Gå til innhold

KVALM kontra IKKE KVALM.....JENTE GUTT??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige svangerskap fikk jeg gutt og var ikke kvalm....(kanskje bittelitt) Nå er jeg veldig kvalm hver dag, kan nesten si jeg er sengeliggende...så lurer på om det kan være jente denne gang? noen med erfaring? har bare hørt at JENTE=kvalm og GUTT=ikke kvalm....er det noe i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, her var det slik:

!: Veldig morgenkvalm fra ca uke 6 til uke 10-11, kastet opp noen ganger, men var mest bare kvalm, kom meg utover dagen. Ble gutt.

2: Ganske kvalm det meste av dagen fra rundt uke 6-7 til uke 17-18, kastet opp noen ganger, var uvel hele døgnet. Ble gutt.

3: Enormt morgenkvalm fra rundt uke 4-5 til uke 11-12, kastet opp minst en gang hver morgen og ble ikke bedre før langt ut på dagen. Ble gutt.

4: En anelse uggen på ettermiddag/kveld rundt uke 9-10, men ikke skikkelig kvalm og kastet ikke opp. JM mente at vi 100% sikkert får jente nå

Skrevet

kjempekvalm med jenta til 7.mnd . med gutten sluttet kvalmen i uke 14.

Skrevet

Jeg leste nylig årsaken til at man var oftere kvalm med jenter, men jeg husker det selvsakt ikke...

Da jeg gikk med gutten vår var jeg kontinuerlig kvalm i noen uker, men uten at jeg måtte være hjemme fra jobb.

Denne gangen har jeg vært sykemeldt i to uker pga kvalme, men får gutt nå også :)

Skrevet

vel..

med førstemann var jeg kvalm til uke 15, denne gangen ekstremt kvalm til uke 26.. spydde som en gris begge gangene og gikk ned endel i vekt. Førstemann er gutt, og venter gutt denne gangen og...

Skrevet

like kvalm med begge!

Skrevet

var kvalm og kastet opp en del da jeg gikk med jenta vår, fra uke 8- uke 14 ca. denne gangen får vi gutt, har ikke kastet like mye opp denne gangen, men har vært mye mer kvalm..!! noe jeg egentlig syns var verre.. :s og varte fra uke 5 til uke 17-18...

Skrevet

2 gutter fra før, med de var jeg "normalt" kvalm fra rundt uke 6-11, kastet ikke opp.

Denne gangen sier UL jente, har vært mye mindre kvalm enn med guttene, kvalmen kom senere og varte litt lenger enn med guttene. Har ikke kastet opp.

Skrevet

nr 1 : kvalm med oppkast daglig hele svangerskapet- gutt

nr 2 : kvalm med oppkast daglig hele svangerskapet- gutt

nr 3 : ekstremt kvalm og mye oppkast fra dag 1 til uke 18- venter jente

Skrevet

Med den 1 var jeg nesten ikke kvalm i det hele tatt,bare når jeg var på resturant og kjente pizza og øl lukten.Fikk gutt.

Med nr 2 var jeg skikkelig kvalm men kastet ikke opp.Husker ikke hvor lenge det varte,men sluttet ihvertfall å være kvalm før 1 trimester var over.

Med nr 3 var jeg ikke kvalm i det hele tatt.Var helt brennsikker på at det var gutt pga det,men ut kom ei jente:).så jeg har sluttet å tro på dette med kvalm=jente.ikke kvalm=gutt!

Nå med nr 4 har jeg vært veldig oppblåst,men ikke så ofte kvalm.men kunne plutselig bli litt kvalm ved leggetid pga at jeg var så oppblåst og trøtt.og vis jeg stresset med husarbeid o.l kunne jeg plutselig bli skikkelig oppblåst og småkvalm.Det var som sagt ved kveldstid/leggetid!har en følelse på gutt,men ikke av den grunn.bare føler det..blir spennende å se om magefølelsen er rett:))

Skrevet

nr 1: ikke kvalm... gutt

Nr 2: ikke kvalm...gutt

nr 3: ekstrem kvalm, lagt inn på sykehuset, og gikk på kvalmestillende tabletter i 2 mnd... = gutt igjen;)

Skrevet

Jeg har vært kvalm begge gangene. Men denne gangen så ille at det gikk utover matlysten. Forrige gang måtte jeg spise for å unnga å bli kvalm,mens nå har jeg ikke orket så mye mat, fram til uke 14. Har en gutt fra før og venter jente nå. Så det var forskjell hos meg:)

Skrevet

Mer kvalm denne gangen, og jordmor var 100% sikker på gutt... Så det stemmer i allefall ikke på meg.

Skrevet

kvalm begge gangene. fikk gutt sist, venter jente nå.

Skrevet

Med nr 1 var jeg ikke kvalm, det ble jente. Er kvalm nå, men vet ikke kjønn.

Skrevet

Jeg var ikke kvalm og kastet aldri opp med gutten, men jeg reagerte på sterke matlukter som jeg ikke tålte.

Denne gangen har jeg vært kvalm og kastet opp uasett om det er fæle lukter. Og denne gangen blir det jente. Så jeg har klokketro på teorien om kvalme=jente!

Skrevet

Kastet opp hver dag fra uke 5 til uke 17. Venter gutt. Trodde lenge det var jente jeg ventet, men var ikke tvil om at det var gutt på to UL.

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt og venter jente... Tror nok ikke man skal stole for mye på disse mytene ;)

Skrevet

1. Fantes ikke kvalm, hele svangerskapet var som en eneste lang opptur, glødende gravid - jente

2. Bittelitt uggen, men ikke noe særlig merkbart - jente

3. Litt mer kvalm, kastet opp noen ganger, men begrenset seg til et par uker - jente

4. Var uggen og kvalm i noen uker fram til ca 13-14 uker, kastet opp noen ganger, men helt levelig. Var på ul i uke 14 og jm mente jente denne gangen også, så regner med at det blir det. Er 17+1 i dag.

Litt mer kvalm for hver gang altså men samme kjønn. Min teori er at kroppen blir mer og mer sliten for hvert svangerskap og kanskje mangler litt vitaminer ol. Nå blir det 4 barn på litt over 4 år her da, så kanskje ikke rart kroppen er litt sliten. Har likevel ganske lette svangerskap i forhold til mange andre.

Skrevet

Hei

I mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm de tre første mnd,men de neste var jeg kvalm og kastet opp omtrent hverdag...Jeg fikk en gutt. Har vært litt i ventemodus på om kvalmen og oppkasten vil komme nå også men hittil har det gått bra og er helt topp. Er nå 22 uker og venter nok en gutt så det tror jeg ikke har noen betydning, hva slags kjønn man venter.

Vet moren min hadde samme som meg med storesøstra mi,kastet og holdt på,men ikke med oss andre tre!!Hun fikk en gutt og to jenter siden storesøster

Tror det er en del myter hva sånne ting angår kjønn,tror ikke man skal tenke så mye på alle gamle forklaringer

Skrevet

jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt.. jeg venter jente

Skrevet

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt når jeg gikk med jenten min....

Denne gangen har jeg vært ekstremt dårlig...innlagt pga vekt tap og for lite næring. Aner ikke hva vi får...

Skrevet

Kvalm (uten å kaste opp) med jente.

Vondt i hodet med gutt nå.

Blir kjekt med en av hver ;-)

Skrevet

Min erfaring med dette i mine 4 svangerskap foreløpig er KVALM= jente. -ikke kvalm= spontanabort:(

Blir spennende å se hvordan det går denne gangen.. Har en frisk jente og to spontanaborter bak meg. Første gangen var jeg kjempekvalm og spydde 8-10 ganger daglig i 5 mnd. De to neste var det veldig lite symptomer. Denne gangen er har jeg vært verre kvalm enn sist, og kastet opp mer, og venter spent på ordinær ultralyd. Må bare si at dette gjelder MEG. Jeg tror ikke at alle andre som ikke har symptomer er det noe galt, men det var ikke et godt tegn for meg...

Skrevet

Velidg kvalm men ikke oppkast de 3 første mnd - gutt

Litt kvalm de første mnd, men diarè i 7,5 mnd - jente

Veldig kvalm men ikke oppkast - gutt (sier jordmor, så får vi se hva det blir...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...