Gå til innhold

*chiquita*!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

god kveld;-)

vært på farta hele dagen, så nå var det godt å sette seg i sofaen;-)

psyker meg opp til å ta en skikkelig rydd/vask her imorgen, mens sambo og tuva lufter seg ute..er så tiltaksløs..men mamma skal sitte barnevakt her på mandag kveld, så da skal hun slippe å støvsuge;-))

jeg vurderer sterkt å høre med legen om gradert sykemelding..men det er så vanskelig.bare 2 uker å jobbe før jeg har tatt ut en uke ferie..men det er litt feil å bruke ferie fordi man er sliten også!

får sjekke hvordan det går nå til uka...var hjemme tors og fre, og er ikke helt i slaget enda..

har du gjort noe spennende hittil i helgen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg ville bare sykemeldt meg var jeg deg. Vi skal jo jobbe så utrolig mange år senere i livet, og det er ikke mange mnd tilsammen man går gravid. Da syns jeg man skal ha det greit og ikke slite seg ut.

Vi feiret min manns 30-års dag igår. Knallgøy! Og jeg var opp helt til 03.30:-) Men hadde sovet på dagen,sånn at jeg skulle klare å holde meg våken så lenge. Men våknet selvfølgelig tidlig idag da. Så er ikke lenge til jeg må legge meg et par timer igjen:)

Nå kjenner jeg spark på utsiden av magen hver dag. Men blir fort bekymret om jeg ikke har kjent noe på noen timer. Har sagt til meg selv at resten av svangerskapet skal jeg bare kose meg og IKKE bekymre meg. Men tankene dukker fort opp. Og jeg gleder meg veldig til å runde 24 uker, for da er det sjangs for at ho overlever hvis fødselen starter. Men jeg gikk jo 11 dager over termin med Bendik, så det er jo liten sjangs for at jeg skal føde for tidlig.

I morra skal jeg til jordmor. Det gleder jeg meg veldig til. Det er ei anna enn jeg gikk til forrige gang. Så håper ho er grei:)

Ha en fin søndag:)

Skrevet

puh!

idag har jeg drevet med husarbeid i maaaaange timer..utrolig hvor lenge siden jeg har gjort en skikkelig jobb her hjemme;-)bekkenet mitt er ikke enig i at dette var lurt, men...det er uansett deilig at det er litt mer ryddig og rent her;-)

30-års lag, ja..imponert over at du holdt ut til 03.30;-)hvor gammel er du, forresten? (jeg blir 32 i desember!!!), men har egentlig ikke fått med meg at jeg har rundet 30;-))

jeg SKAL ringe legen imorgen, og høre om jeg kan få en hastetime(pleier å være veldig grei).jeg skal fortelle akkurat hvordan jeg føler meg, og ikke være så stolt!!!så får han avgjøre hva som er best ang.sykemelding!

Lykke til hos jordmor imorgen;-))

Skrevet

Godt å få gjort husarbeid, bare så utrolig kjedelig når bekkenet blir verre. Kjente det godt igår, da vi vasket etter festen.

Jeg er 24 (i et halvt år til) , så jeg sier til mannen min at jeg er tidlig i 20 åra,mens han er oppi 30-40 åra:-) Så kommer nok til å si det noen ganger til i et halvt år! :)

Åssen gikk det hos legen idag? Håper du fikk redusert litt på jobben, er ingen vits å slite seg ut.

Jeg hadde en kjempefin time hos jordmor idag. Ho var virket veldig flink og koselig. Hørte hjertelyden på tulla:) Det er så gøy!

Skal til legen igjen på torsdag, og tror jeg vil fortsette i 50%. Trives så godt med det:-)

Har lagt på meg 3kg til nå i svangerskapet, og er veldig fornøyd med at jeg klarer å holde vekta så greit! Spiser vanlig og prøver å bevege meg. Forrige gang spiste jeg jo på natta, for å holde kvalmen eller halsbrannen unna. Ikke rart jeg la på over 20kg:-)

Ha en fin kveld:-)

Skrevet

du er jo rene ungdommen du da;-)

jeg fikk legetime på onsdag,så vi får se..blir nok ikke noe problem å få sykemelding.pga magesykdommen min har jeg økt risiko for å føde for tidlig, så han vil at jeg skal høre på kroppen min...

jeg har gått opp 4 kg, og det er vel greit..forrige gang hadde jeg gått opp 0.5 kg til nå!!!da ble det 11 kg totalt, men regner med at det blir litt mer nå..er ikke på langt nær så aktiv som den gangen;-(

dersom jeg er hjemme noen dager i uka, er det jo lettere å gå tur;-)

pjokken i magen har vært helt turbo i magen idag, og ligget langt nede og sparket i blæra når jeg har gått ute på jobb!!

nå skal jeg legge meg tror jeg..vært på møte etter jobb, og har tidligvakt imorgen...

god kveld;-)

Skrevet

God morgen!

Nå sitter jeg foran pc`en og spiser frokost. Er blitt standard det de dagene jeg er hjemme:)

Verket godt i bekkenet igår kveld jeg, gikk en tur med Bendik i vogna på ettermiddagen, og kjente det godt etterpå. Så jeg slipper nok ikke unna denne gangen heller:( Tenkte å nevne det for legen til torsdag, så da er det sikkert ikke noe vits å prøve å jobbe fult igjen, men mange tunge løft.

11kg var ikke mye. Hadde 10 i tillegg til det jeg:-) Håper jeg klarer meg under 20 denne gangen:-) Hjleper med en gang det kommer vannmelon, nektariner, jordbær og plommer i butikkene! Da blir det ikke mye usunt jeg får i meg:)

Lykke til hos legen i morra!

Skrevet

hei;-)

høres ut som en koselig morgenrutine med frokost foran pc'en;-)

er nok ikke lurt at du jobber fullt igjen når bekkenet begynner å kjennes..jeg slapp unna bekkenplager med tuva, men nå verker jeg skikkelig hver kveld, og blir helt kraftløs i beina etter jobb:-(

gruer meg litt til legetimen også..er så vanskelig å fortelle noen at man ikke makter mer..ped.ledern min( hun er helt fantastisk egentlig altså) spurte meg i dag om jeg visste hvor mye jeg skulle være borte..om jeg kommer tilbake etter legetimen osv..hun vil jo bare planlegge vikar, men jeg syns det blir litt vanskelig å si noe før jeg har snakket med legen..

er faktisk redd for at jeg skal begynne å grine hos legen;-( pleier egentlig å være sterk sånn, men jeg kjenner jeg tar veldig lett til tårene om dagen.innerst inne skulle jeg ønske at jeg kunne blitt 100% sykmeldt et par uker for å komme til hektene..men det er kanskje litt drøyt?

huff..godt å få ut litt frustrasjoner til deg, chiquita;-)

tuva sovnet på sofaen mens jeg stekte pannekaker, og jeg har prøvd å vekke henne, men...hun er så søt der hun ligger med sand i hele ansiktet og håret;-))

jeg skal gi lyd fra meg i morgen, jeg!!!

forhåpentligvis lettet etter legevisitten;-))

Skrevet

hei;-)

da har jeg klart å la legen ta en avgjørelse for meg;-)

jeg er 100% sykemeldt ut neste uke, og deretter 50 % videre.han vil ikke at jeg jobber 100% igjen i svangerskapet!!

han mente at jeg hadde mye kynnere til å være bare 21 uker, og siden jeg har et høyrisikosvangerskap med fare for tidlig fødsel, ba han meg si ifra med en gang hvis jeg ikke orket å jobbe 50 % etterhvert...

fikk også resept på allergimedisiner;-)))

er utrolig lettet...men jeg begynnte faktisk å grine når jeg leverte sykemeldingen på jobb!!!! men det gikk bra, altså, er bare denne arbeidsmoralen;-)

han tok ul også, men han har det bare for moro skyld(kjøpte det da kona var gravid), så han hadde ikke helt peiling;-) men det var full fart !!

tuva er med en venninne hjem idag, så nå har jeg sendt sambo ut etter pølser og cola(!!!);-)

Skrevet

Hei:)

Så godt for deg å kunne være litt sykmeldt. Kjenner veldig på det med arbeidsmoralen jeg også,men til syvende og sist må vi bare tenke på oss selv. Og hva som er best for babyen i magen.

Jeg må si jeg grugleder meg til legetime idag, føler jeg bare sitter og syter når jeg er der. Men det er jo sant det jeg sier. Så det er jo egentlig ikke syting! Verket mere i bekkenet de siste kveldene også. Klarte yoga-timen igår, heldigvis, for da vet jeg at jeg helt fint kan fortsette der:-)

Håper kanskje på en henvisning til fysioterapeut også, for det ga så veldig god effekt forrige gang. Holdt bekkenet i sjakk hele tiden mens jeg gikk til behandlin, og da han gikk ut i sommerferie, så ble jeg bare verre og verre.

Igår bestillte jeg en ekstra ul til. Huff, de bekymringene tar helt overhånd noen dager. Fikk time 12.mai. Etter det regnger jeg med å kjenne mye liv daglig, så jeg kan følge mye mere med selv. Nå er det så veldig opp og ned hvor mye liv jeg kjenner. Vet at det er vanlig, men tankene om at det er noe galt dukker opp alikevel.

Nå skal jeg snart på jobb, skal bare innom en butikk på veien å kjøpe nygrillet varm kylling og pepsi max. Min dille om dagen! Har sikkert hatt det 8-10 ganger de siste ukene;-)

Har du begynt å smugkikke litt på guttetøy? Jeg kjøpte 2 rosa klesplagg på tirsdag. De var på salg,så da klarte jeg ikke å la være:-) Er jo litt gøy å kikke på jentetøy,når jeg de siste åra, bare har holdt meg i gutteavdelingen:-)

Ha en strålende dag i solskinnet!!

Skrevet

Hei igjen:)

Det gikk greit hos legen igår. Fortsetter i 50%, så nå regner jeg også med det bøir resten av svangerskapet. Deilig!

Ha en god helg!!!

Skrevet

ja det er deilig å vite at man ikke skal jobbe fullt mer..da slipper man å grue seg til legetimene;-)

jeg fikk henvisning til fysio, men bekkenet mitt er mye bedre..var vel bare litt mye tøy og bøy og husarbeid som tok knekken på det på søndag;-.)

kjenner at allergimedisinene begynner å virke, og at jeg har mer energi bare etter noen dager hjemme;-)

Skrevet

Så bra formen er bedre:)

Jeg hadde håpet på en hennvisning til fysioterapeut,men fikk det ikke. Bekkenet har vært stabilt idag,men det blir spennende å se til uke igjen,etter jobb. det er de dagene jeg har verket mest.

Har sovnet ute i sola en halvtimes tid 2 dager på rad,og fått skikkelig farge. deilig!!

Ha en fin lørdags kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...