby, spesielt så lenge jeg ammet.

Denne gangen har også svangerskapet vært sexfritt av samme grunner som sist, og foreløpig (gutteplutt er snart 8 uker) har jeg ikke sett snurten av noen lyst til å prøve meg i senga (nå har det også skjedd noe rart i underlivet etter fødsel, så må knipe meg opp litt før jeg tør slippe noen andre til tror jeg) og mannen er forståelsesfull som sist. Noe jeg beundrer ham stort for - vet jammen ikke om jeg hadde holdt ut selv (ikke det at jeg er noen sexbombe fra før, og spesielt ikke nå etter fødsel med tusen nye strekkmerker, ekstra hud og greier, haha).

Snakk med mannen din om hvordan du føler det/tenker, og prøv å tenke om du helst vil at han skal ta initiativ eller overlate det litt til deg en periode. Ja, sex avler sex, men samtidig om man presser seg når man egentlig ikke har lyst kan det få motsatt effekt. Jeg "presset meg" et par ganger forrige gang, men da var det på eget initiativ og dermed føltes veldig annerledes enn de få gangene jeg sa ja, når jeg egentlig ikke ville på hans initiativ.

Vi flyttet forøvrig storesøster tidlig på eget rom (mest for å få ha søvnen i fred for alle 3 - hun var ferdig med nattmat, da) og det hjelper jo litt på "privatlivsfølelsen" ;o)

Skrevet

Hei. Snuppa er 11mnd å her er det og dårlig med lyst ol..

I svangerskapet ble det og lite (sex) pga jeg var enormt dårlig i bekkenet. (Gikk på krykker å sykem. nesten hele svangerskapet)

Jeg sier ofte til mannen at vi ikke må glemme ut å være litt kjærestepar.

Glemmer å kysse å klemme siden snuppa opptar en del tid.

Så selv om ikke SEX alltid blir "gjennomført" er det vertfall viktig at noe blir bevart som klemming,kyssing,små berøringer vertfall..

(tenker jeg vertfall)

Jeg og mannen har snakka om dette (ang. sex),

å begge e veldig trøtte for tiden,å ingen har det "behovet" som selve SEX ÈN.

Tror det er viktig å snakke med hverandre om det å prøve å forstå hvis den ene parten ikke vil,orker ol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...