mastermind Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Skal til island i sommer og lurer på om vi trenger pass. gjør vel ikke det innenfor norden? trenger barna id? i så fall hva? fødselsattest?
Sånn kan det gå Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Alle må alltid ha gyldig ID når en drar til utlandet, og for norske borgere er det kun pass som ansees som gyldig identifikasjon i utlandet.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Man trenger da ikke pass for å komme inn i danmark og sverige?
Sylteflesk Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Du trenger ikke pass for å reise til Island, men du trenger pass for å fly til utlandet. Så hvis dere skal ta båten dit, går det bra uten pass. Skal dere fly må både voksne og barn ha pass.
Sånn kan det gå Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Innen Norden er det ikke som pass i seg selv du trenger passet, men som identifikasjon. Innen Norden godtar mange enda f.eks førerkort eller bankkort som legitimasjon, men du kan også der risikere at det ikke blir godtatt.
Gjest Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Det er sinnsykt irriterende når flyselskap ber om pass når man flyr innen Norden. Jeg pleier på trass å bare vise bankkort selv om jeg alltid har med meg passet på reise, sånn i tilfelle det skulle trenges. Men man må jo ha gyldig legitimasjon med seg uansett og små barn har jo gjerne ikke noe annet enn passene sine da :-)
camilla^ Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Vi tok båten til Island, en av tre unger hadde pass. Vi ble stoppet i Tolla, noe alle fra båten ble. Da skulle de hatt pass, men gikk greit når vi kunne vise frem fødselsattest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå