?en til? Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 er så utrolig sliten i hodet når jeg er på jobb, jobber i bhg og føler dette går mye utover ungene pga lite tålmodighet fra min side..er ikke så mye fysisk sliten frdi jeg har fått litt tilrettelegging m tanke på løfting å slike ting.. andre som hr det slik? føler nesten jeg trenger sykemeldig..men vet ikke helt, jeg er jo frisk da...men trenger sove 1 time når jeg er ferdig på jobb før middagen skal lages... vet egentlig ikke hva jeg vil, kanskje bare høre om andre har det likedan...?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 jeg er også helt utslitt etter en dag på jobb i bhg...og jeg kan dessverre sjelden legge meg nedpå før jenta vår har lagt seg( sambo studerer og jobber endel kvelder...) i tillegg plages jeg mye med allergi som jeg ikke får behandlet skikkelig når jeg er gravid;-( sambo mener jeg burde få en gradert sykemelding, så jeg kan fungere bedre hjemme...uff..det er så vanskelig.
?en til? Skrevet 18. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2009 ja, synes det er veldig vanskelig. føler at det går utover forholdet med samboeren når jeg hele tiden er trøtt og sliten, orker ikke hjelpe til med middag, er sur, og utolmodig hele tiden. det viktigste for tiden etter fødsel er vel et godt forhold, og det får en ikke om en er konstant sliten før fødsel..skulle ønske det fantes et lett svar på dette..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Jeg er også til tider helt utslitt når jeg kommer hjem fra jobb (sykepleier) og føler ikke jeg har veldig mye energi til livet eller. Har en supersnill samboer som lager middag og sånn, men ikke alltid jeg føler han får så veldig mye tilbake. Sovner som regel tvert når jeg kommer hjem fra jobb, og det har jeg aldri gjort før jeg ble gravid. Men "bare" å være sliten etter jobb er kanskje ikke grunn nok til å bli sykemeldt. Jeg har jo egentlig bare meg selv å ta vare på, ingen småtasser som trenger hjelp - ennå. Nå har jeg begynt å slite med bekkenet i det siste så det er vel det som får meg sykemeldt til slutt tenker jeg.
Kongeørna Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Så er det denne samvittigheten, da. Jeg er i den heldige situasjon at de to barna mine er så store, at jeg kan legge meg nå jeg kommer fra jobb. Siste timen på jobben sitter jeg bare å tenker på senga mi. Hjemme rundt tre, sover som regel til 19. Og sitter som en zombie til jeg legger meg igejn. Gruer hele kvelden for å stå opp klokka sju om morgenen. Håper det blir bedre, har startet på 2.trimester. Forstår godt den som sykemelder seg.
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 jobber også i barnehagen... og det begynner å bli tungt nå, plages med kraftige kynnere og er mega sliten når jeg kommer hjem, har en 2-åring som krever sitt. går 50% og har fått tilrettelegging... men blir snart å kaste inn håndklede. syns ikke jeg strekker til med barna, fordi jeg er så sliten:( og at jeg da blir mest i veien for de andre ansatte, som kunne fått en person på topp... i tilleg så har jeg fått beskjed av legen å ta det enda mer med ro, siden kynnerne er så sinsyk kraftige. så tipper jeg klarer bare et par uker til. er 20 uker på vei
septbaby09 Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Jobber ogso som sykepleier, og jobber kun 65% dagtid, pga tilrettelegging, jobber egentlig natt. Men når jeg kommer hjem fra en dagvakt er jeg helt ødelagt i korsrygg, og bekken/hofter, Føler det brenner, og slitsomt å gå, noen andre?? Føler jeg ikke orker dette en evighet til? Men er bare 18 uker, hmm...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 idag har jeg fått streng beskjed av sambo om å ringe legen imorgen..3-åringen vår er tydelig preget av at jeg ikke har ork til noe, og en lunte som er kortere enn noensinne...har også mye kynnere etter jobb(er 21 uker..og var veldig plaget med vonde kynnere utover sv.skapet med nr 1)...hadde vært godt å kunne jobbe 60 % f.eks, så blir det en fridag mellom hver jobbedag. jeg har i tillegg en kronisk magesykdom som også forverres når jeg stresser;-( NÅ skal jeg tenke på meg selv og familien min, og ikke minst barna i bhg, som fortjener en opplagt voksen på jobb...sukk..føles godt å få ut litt guff her inne, nå må jeg bare passe på å ikke se det an i flere uker før jeg ringer legen...
25 år gammel mamma Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Hei Jeg har ikke arbeidet fullt siden jeg fikk sønnen min i 2007...Hadde flexibelt uttak av foreldrepenger og skulle begynne å arbeide fullt i januar i år. Da ble jeg 50 % sykmeldt, dette er pga av at jeg fikk ms etter jeg fikk sønnen min,men også pga. at jeg går med nr.2. Nå ble jeg 100% sykmeldt pga. svangerskapet,men jeg føler sellv at jeg kunne arbeidet noe,men pga kjemikalier på arb.plasssen er jeg nå 100% hjemme. Jeg føler meg frisk,men det er nok lurt å roe ned litt. Så jeg sier bare at du bør si ja til sykmelding,hvis du er i det minste tvil om hva du skal gjøre i forhold til detta... Jeg var selv sliten etter en dag på jobb,men hentet meg inn med en dag hjemme. Å være en del sykmeldt er jo også en mulighet. Mange måter å tilrettelegge en sykmelding på også. Kortere dager, annenhver dag osv... Håper du finner ut hva som er best for deg, og nå er det jo ikke den aller verste tiden å være hjemme heller. Sola er jo fremme og lengre dager... Ha en fin søndag
Gjest Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Ja, jeg har hatt det slik, dvs å sove kunne jeg bare glemme, jeg har jo 3 barn som trenger meg etter endt arbeidsdag, men var veldig trøtt ja. Jobber på ungdomsskole, så er mye støy og stress og som deg et yrke hvor man må beholde humøret for å opptre profesjonelt. Jeg er i uke 25 nå og ble 50% sykemeldt på torsdag, men dette var av litt mer tungtveidene grunner enn "bare" trøtt, er likevel veldig glad jeg skal få hvilt meg litt mer nå, er så sliten!
?en til? Skrevet 19. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2009 får jo dårlig samvittighet da, jeg er jo ikke syk, og i tillegg en mamma som hele tiden sier at hun gikk med meg til 6 dager ( på jobb altså) før hun skulle ha meg, og jg er født til termin. skal se det an, har hatt det mye bedre med meg selv i påsken da, når jeg har kunnet ta alt i mitt tempo, og hatt en samboer som tar alle tunge løft, og lar meg sove når jeg vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå