Gå til innhold

tannpuss??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å høres skikkelig DUM ut : Nå har lillemor på 6 mndr såvidt fått to tenner, betyr det at vi skal begynne å pusse nå? Og MED tannkrem? Lurer litt på dette, for hun klarer jo ikke å spytte ut tannkremen igjen,,,,,,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannpuss er lurt å trene på også før tennene kommer.

Men det er helt greit å begynne med tannkrem når de første tennene har kommet til syne. Du tar bare bittelitt barnetannkrem på tannbørsten, nesten så det ikke synes. De skal vel ha like lite som lillefingerneglen dems.

Min gutt er 2 år, han spytter fortsatt ikke ut tannkremen. Øver seg, men klarer ikke få ut spyttet. Men det er så lite tannkrem at det er bedre at de får pusset tennene sine.

Skrevet

Pusser dere både morgen og kveld på de små?

Ikke HI..

Skrevet

Jeg har hvertfall pusset morgen og kveld på barnet mitt siden han fikk tenner. 2 år nå. Veldig viktig at tannpussen blir en del av rutinene. Kan bli vanskelig senere. Kan også bli vanskelig selv om man har vært flink å gjøre det hele tiden, men da gjelder det å stå på sitt. Tannpuss er veldig viktig.

Men jeg pusser bare så jeg rekker over alle tennene et par ganger. Så får han pusse selv etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...