ormeynglet Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg klør så innmari på leggene, spesielt om kvelden. Er ikke hoven enda og har ikke begynt å plages spesielt med sprengte blodårer heller. Er bare 17 uker, så syns det var litt rart. Er dette et vanlig symptom eller, sikkert teit spørsmål, men har aldri vært plaget med dette før.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Ikke unormalt nei. Hadde det sist og da jeg begynte å vaske meg med olje i stede for såpe når jeg dusjet ble det mye bedre. Faktisk så bruker jeg nesten ikke bodylotion mere fordi huden når har så mye mere fukt. På apoteket har de mange ulike dusjoljer! Tipper dette hjelper på deg og. Tørr hud er som oftest årsaken!
Artica Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Jeg også klør noe sinnsykt, tror nesten jeg blir gal av kløingen. Klør mest på leggene, men også på magen, ryggen, lårene. Er en vanlig svangerskaps plage, men legen følger dette opp med å sjekke lever prøvene dine. Jeg klødde også sist svangerskap, men ikke så mye som nå. Alle prøver var normale
gravid86 Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 JAAA! noe så inni granskævven også!! blir helt desperat noen ganger. Klødde så jævlig en kveld at jeg brukte en fotfil av sånn stein til å klø med. så ikke ut etterpå. ser ut som jeg har blitt angrepet av et dyr. og ikke nok med leggene, det er ryggen og puppene også. men er bedre nå etter at jeg startet med å smøre meg morgen og kveld. gnir meg inn med jordnøttolje på mage og pupper. Det hjelper. Spenol er også veldig effektivt. Uten parfyme:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Klør ja Ikke så mye andre steder, men innimellom noe vannvittig på leggene. Alt man skal gjennom altså
Gjest Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jaaa, jeg kløøøøøøøøør! Blir gal snart! Er på leggene, bak knærne og albuene. Aldri vært plaget med noen form for eksem eller noe før, så er ganske frustrert.
Gjest Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 jeg klør mye på magen jeg.Og på puppene,men mest på magen! lurer på hva det kommer av.Det kan godt hende jeg har gjort det i andre svangerskap også,men klarer ikke å huske det!
rosa76 Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Skal løpe å kjøpe olje i morra jeg! Klør som en gal om kveldene,legger og lår. Hatt samme i to tidligere svangerskap, så det er vel som det skal da:-)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Jeg har vært mye plaget av kløe på legger, lår og rumpe denne gangen, men har gitt seg nå siste ukene heldigvis (er i uke 25 nå). Vet ikke hvorfor.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Kløinga kommer enkelt og greit av at vi er graivde. Mye endringer i kroppen som kroppen ikke alltid vet hvordan den skal takle. Såkalt svangeskapskløe er jo normalt og ikke farlig i utgangspunktet. Men om man klør inni hender eller under føttene bør man kontakte lege. Husk når vi er gravide øker blodvolumet vårt noe voldsomt, dvs kroppen trenger mye mere væske enn vanlig, dette gjør at man tørker letter ut i huden. Pluss at man vokser jo endel også, når huden strekker seg klør det jo! Derfor er det veldig logisk å klø på puppene og magen. Og lårene etterhvert og... Leggene er vel der de fleste klør, ikke at jeg vet, men med økt mengde blod som skal gjennom kroppen, kan det være økt press på kapillærene i føttene som gjør at det klør og..
snille_snille Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Jeg klør noe sinnsykt ved anklene og så beveger det seg til under føttene. Våkner om nettene av at jeg klør meg selv i søvne. Hvorfor er det mer farlig å klø under føttene? Hva kan være galt?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Når det er noe galt så er det leveren som ikke klarer å bryte ned de stoffene den skal bryte ned. Og dermed hoper det seg opp av stoffer som kan være skadelig for både mor og barn. Men, det trenger ikke bety at dette er tilfelle hos deg selv om du klør under føttene. For veldig mange klør både her og der uten at det er dette som er årsaken. Men om du begynner å bli gul i huden i tillegg må du komme deg til lege. Uansett så kan du jo nevne på neste kontroll at du klør under bena. Svangeskapsforgifitng bruker normalt å utvikle seg mot slutten av svangerskapet.
ormeynglet Skrevet 19. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2009 Ok, da skjønner jeg at dette er helt normalt. Rart jeg ikke har hatt dette de andre gangene jeg har vært gravid. Har faktisk en krukke med hamp-krem fra Body Shop stående så den skal prøves ut i dag. Snuppa sin A-derma har ikke hjulpet iallefall. Mye rart man skal styre med altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå