Gå til innhold

Tvangstanker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med tvangstanker- enten som pårørende eller som selv lider av det.. Er selv pårørende til tenåring med denne lidelsen og føler meg helt maktesløs :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kansje ikke så mye en kan få gjort med dette for de rundt.Men det er jo evt flere som lider av det samme eller lignende og da kan gruppeterapi være løsningen..Noen får psykolog og..Vedkommende må ta kontakt eller bli tatt med til fastlege..

Skrevet

Ja, h*n har vært hos psykolog og får nå medisiner. H*n er hos oss kun annenhver helg, men det har blitt bestemt at h*n nå skal bo 1 uke her og 1 uke hos mor, så da står jeg plutselig mye tettere på problemet, og jeg skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre.. Utrolig frustrerende å se en så flott tenåring ødelegges slik.

HI

Skrevet

Vasking av hender/ kropp. (Pga incest..) HI

Gjest Tale30
Skrevet

Så det er tvangshandlinger altså? Det er ikke lett det der. Jeg kjenner til mennesker som har hatt disse problemene og som har fått hjelp hos psykolog. Så det er i alle fall håp om at han kan bli lvitt det, selv om det er et problem som kan synes uovervinnelig.

Dere får støtte ham så best dere kan, og skape et trygt miljø for ham. Jeg ønsker dere lykke til!

Skrevet

Håper virkelig det er håp for bedring ja..

Tusen takk for svar! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...