Gå til innhold

Når slutte med bleie om natten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går uten bleie hjemme, men vil ha på seg i barnehagen.

Og hun bruker selvsagt bleier om natten...

Når slutte med dett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun er blitt tørr på natta.

Skrevet

Hva er vanlig alder for det??

Skrevet

Aner ikke, men min 3,5åring er fortsatt våt om natta. Mulig han drikker mye om kvelden, men han er jo tørst he he. Venninna hans som er nøyaktig like gammel slutta med bleie før sommeren i fjor. Forskjellig fra barn til barn det der:)

Skrevet

Vi slutta med nattbleie samtidig som vi slutte helt med dagbleie.

Gutten vår hadde da hatt tørr bleie flere netter. Han var 2 år og 8 mnd. Han har hatt ett uhell om natta. Det var forrige uke. Nå er han 2 år og 11 mnd.

Tror det er viktig å vente til bleiene er tørre etter en natts søvn.

Skrevet

Min gutt slutta med bleie på dagtid når han var 3 år og et par månder, ca et halvt år senere, var begynte nattbleia å bli tørr, og etter 3 netter med tørre bleier på rad, kutta vi ut nattbleia.

Det gikk ikke så veldig bra, for da tissa han seg ut hver natt i ei uke, og ville selv ha bleia på igjen. Så vi tok den på igjen, og den var helt tørr. Brukte da bleie i et par tre uker, helt tørr hver natt, til han ble trygg nok til å prøve uten. Da gikk det bra, har ikke hatt et eneste uhell siden;o)))

Skrevet

Snuppa vår slutta med bleie når hun var 2 år og 8 mnd. Hadde vel på bleie om natta i en 14 dagers tid etterpå, men det var egentlig unødvendig.

Skrevet

Når bleia begynner å være tørr om morgenene. Og helst etter flere morgnener med tørre bleier. Noen er 3 år, andre 5 år.. Veldig forskjellige.

Skrevet

snuppa var 2 år og 2 mnd når hun sluttet helt med bleie på dagen. tre uker etterpå sluttet vi med nattbleien også. hun hadde litt uhell i starten. men det må man nok regne med. bleien var egentlig ikke tørr på morgenen. men det gikk veldig bra. vi tok henne på do før vi la oss da. det er nok lurt. gjør det av og til enda.... nå er hun straks tre år. har av og til uhell på natten enda.

Skrevet

En skal ikke ta dem opp for å tisse etter at de har sovnet. Holder de seg ikke tørre hele natta uten det er de ikke klare for bleieslutt rett og slett. Å ta dem opp for å tisse etter at de har sovnet får bare kroppen deres til å venne seg til å tisse når den er halvsovende og sjansen for at de tisser i senga blir bare større.

Skrevet

dette er nok veldig individuelt. de fleste slutter nok når de slutter på dagen eller litt senere.. men det er normalt å bruke bleie på natta en god stund også.

min største sluttet med bleie på natta 3 måneder etter hun hadde sluttet på dagen..

minste sluttet med bleie når hun var 2,4 år, da også på natta... noen dager etterpå..

men sluttet ikke før de hadde hatt flere dager etterhverandre med tørr bleie..

Skrevet

Gutten min slutta med dagbleie ifjor sommer, og ble 3 år i november. Han bruker fortsatt bleie på natta, og er sjelden tørr om morgenen, men tenker vi skal prøve å avvenne han helt til sommeren igjen, for da er det enklere å tørke sengetøy raskt utendørs. (Har ikke tørketrommel, og vil ikke ha det heller..)

Skrevet

Vår sønn slutta med bleie da han var 2,5 år. Slutta med nattbleie uka etter, siden alle bleiene hadde vært tørre. Om han har drukket mye på dagen, tar vi ham opp for å tisse før vi legger oss. Dette har vi gjort i 10 mnd nå, og han har aldri tissa i senga. Så for noen kan det være en perfekt løsning. Om vi ikke tar ham opp, våkner han av seg selv og kommer inn til oss. Da er det myyye vanskeligere å få ham til å sovne i senga si igjen. Så de trenger ikke venne seg til å tisse i halvsøvne. Det har jeg aldri hørt om. Kjenner flere som gjør som oss.

Skrevet

Jenta mi har ikke tisset i søvne siden hun var rundt året. Hun sluttet helt med dagbleie for et par måneder siden, ca 2,5år. Vi har på bleie om natten enda, for hun har en tendens til å våkne halvveis om natten (sikkert fordi hun må tisse), og da tisser hun i bleia. Liker også å tisse i den om morningen før hun tar den av seg selv.

I natt har hun sovet uten bleie, sa i går kveld at hun ville sove uten. Hver gang mannen hørte en liten lyd var det "husk at du ikke har bleie"... Så hun får bestemme selv når det er på tide å slutte helt....

Skrevet

Mine to eldste har vært litt over 4 år og litt under 4 år før de ble klar for å slutte med nattbleie. Stresset ikke med det, bare oppmuntret de til å gå på do i stede for å tisse i bleien og etterhvert ble det flere og flere tørre bleier om morningene, da sluttet vi og det gikk fint :-) De var mellom 2,5 åg 3 år når de sluttet med dagbleie, så brukte nattbleie godt og vel 1 år lenger enn dagbleie.

Skrevet

Sønnen deres har jo da nå i stedet for å ha vent seg til å tisse i halvsøvne vent seg til å våkne på natta for å tisse. Virkelig tørr på natta er man jo ikke før man greier sove hele natta uten å våkne for å tisse. Å våkne en sjelden gang for å gå på do er jo normalt, men en skal ikke behøve å våkne hver natt for å tisse. Når kroppen er moden for det sover en gjennom natta uten å behøve tisse, om en da ikke har vent kroppen til å skulle våkne for å tisse en gang hver natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...