Gå til innhold

Jeg er usikker og

Anbefalte innlegg

Skrevet

engstelig. Vi har tatt ut separasjon. Og bestemt oss for at jeg skal flytte.

Vi har 3 barn 13-15 og snart 18 år.

Jeg skal ha den eldste boende hos meg. Han har sagt at han skal ha de 2 yngste hos seg.

Jeg tjener ca 13000,- pr. mnd. 80% stilling

Han er uføretrygdet og har ca 10000,- pr. mnd

Nå er jeg veldig engstelig om hvordan jeg skal greie meg. Vil moste barnetrygden om ca.4 mnd.

Må jeg på noen måte betale eksen noe og hvordan overleve.

Og begynner jeg å kreve b.trygd, så får jeg visst se en person som jeg ikke har sett.(meget truende tone altså)

Nei, nå klarer jeg ikke å skrive mer for jeg er oppløst i tårer.

Hvordan overleve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå rettens vei. kjemp din sak. men husk å spørre barna hva de vil...

Skrevet

Ring familievernkontoret i kommunen og hør. Tror alle gifte/samboere nå må inn på såkalt mekling når det er barn med i bildet. Hva barna selv ønsker, skal tillegges sterk vekt, spesielt når de er så store som hos dere.

Trøsteklem:-)

Skrevet

Ja, har tenkt til å spørre barna. Han blir meget sint når jeg nevner ting jeg ønsker å ta med. Og alt jeg nevner så må jeg betale det ut til han, uff jeg er lei meg. Og har sskjønt det nå at han har snakket med familien sin og skal få noe møbler derfra, med ønske om at jeg skal bli med og hente det. Da sa jeg nå at jeg føler meg ikke veldig lysten til et. Og da mente han at så lenge varte den roen, så nå er han gått ned. Er litt redd og nå altså.

Skrevet

Takk for svar. Ja, vi har vært til mekling og der sa han på forhånd at han skulle ha de 2 yngste, noe jeg sa var greit. Vi har foresasten ikke snakket eller spurt ungene hvor de ønsker å ha adr.sin. Men regner med at jeg er litt tapt når det da kommer til det økonomiske. Men takk for svar og klemmen.

Klem tilbake

Skrevet

Når ungene er så gamle som deres barn er, så synes jeg det er direkte stygt av mannen din å bestemme hvor de to yngste skal bo!

Dette skal bestemmes av barna gjennom mekling og samtaler. Lykke til

Skrevet

Økonomisk er ikke dette bra for deg i det hele tatt. Jeg tror faktisk du kommer til å ende opp med å betale bidrag til eksen din, du tjener jo mer enn ham og han skal i tillegg ha hovedomsorgen for de to minste.

Ikke vet jeg hvor lenge man beholder skatteklasse 2 og slikt noe, men tipper det faller bort når barnet er 18 år. Kan ikke se at du får noen som helst fordeler ved å ha omsorgen for den eldste (snakker kun økonomi nå altså).

Skrevet

Hvordan overleve? Som alle andre som bor alene. Sønnen din er jo straks 18 og må da forsørge seg selv. At du betaler bidrag til mannen din er jo bare rett og rimelig om han er den som skal ta seg av de yngre barna. Og barnetrygd er det jo den som tar seg av barna som skal ha.

Hvorfor skulle det være mere rettferdig at barna ble hos deg?

Skrevet

Hun har en mann som truer til seg de minste. Det er jo opplagt når vi leser innlegget hennes.

Ikke får hun lov til å ta med seg TING fra huset som hun ønsker å ta med seg heller.

HI, skaff deg en advokat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...