Gå til innhold

Jeg har en "hemmelig" drøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om at foreldrene mins skulle gi meg og mine søsken 50000kr hver når de har solgt huset.

Neida det vil ikke skje det kan jeg si med 99% sikkerhet.

Og jeg unner de disse pengene i sin pensjonist tilværelse. Har aldri forventa å få noe og mener over hode ikke at vi barna har rett på noe heller..

Men det hadde gjort en så stor forkjell i mitt liv om jeg ble kvitt nesten all gjeld på en dag.... Så det er en liten drøm alikevel.

Men jeg føler at jeg kan ikke si det høyt til noen for da vil de tro at jeg mener jeg har rett på å få penger av foreldrene mine eller noe sånt....

Men på den andre siden har jeg en stor drøm om å vinne 5-10 mil på lotto.

Og det kan jeg si til hvem som helst :-)

Jupp en kjedelig og totalt uintresangt innlegg fra meg................hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Femti tusen kroner sletter ikke min gjeld gitt... ;-)

Skrevet

Om jeg hadde hatt så lite gjeld hadde jeg ikke engang reflektert over at jeg hadde gjeld. Det er jo ingenting og er jo nedbetalt på no time.

Skrevet

Jeg har mer en 50 000kr i gjeld men har en stram nedbetalingsplan som gjør at jeg er ferdig om 1,5 år. Men 50 tusen i hånda i dag ville bety 3000 kr mer å leve for i mnd for meg og mine. Og på det stramme budskjettet vi har idag så er det en formue.

Vi klarer oss idag også er ikke det, og vi kunne selvfølgelig søke om å betale mindre per mnd, men det er ikke aktuellt om det ikke blir krise for vil ikke dra det over lengre tid. :-)

Så det er ikke det at jeg ikke klarer å betale lånet men det hadde vært utrolig deilig å ikke trenge å leve fullt så trangt.

Skrevet

Ja, det er vel gjerne de som er på utkikk etter lette veier ut av ting som også ender opp med slik kortsiktig gjeld.

Skrevet

Nå vet ikke du hvorfor jeg har denne gjelda da og det var ikke et lett valg å ta skal jeg si deg. Men som både min lege og mine nærmeste sa den gang, om det er et lån du må ta opp for å komme deg vekk så ta det for din egen helses del. :-)

Noe mer en det har jeg ikke tenkt å gå inn på hvorfor.

Men jeg kan love deg at det var faktisk ikke penger som ble brukt til tull og fjas overhode.

Og jeg har aldri vært typen som bruker penger jeg ikke har.

Men den gang hadde jeg ikke noe valg,, jo jeg hadde et valg men siden sitvasjonen jeg var i slet meg ut psykisk og fysisk hadde jeg mest sannsynlig ikke suttet her idag om jeg ikke hadde tatt det valget jeg tok.

Men drømmer ikke alle om å plutselig ha litt ekstra penger mellom henda.

Eller litt hjelp i hverdagen.

Det er faktisk viktig å ha drømmer i livet.

Både store og små det er det som gir håp.

Det betyr ikke at jeg tror eller forventer at noen skal komme ridene inn på en hvit hest å redde meg. Sånn er ikke livet.

Jeg har kjempet meg gjennom utrolig mye i livet og jeg vet at det ikke finnes lette løsninger på ting, men jeg gir meg selv lov å drømme.

HI

Skrevet

Vi får penger fra mine foreldre med jevne mellomrom, og jammen er det deilig. Så jeg forstår deg godt! Jeg forventer det ikke, men blir kjempeglad hver gang det skjer. Som nå når mamma sa at hun kunne betale for den nye senga vi skal ha til guttungen. Heldige oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...