Gå til innhold

Noen tips mot urolige legger? Magnesium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Jeg er i uke 24 og de urolige leggene har slått inn for fullt! Noen kvelder har jeg store problem med å få sove for leggene plager meg sånn. Fikk tips om magnesium fra legen, men da jeg skulle på apoteket og kjøpe, så sa de jeg burde sjekke med legen igjen, for ellers så anbefalte de ikke det til gravide???! Dette pga at det trengtes store doser for at det skulle virke på leggene. Hva gjør jeg nå? Er de på apoteket overhysteriske? Har noen erfaringer med magnesium? Eller har dere noen andre kjerringråd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stålkniv under madrassen!!!

Det sies å virke.

Skrevet

Har selv tatt magnesium pga urolige legger, dette var før jeg ble gravid, å jeg trengte ikke større dose. Jeg tok vel en eller to piller daglig, husker ikke hva som sto på boksen, å symptomene forsvant etter noen månder.

Skrevet

Hei, jeg sliter også veldig med urolige legger, går på sterke medisiner mot dette npår jeg ikke er gravid. Nå er jeg 17 uker, og tar magnesium hver dag 500mg. Magnesium er ikke skadelig å ta. Jeg tar også Mega-B stress, som er B-vitaminer fra Solaray (fåes på helsekosten). Akupunktur har også til en viss grad hjulpet meg.

Noen netter når det er ekstra ille, hjelper det å legge meg et annet sted, f.eks på sofaen. (aner ikke hvorfor), massere leggene, eller tøye ut innside lår/ legg muskler, for å øke blodsirkulasjonen. Det er ofte dårlig blodsirkulasjon som gjør at bena blir "rastløse", for blodet pumper ikke raskt nok igjennom...

Håper dette hjelper, jeg vet nøyaktig hvor frustrerende det er...

Skrevet

Jeg har hørt at det skal hjelpe med kalsium... ?

Skrevet

støttestrømper øker blodsirkulasjonen, synes det virker veldig godt på mine legger ihvertfald. hvert å prøve!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...